Sprzedaż Audi we wrześniu 2013 r. wzrosła o 10 procent
Nowy rekord Audi został pobity we wrześniu: W ubiegłym miesiącu, na kupno samochodu spod znaku czterech ringów zdecydowało się 150 300 klientów, o 10 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2012. Wysokie tempo wzrostu po raz kolejny odnotowano w USA (6,2 procent) i w Chinach, gdzie wskaźniki sprzedaży zamknęły się dwucyfrową liczbą wzrostu: 28,2 procent. Również w Europie Audi zamknęło wrzesień z lepszym wynikiem niż rok temu(plus 3 procent). Dzięki temu, globalna sprzedaż koncernu wzrosła w okresie od stycznia do września o 7,6 procent, osiągając wielkość 1 180 750 sprzedanych samochodów.
„Mimo znacznie trudniejszych warunków ramowych, na wielu ważnych rynkach wyniki w pierwszych trzech kwartałach tego roku są wyraźnie lepsze niż przed rokiem. W ten sposób, nasza sprzedaż w każdym z regionów rozwija się lepiej niż cały dany rynek“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Wzrost, to przede wszystkim zasługa modeli A3 Sportback Q3 i Q5.“
Od początku bieżącego roku Audi sprzedało już blisko 150 400 egzemplarzy całej gamy modeli A3. Przed dwoma tygodniami na europejski rynek wkroczyło Audi A3 Limousine, najmłodszy członek rodziny.
W Chinach model A3 Limousine pojawi się wiosną przyszłego roku. We wrześniu chińskich klientów przyciągały przede wszystkim SUV-y, dzięki czemu sprzedaż Audi w tym kraju rosła w tempie dwucyfrowym, o 28,2 procent i wyniosła 45 530 egzemplarzy. Należy tu zauważyć, że modele Q3 i Q5 produkowane w Changchunie, mają blisko siedemdziesięciodwuprocentowy udział w tak wysokim wskaźniku. O 41,1 procent wzrosła także sprzedaż produkowanego w Chinach Audi A4 L. Od stycznia, popyt na wszystkie modele Audi wzrósł w Państwie Środka o 20,6 procent. Sprzedano tu łącznie 358 213 samochodów z symbolem czterech ringów.
Doskonały kurs Audi kontynuowało we wrześniu także w USA. W minionym miesiącu sprzedano tu 13 065 aut. Sprzedaż wzrosła więc o 6,2 procent. Ponownie lokomotywą wzrostu było Audi Q5. Popyt na tego popularnego wśród Amerykanów SUV-a wzrósł o 44,9 procent. Łącznie, we wrześniu, sprzedano tu 3 268 egzemplarzy tego modelu. Od lipca na amerykańskim rynku dostępne jest Audi Q5 z silnikiem TDI, a w sierpniu do sprzedaży weszła sportowa, topowa wersja serii: Audi SQ5 TFSI. W pierwszych trzech kwartałach tego roku kluczyki do swojego nowego Audi odebrało już 114 411 amerykańskich klientów, co dało wzrost o 13,6 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Sprzedaż Audi pnie się w górę również na innych rynkach amerykańskiego kontynentu. W Meksyku od stycznia do września zwiększyła się o 31,5 procent, a w Brazylii o 29,1 procent. Audi będzie systematycznie umacniać swoją pozycję w Ameryce Południowej. W roku 2015 rozpocznie produkcję samochodów w Brazylii. Na południu kraju, w miejscowości São José dos Pinhais, z taśmy zjeżdżać będą modele A3 Limousine i Q3.
Również w Europie Audi zamknęło wrzesień notując wzrost sprzedaży. Na rodzimym kontynencie sprzedaż zwiększyła się o 3 procent i wyniosła 74 350 egzemplarzy. Duży w tym udział miało zwłaszcza nowe Audi A3 Sportback, które jest dostępne w europejskich salonach sprzedaży od lutego.
W Wielkiej Brytanii Audi tradycyjnie już doskonale zamknęło wrzesień, osiągając wyraźnie lepszy wynik niż przed rokiem. Klientom przekazano 26 070 samochodów. Sprzedaż zwiększyła się więc o 16,4 procent. Należy przypomnieć, że we wrześniu 2012 wskaźnik sprzedaży w Wielkiej Brytanii także wzrósł o 20 procent (22 389 sprzedanych egzemplarzy). Audi odnotowało zwiększoną sprzedaż również w Niemczech (2,5 procent), w Holandii (11,8 procent) i Polsce (8,08 procent). Jednak na wielu innych europejskich rynkach sytuacja gospodarcza nadal jest trudna, co odbija się na wynikach sprzedaży. W Hiszpanii zmalała ona o 1,4 procent, we Francji o 7,3 procent, a we Włoszech o 11,7 procent. Łącznie, w pierwszych trzech kwartałach tego roku Audi sprzedało w Europie 564 800 aut, co jest wynikiem niewiele niższym od ubiegłorocznego (minus 1,6 procent).