SKODA sprzedała w Chinach 1,5 miliona samochodów
ŠKODA osiągnęła kolejny kamień milowy. Od momentu wejścia na chiński rynek, czeski producent dostarczył Klientom już 1,5 miliona pojazdów. W najbliższych latach ŠKODA planuje zwiększenie sprzedaży na swoim najsilniejszym rynku na świecie do ponad pół miliona samochodów rocznie. Początek nowej ery dla marki w Chinach zwiastuje nowa ŠKODA Superb.
ŠKODA osiągnęła kolejny kamień milowy. Od momentu wejścia na chiński rynek, czeski producent dostarczył Klientom już 1,5 miliona pojazdów. W najbliższych latach ŠKODA planuje zwiększenie sprzedaży na swoim najsilniejszym rynku na świecie do ponad pół miliona samochodów rocznie. Początek nowej ery dla marki w Chinach zwiastuje nowa ŠKODA Superb.
TakTak dobry wynik jest dowodem pomyślnego rozwoju ŠKODY na chińskim rynku, ale marka zamierza dalej szybko się rozwijać, wprowadzając do sprzedaży następne modele samochodów. Kluczowymi elementami na drodze do osiągnięcia tego celu wydają się być nowa ŠKODA Fabia i wyczekiwana, nowa generacja ŠKODY Superb.
Celem firmy jest zwiększenie świadomości marki w Chinach i inspirowanie nowych Klientów dynamicznym, nowoczesnym i emocjonalnie atrakcyjnym designem.
Modele ŠKODY są dostępne na rynku chińskim od 2007 roku. Od tego czasu marka zwiększyła roczną sprzedaż do 281 400 egzemplarzy w 2014 roku. Stanowi to prawie jedną czwartą całkowitej sprzedaży marki w zeszłym roku. W pierwszej połowie 2015 roku ŠKODA dostarczyła 138 300 pojazdów na rynku chińskim - to przełożyło się na wzrost o 5,8% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Chiny od 2010 roku są największym indywidualnym rynkiem dla czeskiego producenta, który wzmacnia swoją pozycję dzięki ścisłej współpracy z Volkswagen Group China i lokalnym partnerem Shanghai Volkswagen (SUW).
W ramach międzynarodowej strategii wzrostu, w ostatnich latach marka stale poszerza gamę modeli dostępnych w Chinach. W 2014 roku oferta czeskiej marki wzrosła do sześciu lokalnie produkowanych samochodów. Gama ŠKODY w Chinach składa się z modeli: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti i Superb.
2015 to ważny rok w kampanii modelowej firmy. Kolejne generacje Fabii i Superba zwiastują nową erę dla ŠKODY w Chinach. Nowa Fabia, dostępna na tamtejszym rynku od kwietnia, jest pierwszym przykładem nowego, wyrazistego i nowoczesnego języka stylistycznego marki. Kolejnym krokiem będzie nowy Superb, który zadebiutuje w Chinach jesienią tego roku.
Nowy okręt flagowy czeskiej marki na rynek chiński będzie produkowany w zakładzie SUW w Ningbo, w południowych Chinach. Kolejnymi miejscami, gdzie lokalnie produkowane są modele ŠKODY, są zakłady znajdujące się w Anting i Yizheng. Samochody marki z fabryk chińskich są sprzedawane na tamtejszym rynku.