Suzuki odnotowuje 12-procentowy wzrost sprzedaży
Listopad jest kolejnym (osiemnastym) miesiącem z rzędu wzrostu sprzedaży samochodów Suzuki. Marka sprzedała w listopadzie br. 731 sztuk, co stanowi przyrost +12,46% w porównaniu z listopadem 2010 r. (650 sztuk). Lepsze wyniki odnotowuje także w ujęciu rocznym: 6761 sztuk w 2011 r., czyli wzrost o 7,25% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (6304 sztuki).
Suzuki systematycznie od siedemnastu miesięcy odnotowuje wzrost sprzedaży na rynku polskim. Co istotne, tak dobre wyniki uzyskuje pomimo spadkowych tendencji na rynku motoryzacyjnym (prognozy sprzedaży samochodów osobowych w listopadzie br. prezentują ponad 21% spadek rynku). Warto zwrócić uwagę, że dobre wyniki sprzedaży w listopadzie, uplasowały Suzuki o jedną pozycję wyżej w rankingu samochodów osobowych na rynku polskim (wg. prognozy sprzedaży Samar, listopad 2011).
Największy wzrost sprzedaży, bo aż o 75,14% (620 sztuk w 2011 roku w porównaniu do 354 sztuk w 2010 roku) odnotował miejski model Suzuki – Splash. Auto charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, komfortem, doskonałymi osiągami oraz ogromnymi możliwościami. Obok atrakcyjnego wyglądu, ten sympatyczny samochód spełnia oczekiwania współczesnego klienta, oferując w wyposażeniu standardowym liczne układy zwiększające bezpieczeństwo jazdy, wysoką pozycję za kierownicą, doskonałą widoczność, wrażenie komfortowej przestronności i łatwo adaptowalne wnętrze.
Jesień przyniosła również rekordowy wynik sprzedaży crossovera Suzuki SX4, który w listopadzie znalazł aż 253 nabywców! (jest to wzrost o 55,21% w stosunku do października br.). Z pewnością bezpośrednią przyczyną wzrostu jest fakt, iż auto łączy w sobie zalety SUV-а (z możliwością napędu na cztery koła) i samochodu kompaktowego zapewniając zwrotność, dynamikę, przestronne wnętrze oraz precyzję prowadzenia w każdych warunkach.
W dalszym ciągu na rynku polskim najchętniej kupowanym modelem Suzuki od początku 2011 roku jest Swift, który znalazł już 2 210 nabywców i wzrósł w stosunku r/r aż o 56,18%! (w porównaniu do tego samego okresu z 2010 roku uzyskał on wynik : 1 415 sztuk).
Dobre wyniki sprzedaży w Polsce wpisują się w ogólnoświatową tendencję rozwojową Suzuki, przejawiającą się nie tylko lepszymi wynikami finansowymi, ale także śmiałymi planami inwestycyjnymi.
Suzuki Motor Poland oferuje obecnie 7 modeli samochodów: Alto, Splash, Swift, SX4, Kizashi, Jimny i Grand Vitarę.