ŠKODA dostarczyła już prawie 940 tys. pojazdów do klientów na całym świecie
Od początku roku ŠKODA dostarczyła dotychczas prawie 940 tys. pojazdów do klientów na całym świecie, poprawiając tym samym zeszłoroczny wynik o 7,8 proc. Do świetnych rezultatów marki przyczyniły się prawie 35-procentowy wzrost sprzedaży na rynku rosyjskim oraz sukces odniesiony na największym rynku w Chinach, gdzie ŠKODA dostarczyła 30 600 pojazdów. Niezmiennie największą popularnością cieszy się ŠKODA OCTAVIA, rośnie także popyt na kompaktowego SUV-a KAROQ.
– Pierwsze trzy kwartały tego roku ŠKODA zakończyła z wynikiem prawie 940 000 pojazdów dostarczonych do klientów na całym świecie. To rezultat lepszy niż w 2017 r., pozwalający nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Podczas Paryskiego Salonu Samochodowego zaprezentowaliśmy nowe modele ŠKODY KODIAQ RS, KAROQ SCOUT i SPORTLINE, konsekwentnie realizując ofensywę mającą na celu poszerzanie portfolio ŠKODY w segmencie SUV – powiedział Alain Favey, członek Zarządu ŠKODY ds. sprzedaży i marketingu.
Największe wzrosty ŠKODA odnotowała na rynku rosyjskim, gdzie w pierwszych kwartałach dostarczono 57 500 pojazdów, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 28,2 proc. Imponujący wzrost producent odnotował we wrześniu, dostarczając 5800 pojazdów, czyli o 34,3 proc. więcej niż w poprzednim roku.
W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, producent znacznie zwiększył dostawy, osiągając w trzech kwartałach wzrost do 33 600 dostarczonych pojazdów.
Dwucyfrowy wzrost utrzymuje największy, chiński rynek ŠKODY. Między styczniem a wrześniem dostarczono tam 250 200 pojazdów, co stanowi wzrost o 17,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Również w Indiach marka poprawiła wyniki o 2,1 proc., dostarczając 12 600 pojazdów.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. w Europie Zachodniej ŠKODA dostarczyła do klientów 371 900 pojazdów, co stanowi wzrost o 1,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Natomiast tylko we wrześniu odnotowano spadek o 32,8 proc. w porównaniu z wrześniem 2017 r.
Zgodnie z przewidywaniami, tendencję spadkową zaobserwowano także na pozostałych rynkach europejskich: we Francji o 33,8 proc., w Wielkiej Brytanii o 32,7 proc., we Włoszech o 12,3 proc., w Hiszpanii o 18 proc., w Belgii o 8,7 proc., w Szwajcarii o 32,5 proc. i w Holandii o 49,3 proc.
Nieustannie przodującym modelem w porfolio ŠKODY jest OCTAVIA, którą od stycznia do września wybrało prawie 300 tys. kierowców. Wpływ na ostateczny wynik ma również wzrastająca sprzedaż SUV-ów marki: KAROQ, KODIAQ oraz dostępnego wyłącznie na rynku chińskim modelu KAMIQ.