Sprzedaż Audi w pierwszym półroczu 2012 wzrosła o 12,3 procent
Nowy rekord Audi: W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, Audi AG sprzedało na całym świecie ponad 733 000 aut, 12,3 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2011. Tylko w czerwcu, ok. 133 050 klientów zdecydowało się na zakup samochodu marki Audi. To o 13,1 procent więcej, w porównaniu z czerwcem 2011 r. Wzrost sprzedaży o 14,6 procent w minionym miesiącu, wskazuje na utrzymujący się w Niemczech pozytywny trend. Wyraźnie, bo o dwucyfrową wartość (+20,4%), wzrosła sprzedaż Audi na rynku chińskim. W Stanach Zjednoczonych, Audi AG zamknęło pierwsze półrocze najlepszym miesiącem od początku swojej obecności na tamtejszym rynku, notując w czerwcu wzrost sprzedaży o 26,0 procent.
„Mimo odczuwalnych negatywnych tendencji na rynkach południowoeuropejskich, na których nasza marka zresztą ma lepsze wyniki niż konkurencja, sprzedaż Audi pnie się w górę we wszystkich regionach świata. Oznacza to, że konsekwentnie kontynuujemy kurs na osiągnięcie do końca bieżącego roku sprzedaży rzędu 1,4 mln aut “, powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu Audi AG. Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży dodał: „Również w drugim półroczu, w którym sprzedaż jest jak pokazuje doświadczenie niższa, chcemy kontynuować kurs zwyżkowy. Przyczynią się do tego nowe modele: Audi Q5 i ważne zwłaszcza dla rynku europejskiego nowe Audi A3.“
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 2,8 procent i wyniosła 393 350 sprzedanych pojazdów. Dzięki temu, marka powiększyła swoją przewagę i w Europie nadal jest wiodącym producentem samochodów segmentu Premium. Także długoterminowe porównanie z wynikami całego rynku motoryzacyjnego w Europie wypada korzystnie dla Audi. Podczas gdy na rynkach zachodnioeuropejskich sprzedaż marek osobowych spadła do poziomu z roku 1994, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami wzrosła od tego czasu ponad dwukrotnie. Dzięki temu, udział Audi w rynku zachodnioeuropejskim osiągnął w pierwszym półroczu 2012 rekordową wielkość ok. 5,7 procent.
Do wzrostu w minionych miesiącach przyczyniło się przede wszystkim Audi Q3 oraz nowe Audi A6. Sprzedaż wersji Avant, szczególnie popularnej w Europie, przewyższyła o 63 procent sprzedaż poprzedniego modelu, zanotowaną w pierwszym półroczu 2011.
Najlepsze wyniki w Europie Zachodniej, Audi zanotowało na rynku niemieckim. Sprzedaż wzrosła tu o 7,3 procent, do poziomu 134 173 egzemplarzy. Głównym czynnikiem wzrostu była sprzedaż Audi A1 Sportback i oferta producenta skierowana pod adresem klientów flotowych. W Wielkiej Brytanii, swoim drugim co do wielkości europejskim rynku zbytu, marka Audi również zanotowała wyraźny wzrost – rzędu 4,5 procent. Ponadto duży wzrost popytu na samochody koncernu z Ingolstadt zanotowano na przykład w Holandii, gdzie do rąk klientów oddano 13 026 aut (+30,4%), w Austrii (+11,8%, 10 828 sprzedanych egzemplarzy) i w Szwajcarii (+6,5%, 9 125 sprzedanych aut). We Francji wskaźniki sprzedaży osiągnęły poziom z porównywalnego okresu w roku ubiegłym (+0,4%), dzięki czemu Audi umocniło swą czołową pozycję w segmencie aut luksusowych. Także we Włoszech i w Hiszpanii statystyki nowo zarejestrowanych pojazdów świadczą o stabilniejszej sprzedaży samochodów marki Audi. Mimo to, sprzedaż na tych rynkach spadła odpowiednio – o 18,7 i 9,9 procent. Natomiast sprzedaż w całym regionie Europy Wschodniej, w minionych miesiącach stała się dla Audi istotnym motorem wzrostu. Przede wszystkim w Rosji, gdzie odnotowano wzrost o 40,9 procent, co dało 16 563 sprzedanych aut.
