Światowa premiera Mitsubishi Global Small Concept Genewie
Po debiucie pojazdów opartych na platformie Project Global w segmentach C i D*, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) rozszerza zasięg swoich globalnych produktów planując wprowadzenie pojazdu Global Small w segmencie B. Będzie to konstrukcja najnowszej generacji o niezwykłych możliwościach adaptacyjnych, która w założeniach konstruktorskich ma spełniać oczekiwania klientów z segmentu małych samochodów na WSZYSTKICH światowych rynkach.
Zaprezentowany pod nazwą Concept-Global Small na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, nowy e-kompaktowy pojazd zostanie pokazany w wersji przygotowanej do produkcji seryjnej pod koniec roku, czyli jeszcze przed uruchomieniem samej produkcji, które zaplanowano na początek 2012 roku. Samochód montowany będzie w nowej fabryce Mitsubishi Motors Corporation, która powstaje w Tajlandii. Będzie to trzeci zakład produkcyjny w tym strategicznie ważnym dla firmy MMC kraju.
*Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5
Globalny produkt na potrzeby „globalnej wioski”
Nowe Mitsubishi będzie miało status modelu podstawowego na rynkach wschodzących oraz modelu ekonomicznego na rynkach dojrzałych. I jako taki, ów nowy e-kompaktowy pojazd stanowić będzie reakcję firmy MMC na kilka niezaprzeczalnych faktów:
- 80% całkowitej produkcji firmy Mitsubishi Motors trafia na eksport, zatem należy poważnie rozważyć globalizację w handlu i komunikacji, niezależnie od segmentu rynkowego.
- Na rynkach o dużej dynamice wzrostu takich jak rynek Chin, Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) oraz na pozostałych rynkach wschodzących (do 2013 roku 50% wszystkich światowych rynków) firma MMC powinna odpowiedzieć na rosnący popyt na indywidualne rozwiązania transportowe oferując przystępne cenowo, paliwooszczędne i pojemne, acz kompaktowe pojazdy.
- Na dojrzałym rynku japońskim, północnoamerykańskim i europejskim zmniejszanie gabarytów i pojemności oraz wydajność paliwowa to kluczowe czynniki pozwalające spełnić coraz bardziej rygorystyczne normy ekologiczne i jednocześnie wyjść naprzeciw wielostronności w motoryzacji oferując rozsądne produkty w odmienionym segmencie B.
- W obliczu dynamicznie ewoluującego kursu wymiany walut oraz wobec zmiennych cen produktów, a także ze względu na chęć zaoferowania na wszystkich rynkach małych pojazdów, których cena z definicji obłożona jest niską marżą, firma Mitsubishi Motors będzie kontynuować politykę maksymalnej wydajności produkcyjnej opartą na koncepcji globalnego ośrodka produkcyjnego.
“e-“ jak…
Nowy pojazd Global Small powstał w międzynarodowym centrum rozwojowo-badawczym MMC w Okazaki (Japonia) w ciągu niecałych 2 lat. Dzięki swej konstrukcji (a nie doraźnym modyfikacjom) spełnia on wszystkie eco-kompaktowe wymogi:
- e jak efektywność: niezwykle wydajny pojazd e-kompaktowy firmy Mitsubishi Motors łączy zalety małego samochodu (łatwość manewrowania), świetną widoczność mimo obecności pięciu dorosłych osób, które podróżują w komfortowych warunkach, oraz wystarczający przedział bagażowy, co przy tak niewielkich gabarytach (dł. x szer.: 3,74 x 1,68 m) oznacza najbardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni w segmencie B.
- e jak e-konstrukcja: aby uniknąć późniejszych kosztownych modyfikacji konstrukcja, na której oparto ten e-kompaktowy pojazd, została od razu zaprojektowana tak, by w przyszłości odpowiadać wymaganiom docelowej grupy konsumenckiej oraz spełniać przepisy i normy na WSZYSTKICH rynkach od Japonii, przez Amerykę Północną i Europę, aż po rynki wschodzące – tym samym powstał pierwszy taki pojazd w segmencie małych samochodów.
- e jak ekologia: dzięki zabiegom obniżającym masę nowych, benzynowych silników MIVEC o pojemności 1,0 i 1,2 litra, oraz dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań technologicznych firmy MMC (funkcja Auto Stop & Go, system odzysku energii kinetycznej hamowania itd. …) i świetnym właściwościom aerodynamicznym (które zdradza choćby pochylona linia dachu), e-kompaktowe Mitsubishi może pochwalić się bardzo rozsądnym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji odpowiadającym obecnym rynkowym trendom.
- e jak elektryczny pojazd: uniwersalna architektura Global Small umożliwia również zastosowanie w nowym e-kompaktowym pojeździe w pełni elektrycznego układu napędowego, co stanowi kolejny krok w stronę technologii pro-środowiskowej.
- e jak ekonomia: jak przystało na produkt japoński, Global Small to wyjątkowo solidna i niezawodna konstrukcja, która dodatkowo gwarantuje niskie koszty utrzymania.
- e jak efektywny design: na co dzień mały, niezawodny pojazd świetnie radzi sobie w zakorkowanym mieście i poza nim, a także pozwoli poszaleć na autostradzie (naturalnie bez łamania ograniczeń prędkości), bowiem e-kompaktowe Mitsubishi zaprojektowano w dużej mierze pod kątem praktycznej wydajności. Pojazd wygląda solidnie, oferuje bardzo dobre właściwości aerodynamiczne i z pewnością stanowił będzie sympatyczną ozdobę naszych ulic.
- e jak eksport: wyjątkowy pojazd Global Small powstawał będzie w fabryce firmy MMC w strefie przemysłowej Laem Chabang Industrial Estate w tajlandzkiej prowincji Chonburi. Zakładana roczna produkcja wynosić ma 150 000 sztuk (możliwe będzie jej zwiększenie do 200 000 sztuk), a pojazdy eksportowane będą na rynki krajów Stowarzyszenia ASEAN, do Japonii, Azji Północnej, Australazji, Europy, Ameryki Północnej oraz do wielu innych regionów świata.
50 lat po debiucie pierwszego małego samochodu marki Mitsubishi – modelu 500, który pojawił się na rynku w 1960 roku, czyli na początku masowego eksportu japońskich pojazdów – ambitny pojazd e-kompaktowy Mitsubishi Motors otwiera nową kartę w historii firmy MMC...