ŠKODA zwiększyła w sierpniu swoje globalne wyniki sprzedaży
W sierpniu ŠKODA zwiększyła swoje globalne wyniki sprzedaży o 6,7%, do 86 100 samochodów (sierpień 2016: 80 700 sztuk). Czeska marka osiągnęła szczególnie znaczące wzrosty w Europie, Indiach i Rosji. Za dobrą koniunkturę odpowiada przede wszystkim zwiększona popularność flagowego modelu SUPERB oraz zaprezentowanego na początku tego roku modelu KODIAQ. Producent spodziewa się dalszej ofensywy rynkowej wraz z debiutem kompaktowego SUV-a KAROQ, który świętował swoją oficjalną premierę na Międzynarodowych Targach Samochodowych we Frankfurcie.
„ŠKODA w sierpniu utrzymywała kurs na dalszy rozwój” – powiedział Alain Favey, członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Szczególnym zainteresowaniem cieszą się nasze topowe modele. Obok flagowej ŠKODY SUPERB, pozytywny impuls dla wyników naszej firmy wnosi także nasz duży SUV, ŠKODA KODIAQ. Spodziewamy się jeszcze silniejszego wzrostu tendencji rozwojowej w bardzo ważnym segmencie SUV wraz z modelem KAROQ, który będziemy stopniowo wprowadzać na poszczególne rynki począwszy od października” – kontynuował Favey.
Jako część Strategii 2025 ŠKODA rozbudowuje swoją gamę modeli typu SUV. Ofensywę marki w tym segmencie rozpoczął KODIAQ, który od swojego debiutu na początku tego roku został dostarczony już do 48 300 Klientów. Tylko w sierpniu liczba dostaw największego SUV-a marki sięgnęła 11 200 sztuk. ŠKODA planuje wykorzystać mniejszy model KAROQ do dalszego wzmocnienia swojej pozycji na kluczowym dla marki rynku SUV-ów.
ŠKODA na świecie: znaczące wzrosty w Europie, Indiach i Rosji
W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła w sierpniu wynik dostaw o 4,4% do 30 300 samochodów (sierpień 2016: 29 000 samochodów). W Niemczech, na największym europejskim rynku marki, ŠKODA nieznacznie przebiła zeszłoroczny wynik (12 100 vs 12 200 dostaw). Marka zaliczyła dwucyfrowe wzrosty w Austrii, Francji, Belgii i Włoszech.
W Europie Środkowej marka zanotowała silny wzrost o 13,3%, osiągając wynik 14 800 dostaw (sierpień 2016: 13 100 dostaw). Na rodzimym rynku, w Republice Czeskiej, ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 9,6%, osiągając 7000 dostaw. Oprócz rekordowego wyniku w Polsce, czeska marka osiągnęła znaczące wzrosty także na Węgrzech, Słowacji i Słowenii.
Bardzo wzmocniła się także pozycja ŠKODY w Europie Wschodniej (licząc bez Rosji). W sierpniu marka zanotowała tam znaczący wzrost o 27,2% (do 3100 dostaw). Dwucyfrowy wzrost został osiągnięty w Rumunii, Serbii, Bułgarii i Bośni. Bardzo ważna dla marki jest też rekonwalescencja rynku samochodowego w Rosji, na którym ŠKODA zanotowała w sierpniu wzrost o 10,5% (4600 vs 5000 dostaw).
W Chinach, na największym rynku ŠKODY na świecie, czeska marka utrzymuje swoją bardzo silną pozycję. W sierpniu osiągnęła tam wynik 26 000 dostaw, zrównując się z formą prezentowaną w tym miesiącu w zeszłym roku. Bardzo znaczący wzrost – o 76,2% - marka zanotowała w Indiach. Z 1000 sztuk dostarczonych w sierpniu 2016 roku wynik dostaw w tym roku wzrósł do 1700 egzemplarzy.