Doskonałe wyniki notuje Audi także w Polsce. Sprzedaż w stosunku do maja wzrosła o 8,13%, a porównując pierwsze półrocze roku 2011 i 2012, przyrost sprzedaży marki z czterema pierścieniami wyniósł aż 31,71%. Audi z wynikiem 479 zarejestrowanych w czerwcu przez klientów samochodów zajęło pierwsze miejsce wśród pojazdów segmentu premium.
W USA, Audi of America zanotowało we wszystkich sześciu miesiącach najlepsze dotąd wyniki sprzedaży. Łączna sprzedaż wzrosła o 16,5 procent i wyniosła 65 158 egzemplarzy, przy czym największym powodzeniem cieszyło się tu obok Audi A6, również Audi Q5 i szczególnie popularne wśród amerykańskich klientów Audi A7 Sportback. W pierwszej połowie 2012 roku, w USA sprzedano 4 249 egzemplarzy tego luksusowego Coupé, a sprzedaż Audi Q5 dla którego USA są drugim co do wielkości rynkiem zbytu, ponownie wzrosła – o 21,6 procent i wyniosła 13 544 egzemplarzy. Ponadto wzrost sprzedaży wszystkich modeli utrzymujący się w Kanadzie (+14,0%, 10 054 sprzedanych aut) i w Meksyku (+6,0%, 3 862 sprzedanych aut) wzmocnił w pierwszym półroczu wysoką dynamikę Audi w Ameryce Północnej.
W Chinach, gdzie zanotowano zwiększenie sprzedaży o 37,8% (193 871 sprzedanych aut), najlepiej sprzedawały się modele produkowane w tamtejszych zakładach Audi. Sprzedaż wydłużonej wersji modelu A4 wzrosła w stosunku do porównywalnego okresu w 2011 r. o 42,9 procent, a sprzedaż modelu Q5 – nawet o 86,7 procent. Mimo zmiany modelowej, jaka miała miejsce w kwietniu, sprzedaż Audi A6 L wyraźnie wzrosła, o dwucyfrową wartość i z 63 160 samochodami oddanymi do rąk klientów, Audi potwierdziło swą pozycję bezkonkurencyjnego lidera. Także dzięki pozytywnym trendom na innych lokalnych rynkach, Daleki Wschód był dla Audi, w pierwszym półroczu 2012, ponownie najszybciej rosnącym rynkiem zbytu. Wzrost zanotowano: w Japonii (+18,6%, 11 961 sprzedanych aut), w Korei Południowej (+50,2%, 7 196 sprzedanych aut) oraz w Indiach. Na rynku indyjskim porównanie z wynikami zanotowanymi w pierwszej połowie 2011 r. pokazuje wzrost sprzedaży o 42,8 procent. Sprzedano tu 4 000 luksusowych modeli – przede wszystkim dzięki nowemu Audi A6 i nowej generacji modelu A4. Ponadto do wzrostu sprzedaży o 76,0 procent przyczyniło się w czerwcu Audi Q3, wprowadzone w tym właśnie miesiącu na indyjski rynek.
Najnowszy SUV ze znakiem czterech pierścieni, w ciągu minionych tygodni pojawił się na innych ważnych wschodzących rynkach, np. w Japonii, Brazylii i w RPA. Premiera Audi Q3 w Chinach odbędzie się w lipcu. Rupert Stadler: „Popyt na auta SUV na całym świecie nie zmniejsza się. Ich udział w światowym rynku aut luksusowych będzie nadal wzrastał w przyszłych latach. To dobra prognoza dla naszej serii Q, którą uzupełnimy w przyszłości o nowe modele.“