Skoda odnotowała wzrost sprzedaży w listopadzie
Sprzedaż samochodów marki ŠKODA wzrosła w listopadzie 2012 roku o 3,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 77 900 szt.
Producent samochodów ŠKODA w okresie od stycznia do listopada 2012 roku sprzedał około 873 000 pojazdów (styczeń – listopad 2011: 816 800 szt.). Wynik ten oznacza wzrost ilości dostarczonych aut o 6,9 proc. w stosunku do pierwszych 11 miesięcy ubiegłego roku.
„ŠKODA, pomimo trudnej sytuacji rynkowej, po raz kolejny zwiększyła swoją sprzedaż” - powiedział Werner Eichhorn, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Wzrost marki w listopadzie 2012 roku w Europie Zachodniej to dla nas szczególnie ważny wynik, ponieważ świadczy o przeciwstawieniu się ogólnym tendencjom rynkowym. ŠKODA będzie kontynuowała swoją ofensywę poprzez wprowadzanie nowych modeli” - dodaje Eichhorn.
W Europie Zachodniej w listopadzie 2012 roku marka sprzedała 28 200 samochodów, odnotowując wzrost na poziomie 4,3 proc. (listopad 2011: 27 000 szt.). Udział w rynku ŠKODY wzrósł w tym regionie w przeciągu pierwszych 11 miesięcy tego roku do ponad 3 proc. (styczeń - listopad 2011: 2,8 proc.). Pomimo ogólnej tendencji spadkowej, w listopadzie Producent zwiększył swoją sprzedaż aut m.in. w Wielkiej Brytanii (+30,2 proc.) i w Niemczech (+15,2 proc.).
ŠKODA odnotowała wzrost dostarczonych samochodów także w Europie Wschodniej. Marka w listopadzie 2012 roku sprzedała na tym rynku 12 400 aut (listopad 2011: 11 500 szt.). Oznacza to wzrost na poziomie 7,9 proc. do analogicznego okresu ubiegłego roku. Po raz kolejny, do świetnych wyników marki przyczynił się rynek rosyjski, gdzie sprzedano ponad 9 000 samochodów marki ŠKODA (listopad 2011: 8 000 szt.).
W Europie Środkowo-Wschodniej w listopadzie 2012 roku samochody marki ŠKODA kupiło 10 200 Klientów. Rok wcześniej, w tym samym okresie Producent sprzedał ich 10 600 szt. W całym regionie od stycznia do listopada 2012 roku marka dostarczyła 114 100 aut (+1,3 proc.). W Czechach w przeciągu pierwszych 11 miesięcy 2012 roku ŠKODA odnotowała wzrost na poziomie 3,3 proc., dostarczając 54 700 samochodów (styczeń - listopad 2011: 52 900 szt.).
W Polsce Producent wciąż utrzymuje pozycję lidera na rynku. W listopadzie tego roku zarejestrowanych zostało 2 371 samochodów osobowych ŠKODA w naszym kraju. Udział rynkowy tej marki w Polsce w 2012 roku wynosi 11,98 proc.
Producent kontynuuje swój rozwój także na rynkach azjatyckich. W Chinach w listopadzie 2012 roku sprzedano 21 100 samochodów marki ŠKODA (listopad 2011: 20 200 szt.), co daje wzrost na poziomie 4,9 proc. W Indiach w tym samym okresie sprzedano 2 000 aut. W okresie od stycznia do listopada 2012 roku, sprzedaż ŠKODY wzrosła zarówno w Chinach (+7,1 proc.), jak i w Indiach (+24,4 proc.).