Skoda po raz ósmy sponsorem Tour de France
Już po raz kolejny marka SKODA jest sponsorem Tour de France. Na potrzeby tego legendarnego wyścigu, czeski producent zapewnia m.in. flotę około 250 samochodów.
Oficjalnym samochodem wyścigu jest ŠKODA, której logo pojawi się również na koszulkach przyznawanych najlepszym zawodnikom w poszczególnych klasyfikacjach, m.in. dla lidera klasyfikacji generalnej, dla najlepszego sprintera oraz dla lidera klasyfikacji górskiej. Oprócz tego, ŠKODA jest partnerem 9 teamów kolarskich, a także ekipy pomocy technicznej (Mavic).
ŠKODA zapewnia organizatorom około 250 pojazdów (wszystkie modele z portfolio marki), spośród których z pewnością najbardziej zauważalnym jest czerwony Superb przeznaczony dla dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme’a. Dla gości VIP przygotowano specjalną flotę białych Superbów Combi.
Wraz z wyścigiem wystartowała kampania reklamowa, pod hasłem "ŠKODA. Napędza Tour de France". Minutowy i półminutowy spot reklamowy są częścią kampanii wizerunkowej modelu Octavia. Spot prezentowany jest na antenie głównych stacji telewizyjnych w Polsce, m.in. TVP, Polsatu, TVN-u, a także na antenie kanałów tematycznych (m.in. TVP Sport, DCAP, Polsat Mix).
ŠKODA przygotowała również aplikację specjalnie z okazji wyścigu: "Le Tour de France 2011", dostępną m.in. na iPhone’a oraz iPad’a, do pobrania z App Store oraz Android Market. Umożliwia ona m.in.: śledzenie aktualnej sytuacji w trakcie wyścigu (LIVE), sprawdzanie pozycji zawodników na trasie w czasie rzeczywistym, a także daje dostęp do powtórek video po każdym etapie.
Po piłce nożnej i olimpiadzie, Tour de France jest trzecim najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym. Wyścig przyciąga około 15 milionów fanów, którzy gromadzą się wzdłuż trasy i około 2 miliardy widzów, którzy zasiadają przed telewizorami.
Tegoroczny Tour de France rozpoczął się w sobotę, 2 lipca. Podczas 21 etapów kolarze przejadą ponad 3 400 km. Wyścig zakończy się 24. lipca, jak zwykle pod Łukiem Triumfalnym na Polach Elizejskich w Paryżu.Serdecznie zapraszamy do śledzenia najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie zarówno w telewizji, jaki i za pośrednictwem specjalnie przygotowanej aplikacji.