ŠKODA po kolejnym rekordowym półroczu w Polsce
W czerwcu zarejestrowano w Polsce 4 969 samochodów ŠKODY, zdecydowanie najwięcej spośród wszystkich marek obecnych w Polsce. To dobre zakończenie bardzo udanego pierwszego półrocza, w którym czeska marka utrzymała swoją pozycję lidera polskiego rynku i sięgnęła po kolejne rekordy popularności.
Osiągnięty w czerwcu wynik stanowi skok w stosunku do zeszłorocznego rezultatu aż o 24,4% (3 994 samochodów w czerwcu 2015). Dzięki imponującej formie ŠKODA posiada niezmiennie zdecydowanie największy udział w polskim rynku spośród wszystkich marek, w tym miesiącu sięgający aż 12,9%.
Udany czerwiec trafnie oddaje kondycję ŠKODY na polskim rynku w całym pierwszym półroczu: dzięki konsekwentnemu comiesięcznemu rozwojowi wieloletni lider wciąż pozostaje na pierwszym miejscu, niezależnie od trendów rynkowych. Obecnie silnie rozwija się cały polski rynek samochodów nowych – w pierwszym półroczu zarejestrowano 210 753 samochodów nowych, wobec 177 865 zarejestrowanych w analogicznym okresie w roku poprzednim, co stanowi wzrost o 18,5%. Od stycznia do czerwca 2016 roku zarejestrowano w Polsce aż 26 950 samochodów marki ŠKODA, to jest o 13,7% więcej niż w tym czasie przed rokiem.
Niekwestionowanymi bohaterami polskiego rynku w tym czasie pozostają Octavia i Fabia, odpowiednio numery 1 i 2 wśród najchętniej wybieranych przez Polaków modeli. W tym czasie zarejestrowano w naszym kraju 8 634 egzemplarzy samego modelu Octavia (poprawa o 17,3% względem wyniku sprzed roku) i 7 790 sztuk modelu Fabia (wzrost aż o 31%).
W pierwszej dziesiątce pozostaje także pozycjonowany między nimi model Rapid, który w pierwszym półroczu znalazł w Polsce 4 542 nabywców. Na szczególną uwagę zasługuje doskonała rynkowa forma modelu Superb, który pozostaje jednym z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. Wypracowany przez flagowy model marki wynik 3 362 dostarczonych Klientom samochodów jest aż o 51,8% lepszy niż ten osiągnięty w pierwszym półroczu 2015 roku.
Na uzyskany wynik składa się wyrównany rozwój zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Szczególnie udany dla ŠKODY pod tym względem był czerwiec, kiedy wynik wśród Klientów indywidualnych udało się poprawić aż o 24,7%, natomiast wśród Klientów flotowych – o 24,3%.
- ŠKODA konsekwentnie idzie naprzód. Wynik wypracowany przez pierwsze półrocze jest konsekwencją prowadzonej strategii. W 2016 roku ŠKODA jest aktywna na polskim rynku, tak pod względem oferty modelowej, jak i zapewniania najkorzystniejszych warunków finansowania, czyniących zakup ŠKODY jeszcze atrakcyjniejszym. Druga połowa roku będzie dla nas jeszcze ważniejsza” – zapowiada Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki ŠKODA. – Wtedy bowiem rozpoczniemy kolejną wielką kampanię modelową związaną z naszym pierwszym dużym modelem w segmencie SUV – ŠKODĄ Kodiaq.
Na wzrost sprzedaży samochodów marki ŠKODA ma również wpływ nowoczesne finansowanie w programie ŠKODA Financial Services. Polacy chętnie sięgają po kredyt i leasing, w których mogą płacić niską miesięczną ratę i wymieniać samochód na nowy co trzy-cztery lata. Potwierdzają to dane sprzedażowe z pierwszego półrocza 2016 roku, gdzie w każdym kolejnym miesiącu wyraźnie rósł udział nowoczesnych produktów. ŠKODA Kredyt Niskich Rat w czerwcu stanowił już niemal 2/3 kredytów (64%), które wybierają Klienci marki, a ŠKODA Leasing Niskich Rat osiągnął w tym samym miesiącu dokładnie 30% wśród różnych form leasingu stosowanych przy zakupie aut marki.