SKODA: numer 1 w Polsce już siódmy rok z rzędu
Czeska marka już od siedmiu lat pobija rekordy sprzedaży, nie zwalniając tempa w roku 2015. Po raz kolejny Polacy najchętniej wybierali samochody tej marki, pobijając rekord 44 524 rejestracji. ŠKODA jest numerem 1 zarówno na rynku flotowym, jak i wśród Klientów Indywidualnych.
Już od 2009 roku ŠKODA nieprzerwanie jest liderem polskiego rynku samochodów nowych. Z roku na rok poprawia swoją pozycję, podnosząc roczny wynik: przez ostatnie 12 miesięcy zarejestrowano aż 44 524 samochody czeskiej marki, co stanowi wzrost o blisko 3% wobec wyniku z roku 2014 (43 301 samochodów). To aż 12,63% wszystkich samochodów zarejestrowanych w Polsce w tym czasie.
Osiągnięciem szczególnie wartym uwagi jest wynik wśród Klientów Indywidualnych: 14 210 zarejestrowanych sztuk, o 7,93% więcej niż w roku 2014, co potwierdza nie tylko atrakcyjność modeli, ale też bardzo korzystną ofertę marki. Także na rynku flotowym marka utrzymuje pozycję lidera z udziałem 13,22% i liczbą 30 314 zarejestrowanych aut.
Najpopularniejszym modelem polskiego rynku jest Octavia, na którą w 2015 roku zdecydowało się aż 14 193 Polaków. Najnowsza, trzecia generacja tego bestsellera, godnie kontynuuje tradycje swoich poprzedników: nie oddaje pozycji polskiego lidera także już siódmy rok z rzędu.
„Osiągnięty wynik to doskonała nagroda za ostatni rok ciężkiej pracy i efekt realizacji obranej przez nas strategii rozwoju, która przynosi oczekiwane efekty. Nie byłoby to możliwe również bez całego zespołu ŠKODY: pracowników wszystkich salonów sprzedaży i autoryzowanych punktów serwisowych marki, dbających o jak najlepszą obsługę naszych Klientów oraz zespołu ŠKODA Polska, którego doświadczenie i zaangażowanie pozwala przygotować najkorzystniejszą ofertę dla Klientów” – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki ŠKODA w Polsce.
W roku 2015 ŠKODA była bardzo aktywna na polskim rynku: wprowadziła zupełnie nową generację modeli Superb i Superb Combi, która przez ostatnie miesiące już spotkała się z imponująco dobrym przyjęciem Klientów.
Swój debiut zaliczyła limitowana seria wyposażenia Joy, rozszerzono także ofertę fabrycznych instalacji LPG o nowe warianty silnikowe w modelach Fabia i Rapid. Marka nabrała również tempa we wprowadzaniu nowej identyfikacji wizualnej swojej sieci dealerskiej.
Z wynikiem 4 353 zarejestrowanych nowych samochodów w grudniu, ŠKODA utrzymuje swoją stabilną, wysoką formę na polskim rynku. Nowy rok czeska marka rozpoczyna z korzystną ofertą wyprzedaży rocznika 2015.