ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd rozpoczęła współpracę z izraelskimi start-upami
Spółka joint venture z siedzibą w Tel Awiwie, zawarta pomiędzy ŠKODA AUTO DigiLab i izraelskim importerem ŠKODY Champion Motors, zapewnia dostęp do źródła talentów oraz innowacji technologicznych z obszaru motoryzacji. Digitalizacja i rozwój usług w zakresie mobilności cyfrowej są kluczowe dla strategii marki ŠKODA, nazywanej "Strategią 2025". Od stycznia br. zespół ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd nawiązał współpracę z dziesięcioma start-upami zlokalizowanymi w Tel Awiwie. Rozwój czterech z nich jest już bardzo zaawansowany.
Od stycznia laboratorium cyfrowe ŠKODA AUTO DigiLab, oprócz głównej siedziby w czeskiej Pradze, reprezentowane jest także przez spółkę joint venture w Tel Awiwie. Miasto uważane jest za centrum rozwoju sceny start-upów z branży IT. ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd nieustannie poszukuje start-upów dla współtworzenia nowych modeli biznesowych.
"Dzięki ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd jesteśmy reprezentowani w sercu jednej z najbardziej dynamicznych lokalizacji branży IT na świecie" – mówi Andre Wehner, Dyrektor ds. digitalizacji ŠKODA AUTO - "Izrael jest wysoko cenionym źródłem innowacji cyfrowych. Dla ŠKODY ogromne znaczenie ma zarówno obecność, jak i bezpośredni dostęp do innowacyjnych projektów, najnowocześniejszych start-upów i kreatywnych twórców z branży IT.”
Jak komentuje Jarmila Plachá, Szefowa ŠKODA AUTO DigiLab: "ŠKODA AUTO DigiLab Israel Sp. z o.o. współpracuje obecnie z dziesięcioma start-upami. Z czterema z nich jesteśmy już w fazie relatywnie zaawansowanych prac projektowych."
Współpraca ŠKODA AUTO DigiLab z partnerami spółki koncentruje się wokół tematyki big data, bezpieczeństwa w sieci, czujników samochodowych, przemysłu 4.0, obszaru connected car i szeroko pojętej e-mobilności oraz systemu infotainment.
Wśród partnerów ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd znajdują się obecnie m.in.:
- Anagog – start-up oparty na wykorzystaniu Big Data, który za pośrednictwem odpowiednich algorytmów umożliwia kierowcom m.in. korzystanie z usług inteligentnego parkowania, płacenia za parking z poziomu samochodu, redukując zatory drogowe;
- The Guardian – spółka zajmuje się wytwarzaniem czujników optycznych wewnątrz kabiny, obejmujących analizę 2D i 3D, pozwalających produkować bezpieczniejsze i wygodniejsze samochody;
- Otonomo – pierwsza neutralna platforma danych motoryzacyjnych, przekazująca dane o samochodzie do kolejnych usług, zapewniająca ich personalizację, większy komfort jazdy i niższy koszt utrzymania samochodu;
- SM Cyber – start-up stosujący zastrzeżone algorytmy uwzględniające najnowocześniejsze techniki hakerskie, zapewniający bezpieczeństwo użytkowników.
W ramach strategii 2025 ŠKODA AUTO obszary takie jak elektromobilność, jazda autonomiczna i cyfryzacja to jedne z filarów przyszłego rozwoju firmy.