Sprzedaż Audi w Europie wzrosła w październiku o 4,2 procent
Audi AG w czwarty kwartał bieżącego roku wkroczyło z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. W porównaniu z rokiem ubiegłym, globalna sprzedaż wzrosła w październiku przede wszystkim dzięki modelom SUV: Audi Q3, Q5 i Q7. Wzrost wyniósł 13,9 procent. Łącznie na całym świecie sprzedano ok. 123 600 samochodów marki Audi. Od stycznia, już około 1 221 150 klientów zdecydowało się na zakup Audi. To o 12,9 procent więcej w porównaniu z rokiem 2011. Również w minionym miesiącu, koncern Audi zanotował w Europie – wbrew tendencjom na rynku – wzrost sprzedaży o 4,2 procent. Wyraźny, dwucyfrowy wzrost Audi notowało nadal na rynku amerykańskim (+14,5%) i chińskim. W Państwie Środka, aż o 29,5 procent.
„Chiny są dla Audi nadal znaczącym motorem wzrostu. Już w październiku sprzedaż na tamtejszym rynku przewyższyła dotychczasowy sukces z ubiegłego roku. W roku 2012 zanotujemy tam nową rekordową wartość sprzedaży“ – powiedział Luca de Meo, członek zarządu Audi AG ds. marketingu i sprzedaży. „Nasz udział w segmencie "premium" od stycznia nieprzerwanie rósł. Również dzięki nowym modelom, które spełniają oczekiwania wielu chińskich klientów pod względem ich indywidualnych wymagań i wyobrażeń o idealnym samochodzie sportowym.“
Dzięki kompaktowemu SUV-owi Audi Q3, Audi A4 allroad quattro i Audi RS 5 Coupé, producent z sukcesem zdobył dla swojej marki nowe segmenty rynku w Chinach. Od stycznia 2012 r., Audi sprzedało tam o 31,2 procent więcej samochodów – łącznie 332 959 egzemplarzy. W całym roku 2011, łączna sprzedaż wyniosła 313 036 samochodów. Za wzrostem sprzedaży o 29,5 procent (35 899 aut) w październiku, kryją się przede wszystkim modele produkowane w Changchun – Audi A6L i Q5.
Sprzedaż Audi wykazywała w minionym miesiącu wyraźną tendencję wzrostową również na wielu innych wschodzących rynkach Azji Południowo-Wschodniej. W Korei Południowej sprzedaż w porównaniu do października 2011 roku wzrosła o 62,5 procent. W Indiach do zwiększenia sprzedaży o 76,3 procent przyczyniło się, wprowadzone na tamtejszy rynek w lipcu, Audi Q3.
Sprzedając w USA 11 708 aut i notując wzrost o 14,5 procent, Audi of America ustanowiło październik kolejnym, dwudziestym drugim już rekordowym miesiącem. Tutaj znaczącym motorem wzrostu było Audi A4. Popyt na ten bestseller wzrósł o 20,6 procent. Łącznie w Stanach Zjednoczonych sprzedano 3 151 sztuk tego modelu. Dwucyfrowy wzrost wykazała też sprzedaż modeli luksusowych Audi: A6, A7 Sportback, Q7 i A8, wsparta przez wprowadzenie na rynek we wrześniu wariantów S6, S7 Sportback i S8. Sportowe modele Audi tradycyjnie cieszą się dużym zainteresowaniem wśród amerykańskich klientów. Na zakup dostępnych już wcześniej w USA wariantów S modeli Audi TT, A4 i A5, zdecydowała się w minionym miesiącu prawie co czwarta osoba, która nabyła pojazd z danej serii.
Duży wzrost sprzedaży w Kanadzie (+37,6%) oraz w całej Ameryce Południowej (+55,8%), potwierdził wysoką, październikową dynamikę sprzedaży Audi na kontynencie amerykańskim. W samej Brazylii, gdzie od września nowych klientów zdobyło też Audi A1 Sportback, producent z Ingolstadt, sprzedając 645 samochodów, poprawił o 82,2 procent wyniki z poprzedniego miesiąca.
W Europie, Audi mimo złej ogólnej sytuacji na rynku, również w październiku kontynuowało tendencję wzrostową z poprzednich miesięcy. Na starym kontynencie sprzedano około 60 950 aut, czyli o 4,2 procent więcej, głównie dzięki niedawno wprowadzonej nowej generacji Q5.
Na rynku niemieckim, do zwiększenia sprzedaży o 5,1 procent przyczyniły się zwłaszcza Audi Q3 i rodzina A5. W Niemczech sprzedano łącznie 23 450 aut marki Audi. W okresie od stycznia do października 2012, niemieccy klienci nabyli łącznie około 222 227 egzemplarzy samochodów z czterema ringami. Dzięki wzrostowi o 7,2 procent, w zestawieniu z porównywalnym okresem roku 2011, można stwierdzić, że popyt na pojazdy marki Audi wzrósł w Niemczech bardziej niż na całym rynku łącznie.
W Wielkiej Brytanii, Audi UK zamknęło październik sprzedając 9 190 sztuk samochodów i notując wzrost o 19,8 procent. Do osiągnięcia tak dobrych wyników przyczyniły się modele Q3 i A5 oraz samochody luksusowe. Podczas gdy w minionym miesiącu popyt na auta marki Audi we Włoszech (-14,1%, 3903 sztuki) i Hiszpanii (-11,8%, 2561 egzemplarzy) nadal spadał, sprzedaż wyraźnie wzrosła w Belgii (+16,6%, 2993 samochody) i w Turcji (+13,1%, 1000 aut). Najwyższy wzrost w Europie Audi zanotowało ponownie na rynku rosyjskim (+57,1%), gdzie sprzedało 2946 pojazdów. Dzięki temu, Rosja nadal prowadzi w rankingu sprzedaży Audi w całej Europie Wschodniej. Od stycznia 2012 r., Audi sprzedało tam o 31,5 procent więcej samochodów, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Łącznie jest to 48 650 egzemplarzy. Koncern z Ingolstadt szacuje, że do końca roku przekroczy liczbę 50 000 samochodów sprzedanych na tym rynku.