Statoil wprowadza nowe paliwo premium - DieselGold
W dniu 28 października br. na ponad 100 stacjach w Polsce Statoil wprowadził nowe paliwo premium – DieselGold. Dzięki nowatorskiej technologii SDP (Statoil Diesel Protection) nowy olej napędowy pozwala utrzymać czystość i sprawność wysokoprężnych silników diesla. Ten rodzaj napędu ma obecnie 40 procent nowych samochodów sprzedawanych w Polsce. Przekłada się to na strukturę rynku paliw, w którym udział oleju napędowego wynosi 51 procent.
Czystość systemów wtryskowych zapewnia dodany do paliwa DieselGold wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający, który posiada właściwości czyszczące. Dzięki temu nowe silniki utrzymywane są w czystości. Pozwala to zachować maksymalną wydajność i wykorzystywać pełen potencjał silnika przez cały okres eksploatacji samochodu. W starszych silnikach poprzez eliminację osadów można poprawić efektywność spalania, a przez to zwiększyć osiągi jednostki napędowej. Przekłada się to na dłuższą żywotność i mniejszą awaryjność układów wtryskowych, a także niższe zużycie paliwa.
"Sprawność nowoczesnych silników wysokoprężnych zależy od czystości kanałów dysz wtryskowych, które mają średnicę zaledwie 110 mikronów, co odpowiada mniej więcej grubości ludzkiego włosa. Przez te mikroskopijne otwory pod ogromnym ciśnieniem dochodzącym do 180 MPa, wtryskiwane jest paliwo. Aby zapewnić prawidłowy przepływ paliwa przez dysze wtryskiwaczy, należy przeciwdziałać odkładaniu się osadów węglowych, które powstają w procesie spalania oleju napędowego" - mówi Rafał Droździak, kierownik grupy kategorii paliw w Statoil Poland.
DieselGold to najnowszy olej napędowy, opracowany w unikalnej technologii SDP (Statoil Diesel Protection), przeznaczony do nowoczesnych i precyzyjnie działających silników diesla z układem wtrysku bezpośredniego. Specjalny skład DieselGold przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania paliwa. W rezultacie jednostka napędowa pracuje płynnie i wydajnie, zmniejsza się zużycie paliwa oraz emisja szkodliwych związków zawartych w spalinach. DieselGold podobnie jak standardowy olej napędowy Statoil - SupraDiesel - doskonale sprawdza się także w silnikach starszych generacji.
W badaniu niezależnego laboratorium testowego APL (Automotive Prüftechnick, Landau Gmbh, Niemcy) wykazano, że paliwo DieselGold z dodatkiem uszlachetniającym, jako jedyne spośród wszystkich badanych paliw utrzymywało stały poziom mocy silnika w 32-godzinnym cyklu pracy. Dla porównania poziom mocy generowany przez paliwa z innymi dodatkami spadał w tym samym czasie od ponad 3 do ponad 7 procent. Statoil zapewnił sobie wyłączność na stosowanie wybranego przez siebie dodatku do paliw.
"Około 40 procent nowych samochodów rejestrowanych w Polsce jest wyposażonych w silniki diesla, co odzwierciedla zaufanie kierowców do oszczędności i trwałości pojazdów z tym napędem. Duża popularność silników diesla to już trend ogólnoeuropejski" - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Ta popularność przekłada się na duży popyt na paliwo diesla, które jak wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) stanowi 51 procent rynku i charakteryzuje się największą dynamiką wzrostu.
Statoil przywiązuje ogromną wagę do wysokiej jakości sprzedawanych produktów, dlatego każdy etap produkcji, dystrybucji i magazynowania paliw odbywa się pod ścisłą kontrolą. Zewnętrzną i niezależną kontrolę zapewnia szwajcarska firma SGS (Société Générale de Surveillance). Na wszystkich stacjach Statoil kontrolerzy szwajcarskiej firmy, regularnie przeprowadzają badania dystrybuowanych paliw. Równolegle, na stacjach działają wewnętrzne systemy kontroli, obejmujące także stały monitoring transportu, odbioru paliw oraz stanu technicznego urządzeń. Szczegółowy program kontroli umożliwia utrzymanie stabilnej, wysokiej jakości oferowanych przez Statoil produktów.
Źródło: Statoil Poland