Sprzedaż Audi w maju 2013 wzrosła o 6,4 procent
Również w maju koncern Audi zanotował wzrost sprzedaży. Na rynek wprowadzono ok. 137 200 samochodów, co daje wzrost o 6,4 procent w stosunku do maja 2012 roku. Do tak dobrego wyniku przyczyniły się zwłaszcza nowe modele rodziny A3 i SUV-y. Od stycznia do maja 2013, Audi AG sprzedało ok. 640 200 aut, co daje wzrost o 6,7 procent w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku.
Również w maju koncern Audi zanotował wzrost sprzedaży. Na rynek wprowadzono ok. 137 200 samochodów, co daje wzrost o 6,4 procent w stosunku do maja 2012 roku. Do tak dobrego wyniku przyczyniły się zwłaszcza nowe modele rodziny A3 i SUV-y. Od stycznia do maja 2013, Audi AG sprzedało ok. 640 200 aut, co daje wzrost o 6,7 procent w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku.
Niezależnie od wyzwań związanych z przedłużającym się kryzysem na rynku europejskim, w maju zwiększyliśmy sprzedaż w skali globalnej. To zasługa dwóch, niezmiernie ważnych dla nas regionów: Azji i Ameryki, w których zanotowaliśmy dwucyfrowe wskaźniki wzrostu“ – komentuje Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Zwłaszcza w USA nasza sprzedaż wykazuje dużą dynamikę i wszystko wskazuje na to, że zrealizujemy nasz cel: oddanie w bieżącym roku do rąk klientów 150 tysięcy aut.“Wyraźny wzrost Audi zanotowało w maju w całej Ameryce, gdzie dzięki 18 tysiącom sprzedanych samochodów wyniósł on 17,9 procent. Przy czym w Ameryce Południowej było to aż 29,9 procent, a w Ameryce Północnej – 16,7 procent.Duży udział w tym miał bilans sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. W maju do rąk klientów trafiło tam 13 228 pojazdów, co dało wzrost o kolejnych 15 procent. Szczególnie dobrze sprzedawało się Audi A5. Popyt na ten model wzrósł o 48,1 procent. Łącznie sprzedano 1 872 egzemplarze tego samochodu. W salonach w USA, od kwietnia, obok Audi RS 5 Coupé znaleźć można także Audi RS 5 Cabrio, drugi supermodel o wyjątkowych osiągach z rodziny A5. Oba te sportowe auta cieszą się dużą popularnością wśród amerykańskich kierowców. Udział w sprzedaży modeli S i RS, po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku, wynosi obecnie 20 procent. Niezależnie od modelu, od stycznia do maja, już 60 571 amerykańskich klientów zakupiło nowy samochód marki Audi, co daje – w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego – wzrost rzędu 15,4 procent. W czasie tych pięciu miesięcy, najwięcej amatorów w USA znalazło Audi Q5. Od stycznia do końca maja, Audi of America sprzedało łącznie 14 817 egzemplarzy tego SUV-a (wzrost o 37,7 procent). Równie popularne jest Audi Q7, w przypadku którego zanotowano wzrost o 42,3 procent.Sprzedaż w Ameryce Północnej wykazywała dynamikę w maju nie tylko w USA,ale również w Kanadzie (+17,6 procent, 1940 sprzedanych samochodów) i w Meksyku (+ 39,8 procent, 1060 egzemplarzy).W Europie cały czas zauważalne były trudne warunki rynkowe. W maju, na Starym Kontynencie sprzedano 65 500 egzemplarzy, czyli 3,4 procent mniej niż w porównywalnym miesiącu roku ubiegłego. Trudna sytuacja odczuwalna była zwłaszcza we Francji (spadek o kolejne 11,7 procent, do 4 858 sprzedanych aut) i we Włoszech ( mniej o 10,1 procent, 4 258 sprzedanych samochodów).W Niemczech, w maju przekazano klientom 23 303 samochody marki Audi ( minus 7,9 procent). Sytuacja na tutejszym rynku w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku (105 830 sprzedanych egzemplarzy, minus 1,6 procenta) była jednak stabilniejsza niż na całym rynku europejskim.Taki sam poziom jak przed rokiem osiągnęła sprzedaż w Hiszpanii (3 333 auta, wzrost o 0,5 procenta ), natomiast w Rosji wzrosła o 3,3 procenta. Tu sprzedano 3 151 samochodów z czterema ringami na masce. Wyraźny wzrost widoczny był nadal w Wielkiej Brytanii. 