Słynna muszka Chevroleta świętuje stulecie istnienia
Znana na całym świecie muszka Chevroleta świętuje w tym roku setną rocznicę istnienia – w roku wprowadzenia na rynek 25 nowych produktów, które w myśl nowego globalnego hasła marki „Find New Roads” pomogą odnaleźć temu symbolowi nowe drogi na rynkach całego świata.
W roku 1913 współzałożyciel Chevroleta, William C. Durant, po raz pierwszy umieścił symbol w kształcie charakterystycznej muszki na środku przedniego pasa modeli Chevrolet H-2 Royal Mail i H-4 Baby Grand z roku modelowego 1914.
W ciągu ostatnich 100 lat słynne logo ozdobiło 215 milionów egzemplarzy modeli Chevroleta, z czego aż 60 milionów wciąż jeździ po drogach. Nowy samochód osobowy, użytkowy lub crossover wyprodukowany przez Chevroleta znajduje kolejnego nabywcę co 6,39 sekundy w jednym ze 140 krajów, a w pierwszych sześciu miesiącach tego roku marka sprzedała 2,5 miliona aut, ustanawiając tym samym nowy rekord. W setną rocznicę istnienia muszki Chevrolet wprowadzi na rynek nowe modele, jak kompaktowy sedan Cruze Clean Turbo Diesel w Stanach Zjednoczonych oraz niewielki SUV-a o nazwie Trax na 40 rynkach na całym świecie.
„Znana na całym świecie muszka Chevroleta stała się symbolem amerykańskiego inwencji”, powiedział Tim Mahoney, dyrektor działu marketingu Chevroleta. „Nie ważne, czy holujesz ciężką przyczepę pickupem Silverado górskimi drogami czy dojeżdżasz do pracy elektrycznym Sparkiem EV, muszka Chevroleta zawsze będzie wyznaczać Ci drogę do celu”.
Muszka Chevroleta ma już 100 lat, jednak szczegóły dotyczące początków jej istnienia wciąż nie są do końca jasne. Przyjmuje się, że tworząc logo Durant zainspirował się wzorem tapety ozdabiającej ścianę jednego z paryskich hoteli. Według innego źródła, inspiracją była reklama w gazecie, którą Durant zobaczył podczas wakacji w Hot Springs w stanie Wirginia.