SKODA numerem 1 wśród Klientów indywidualnych w 2015 roku
Samochody czeskiej marki są najchętniej wybierane w Polsce przez Klientów indywidualnych. Ich niekwestionowanym numerem 1 jest ŠKODA Fabia. W pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów w naszym kraju znajduje się także model Rapid.
Już siódmy rok z rzędu ŠKODA nie daje szans konkurencji na polskim rynku. Także w 2015 roku czeska marka była zdecydowanym numerem 1 w naszym kraju, sprzedając najwięcej samochodów także wśród Klientów indywidualnych. Lider rynku utrzymał swoją pozycję w tej klasyfikacji sprzed roku, zwiększając przewagę nad kolejnymi producentami w zestawieniu.
Cały rynek samochodów nowych kupowanych przez Klientów indywidualnych nieznacznie zmalał w 2015 roku: zarejestrowali oni 123 289 samochodów wobec 126 189 zarejestrowanych w 2014 roku, co jest spadkiem o 2,3%.
Sama marka ŠKODA w tym czasie zdecydowanie poprawiła jednak swój wynik: w 2015 roku Klienci indywidualni zarejestrowali 14 210 samochodów tej marki, to jest o 7,93% więcej niż przed rokiem (13 166 samochodów). Tym samym zwiększył się rynkowy udział ŠKODY: wzrósł z 10,43% do 11,53%.
„Utrzymanie pierwszej pozycji i zachowanie tendencji wzrostowej w Polsce jest doskonałym osiągnięciem całej ŠKODY” – mówi Dariusz Brodnicki, Dyrektor Sprzedaży marki ŠKODA. „Na rezultat ten składa się wiele wypracowywanych przez lata czynników: bardzo korzystna dla Klienta oferta, zaangażowani dealerzy, nowoczesne salony sprzedaży i w końcu – nowoczesne i atrakcyjne samochody” – dodaje.
O sile ŠKODY decyduje popularność jej poszczególnych modeli. Wielkim wygranym tego roku jest model Fabia. 2015 to pierwszy, pełny rok obecności nowej, trzeciej generacji tego modelu na naszym rynku.
Od momentu debiutu nieustannie zwiększa on swoją popularność: wśród Klientów indywidualnych poprawił on swój wynik z 2014 roku aż o 74,36% (z 3 023 egzemplarzy zarejestrowanych w 2014 roku do 5 271 sztuk w 2015). To największy wzrost całego rynku i zdecydowany lider w klasyfikacji modelowej. Posiada imponujący udział 4,28% w całości rynku.
Bardzo dużą popularność wśród Klientów indywidualnych utrzymuje także model Rapid. W zeszłym roku poprawił on swój wynik, notując wzrost o 7,5%, z 3 000 sztuk zarejestrowanych w 2014 roku do 3 225 sztuk w 2015. Pozwala mu to cieszyć się dalej dużym udziałem 2,62% w całości rynku.
Pozostałe modele ŠKODY także utrzymują czołowe pozycje w odpowiednich im klasyfikacjach segmentowych.
Doskonały wynik wśród Klientów indywidualnych dowodzi, że czeskie samochody są wysoko notowane w zakresie ważnym także dla nich: wyróżniają się nie tylko korzystnym stosunkiem ceny do jakości, ale też emocjonującym designem, większymi możliwościami indywidualizacji i innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa. ŠKODA zachowuje imponujące tempo rozwoju, nieustannie wprowadzając nowe produkty i modernizując te już obecne na rynku w ramach największej w ponad 120-letniej historii marki kampanii modelowej.