11 952 samochody marki Audi przekazano w maju klientom, co daje wzrost o 19,3 procent. Audi UK podaje, że Brytyjczycy szczególnie chętnie kupowali w maju nowe samochody serii A3, w tym model Sportback, a także Audi A1 i Audi Q3.W Polsce mimo niższej sprzedaży w maju, od stycznia do maja Audi zanotowało większą sprzedaż o 8,98 % (2185 zarejestrowanych aut). Wszystko to sprawia, że wyniki Audi w całej Europie po upływie pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku tylko nieznacznie plasują się poniżej poziomu sprzed roku (ok. 318 600 sprzedanych aut, mniej o 0,7 procenta).W Europie, po wprowadzeniu w lutym na rynek wariantu Sportback serii A3, w bieżącym roku Audi planuje jeszcze jedną ważną nowość z rodziny A3. Jesienią, w salonach sprzedaży znajdzie się nowe Audi A3 Limousine. Produkcja seryjna tego modelu rozpocznie się w najbliższych dniach w zakładach Audi w Győr na Węgrzech.Podobnie jak w Ameryce, również sprzedaż w Azji Południo-Wschodniej wykazała w maju dwucyfrowy wzrost, o 17,5 procent i wyniosła ok. 48 900 egzemplarzy. Stoi za tym doskonały wynik Audi w Chinach. W maju do rąk klientów trafiło tam 42 140 pojazdów, co dało wzrost sprzedaży o 16,2 procent. W okresie od stycznia do maja, w Państwie Środka sprzedano łącznie 183 660 egzemplarzy samochodów marki Audi, co dało wzrost o 14,4 procent. Sprzedaż napędziły tu – obok bardzo popularnego wśród chińskich klientów SUV-a Q3, produkowanego w tutejszych zakładach Audi – modele A4 L i A6 L. Sprzedaż Audi A4 L wzrosła w tym okresie łącznie o 10,1 procent (46 330 aut), a sprzedaż Audi A6 L – o 20,5 procent (61 692 egzemplarze).Audi zanotowało w maju wzrosty także w Japonii (o 23,4 procent, 2 111 samochodów), w Korei Południowej (28,8 procent, 1 610 sztuk) i w Indiach, gdzie sprzedano o 57,4 procent więcej aut, osiągając liczbę 710 egzemplarzy.
Niezależnie od wyzwań związanych z przedłużającym się kryzysem na rynku europejskim, w maju zwiększyliśmy sprzedaż w skali globalnej. To zasługa dwóch, niezmiernie ważnych dla nas regionów: Azji i Ameryki, w których zanotowaliśmy dwucyfrowe wskaźniki wzrostu“ – komentuje Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Zwłaszcza w USA nasza sprzedaż wykazuje dużą dynamikę i wszystko wskazuje na to, że zrealizujemy nasz cel: oddanie w bieżącym roku do rąk klientów 150 tysięcy aut.“Wyraźny wzrost Audi zanotowało w maju w całej Ameryce, gdzie dzięki 18 tysiącom sprzedanych samochodów wyniósł on 17,9 procent. Przy czym w Ameryce Południowej było to aż 29,9 procent, a w Ameryce Północnej – 16,7 procent.Duży udział w tym miał bilans sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. W maju do rąk klientów trafiło tam 13 228 pojazdów, co dało wzrost o kolejnych 15 procent. Szczególnie dobrze sprzedawało się Audi A5. Popyt na ten model wzrósł o 48,1 procent. Łącznie sprzedano 1 872 egzemplarze tego samochodu. W salonach w USA, od kwietnia, obok Audi RS 5 Coupé znaleźć można także Audi RS 5 Cabrio, drugi supermodel o wyjątkowych osiągach z rodziny A5. Oba te sportowe auta cieszą się dużą popularnością wśród amerykańskich kierowców. Udział w sprzedaży modeli S i RS, po pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku, wynosi