Start projektu Gary Gra
Kim jest Gary Gazik? To agent do zadań specjalnych: dba o porządek, segreguje śmieci, neutralizuje odpady, odzyskuje surowce wtórne, tropi dzikie wysypiska. Czym zajmuje się rodzina Pospiesznych? Buduje przyjazny środowisku dom i rozwiązuje zagadki dotyczące ekologii. Gdzie można ich spotkać? Gary Gazik i Pospieszni to postaci pojawiające się w startującym właśnie projekcie „Gary Gra”, poświęconym nowoczesnej edukacji ekologicznej i skierowanym do dzieci w wieku 6-12 lat, ich rodziców oraz szkół i nauczycieli. Honorowy patronat nad projektem objął Minister Środowiska.
Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest Dział BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce), który organizuje projekt „Gary Gra” w partnerstwie merytorycznym z Fundacją Miejsc i Ludzi Aktywnych MILA oraz Uniwersytetem Dzieci.
BP od początku swojej działalności w Polsce realizuje i wspiera innowacyjne projekty o charakterze edukacyjnym i proekologicznym – mówi Bogdan Kucharski, Dyrektor Generalny Europa SE, oddział w Polsce – To jeden z elementów naszego programu CSR, zakładającego działanie w taki sposób, by być częścią otoczenia, w którym funkcjonujemy i angażowanie się w takie projekty, które mają na celu rozwiązywanie konkretnych problemów społecznych. Projekt „Gary Gra”, edukując i uwrażliwiając najmłodszych na problematykę ekologiczną, idealnie wpisuje się w tę strategię.
W ramach projektu 28 stycznia 2011 r. pod adresem www.garygra.pl ruszył specjalny, edukacyjny serwis internetowy, przeznaczony dla dzieci w wieku 6-12 lat, które znajdą w nim dwuetapową ekologiczną grę online oraz dodatki (tapety na pulpit, puzzle, kolorowankę).
Głównym bohaterem gry online w I etapie (28 stycznia - 25 lutego br.) jest postać Garego Gazika. Na ten etap składają się cztery gry zręcznościowe, z których każda związana jest z odrębnym tematem ekologicznym: recyklingiem, segregacją odpadów, problemem dzikich wysypisk oraz neutralizacją odpadów. Etap II (26 lutego - 27 marca br.) to połączenie platformówki, gry logicznej i quizu wiedzowego. Tym razem gracz wciela się w jedną postać spośród dzieci rodziny Pospiesznych, a jego misją jest wybudowanie ekologicznego domu z zebranych podczas gry materiałów i prawidłowe odpowiedzi na pytania, które poszerzą jego wiedzę na temat ekologii.
Serwis jest bezpłatny. Zarejestrowanie się jako użytkownik umożliwi dziecku udział w oficjalnych rozgrywkach gry, zaplanowanych na najbliższe 2 miesiące oraz uwzględnienie jego wyników w rankingu konkursowym. Na najlepszych czekają cenne nagrody – 3 główne (i-Pod, mp4, aparat fotograficzny) oraz edukacyjne gry planszowe „Gary Gra” i maskotki Garego.
Nasza firma od lat realizuje nowoczesne programy związane z ekologią, choćby „Zielone Biuro” czy „Czysty Biznes”- mówi Piotr Maślakiewicz, Dyrektor Zarządzający Działu BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce) - Nasz dział, BP Gas, ma z kolei dużo dobrej, pozytywnej i przyjaznej środowisku energii do spożytkowania.
Skąd się wziął Gary Gazik? – opowiada Anna Wiertel, Marketing & Offer Execution Manager Działu BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce) - Pomysł na agenta Garego pojawił się w lutym ubiegłego roku i wtedy właśnie rozpoczęliśmy prace nad koncepcją mądrej edukacji ekologicznej dla najmłodszych. Zależało nam, aby wykorzystać nowoczesne kanały komunikacji, a jednocześnie uczyć poprzez zabawę. Mamy nadzieję, że Gary Gazik dotrze ze swoją misją do każdej polskiej rodziny, promując proekologiczne zachowania w codziennym życiu.
Internetowemu serwisowi towarzyszy limitowana edycja specjalnie przygotowanej gry planszowej „Gary Gra”, w której rodzina Pospiesznych wyrusza w podróż dookoła świata, by pomóc chronić środowisko. Aby dotrzeć do mety, gracze będą musieli pokonać liczne przeszkody, odpowiedzieć na wiele trudnych pytań z dziedziny ekologii i recyklingu oraz wypełnić powierzone przez agenta Garego misje. Gra, wyprodukowana przez Polskie Gry Planszowe, nie znajdzie się w sprzedaży – będzie nagrodą w rozgrywkach na stronie www.garygra.pl, w konkursach u partnerów i patronów projektu, posłuży także jako narzędzie dla nauczycieli przyrody, wspierające edukację ekologiczną.
Przy tworzeniu i realizacji projektu „Gary Gra” zdecydowaliśmy się na współpracę z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się edukacją i ekologią, które wsparły nas merytorycznie oraz organizacyjnie – mówi Anna Wiertel, Marketing & Offer Execution Manager Działu BP Gas (BP Europa SE, oddział w Polsce) - Dzięki temu udało nam się wspólnie stworzyć szeroko zakrojony projekt, który nie ogranicza się do aktywności edukacyjnych w Internecie (strona www.garygra.pl, obecność na Facebook.pl), ale obejmuje też np. konkursy ekologiczne dla uczniów i nauczycieli organizowane przez Fundację MILA czy specjalny program edukacyjny (m.in. warsztaty ekologiczne) zaplanowany w ramach zajęć Uniwersytetu Dzieci. Dodatkowo patronat medialny nad projektem objęły serwisy Onet.pl oraz CzasDzieci.pl.