obecnie 20 procent. Niezależnie od modelu, od stycznia do maja, już 60 571 amerykańskich klientów zakupiło nowy samochód marki Audi, co daje – w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego – wzrost rzędu 15,4 procent. W czasie tych pięciu miesięcy, najwięcej amatorów w USA znalazło Audi Q5. Od stycznia do końca maja, Audi of America sprzedało łącznie 14 817 egzemplarzy tego SUV-a (wzrost o 37,7 procent). Równie popularne jest Audi Q7, w przypadku którego zanotowano wzrost o 42,3 procent.Sprzedaż w Ameryce Północnej wykazywała dynamikę w maju nie tylko w USA,ale również w Kanadzie (+17,6 procent, 1940 sprzedanych samochodów) i w Meksyku (+ 39,8 procent, 1060 egzemplarzy).W Europie cały czas zauważalne były trudne warunki rynkowe. W maju, na Starym Kontynencie sprzedano 65 500 egzemplarzy, czyli 3,4 procent mniej niż w porównywalnym miesiącu roku ubiegłego. Trudna sytuacja odczuwalna była zwłaszcza we Francji (spadek o kolejne 11,7 procent, do 4 858 sprzedanych aut) i we Włoszech ( mniej o 10,1 procent, 4 258 sprzedanych samochodów).W Niemczech, w maju przekazano klientom 23 303 samochody marki Audi ( minus 7,9 procent). Sytuacja na tutejszym rynku w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku (105 830 sprzedanych egzemplarzy, minus 1,6 procenta) była jednak stabilniejsza niż na całym rynku europejskim.Taki sam poziom jak przed rokiem osiągnęła sprzedaż w Hiszpanii (3 333 auta, wzrost o 0,5 procenta ), natomiast w Rosji wzrosła o 3,3 procenta. Tu sprzedano 3 151 samochodów z czterema ringami na masce. Wyraźny wzrost widoczny był nadal w Wielkiej Brytanii. 11 952 samochody marki Audi przekazano w maju klientom, co daje wzrost o 19,3 procent. Audi UK podaje, że Brytyjczycy szczególnie chętnie kupowali w maju nowe samochody serii A3, w tym model Sportback, a także Audi A1 i Audi Q3.W Polsce mimo niższej sprzedaży w maju, od stycznia do maja Audi zanotowało większą sprzedaż o 8,98 % (2185 zarejestrowanych aut). Wszystko to sprawia, że wyniki Audi w całej Europie po upływie pierwszych pięciu miesięcy 2013 roku tylko nieznacznie plasują się poniżej poziomu sprzed roku (ok. 318 600 sprzedanych aut, mniej o 0,7 procenta).W Europie, po wprowadzeniu w lutym na rynek wariantu Sportback serii A3, w bieżącym roku Audi planuje jeszcze jedną ważną nowość z rodziny A3. Jesienią, w salonach sprzedaży znajdzie się nowe Audi A3 Limousine. Produkcja seryjna tego modelu rozpocznie się w najbliższych dniach w zakładach Audi w Győr na Węgrzech.Podobnie jak w Ameryce, również sprzedaż w Azji Południo-Wschodniej wykazała w maju dwucyfrowy wzrost, o 17,5 procent i wyniosła ok. 48 900 egzemplarzy. Stoi za tym doskonały wynik Audi w Chinach. W maju do rąk klientów trafiło tam 42 140 pojazdów, co dało wzrost sprzedaży o 16,2 procent. W okresie od stycznia do maja, w Państwie Środka sprzedano łącznie 183 660 egzemplarzy samochodów marki Audi, co dało wzrost o 14,4 procent. Sprzedaż napędziły tu – obok bardzo popularnego wśród chińskich klientów SUV-a Q3, produkowanego w tutejszych zakładach Audi – modele A4 L i A6 L. Sprzedaż Audi A4 L wzrosła w tym okresie łącznie o 10,1 procent (46 330 aut), a sprzedaż Audi A6 L – o 20,5 procent (61 692 egzemplarze).Audi zanotowało w maju wzrosty także w Japonii (o 23,4 procent, 2 111 samochodów), w Korei Południowej (28,8 procent, 1 610 sztuk) i w Indiach, gdzie sprzedano o 57,4 procent więcej aut, osiągając liczbę 710 egzemplarzy.
Dodano: 11 lat temu,
autor:
Volkswagen Group Polska sp. z o.o.