Silny Partner: SKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France
ŠKODA AUTO jest oficjalnym sponsorem i oficjalnym partnerem Tour de France już po raz dwunasty. Jednym z najważniejszych wydarzeń wyścigu jest premiera nowego Superba, który jako „czerwony samochód” przewodzi stawce kolarzy. ŠKODA na potrzeby Tour de France udostępniła flotę 250 pojazdów, co podkreśla silną więź marki z kolarskim świętem. ŠKODA jest również po raz pierwszy sponsorem zielonej koszulki dla najlepszego sprintera. Tour de France rozpoczął się 4 lipca i będzie trwał do 26 lipca.
„Wspieranie najsłynniejszego wyścigu rowerzystów na świecie jest ważnym wydarzeniem w naszych kompleksowych działaniach sponsorowania kolarstwa” - mówi Werner Eichhorn, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ŠKODA. „Nasze zaangażowanie w Tour de France ma jednak szczególne znaczenie w tym roku, bo wraz z premierą nowej ŠKODY Superb, debiutuje ona również jako ‘czerwony samochód’.
120 lat ŠKODY oznacza również 12 dekad nierozerwalnej więzi z kolarstwem. Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1895 roku od produkcji rowerów przez naszych ojców założycieli, Laurina i Klementa” - dodaje Werner Eichhorn.
102. Tour de France podzielony jest w tym roku na 21 etapów, których łączna długość wynosi 3 360 kilometrów. Pistolet startowy wystrzelił 4 lipca w holenderskim mieście Utrecht. Zawodnicy przetną linię mety Champs-Elysées w dniu 26 lipca.
ŠKODA została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym i oficjalnym sponsorem legendarnego Tour w 2004 roku. Jest to jednak pierwszy rok, w którym czeska firma jest także sponsorem zielonej koszulki dla najlepszego sprintera w Tour de France. W latach 2004-2014, ŠKODA sponsorowała białą koszulkę (White Jersey) dla najlepszego młodego zawodnika.
Oczy widzów w przeciągu kilku najbliższych tygodni będą zwrócone w stronę nowej ŠKODY Superb – nowego „czerwonego samochodu”, prowadzącego cały wyścig. Ten całkowicie odmieniony, flagowy model marki wyznacza nowe standardy, zapewniając przy tym największą przestrzeń w swojej klasie, poczucie stylu i emocji przepełnionymi nową technologią.
Podczas Tour de France czerwona ŠKODA Superb będzie służyła jako swego rodzaju mobilne centrum sterowania Christiana Prudhomme’a, dyrektora wyścigu. „Nie mogę się doczekać podróży w nowym Superbie. Samochód oferuje więcej przestrzeni niż poprzednik i wygląda jak doskonały ‘czerwony samochód’” - mówi Prudhomme.
W tym jednym przypadku nowy Superb został pomalowany lakierem „Corrida-Red”, a jego ogromny dach panoramiczny został tak zainstalowany, że może być otwierany po naciśnięciu jednego przycisku. Dzięki temu Prudhomme może stać w otwartym dachu. Ponadto Superb został wyposażony w sprzęt techniczny, który doskonale sprawdza się jako centrum sterowania mobilnego w trasie. Obejmuje on cztery kanały radiowe, na których dyrektor wyścigu może odbierać informacje i wydawać polecenia.
ŠKODA zapewni również w tym roku silną flotę swoich pojazdów – ma ich być ok. 250, głównie modeli Octavia i Suberb. Flota ŠKODY jest głównym elementem działalności sponsorskiej ŠKODY. W ciągu tych trzech tygodni pojazdy przejadą razem około 2 800 000 km. Od 2004 roku flota ŠKODY przebyła już ponad 30 milionów kilometrów w Tour de France – udało się tego dokonać utrzymując wysoki poziom niezawodności; do tej pory ani jeden samochód nie odmówił posłuszeństwa.
Sponsoring ŠKODY będzie również towarzyszył szerokiej kampanii komunikacyjnej. ŠKODA na stronie internetowej WeLoveCycling.com, uruchomionej w zeszłym roku, udostępniła odwiedzającym raporty, filmy i mnóstwo rzetelnych informacji o świecie kolarstwa. Strona daje również możliwość wygrania szeregu nagród, w tym spędzenia dnia w peletonie Tour de France. Więcej informacji można znaleźć również ma stronie www.skoda-radsport.de. ŠKODA jest również aktywna w social media – informacje i zdjęcia z Tour de France będzie można znaleźć także na: facebook.com/skoda-cycling.
Kolarstwo jest podstawą strategii sponsorskiej ŠKODY. Oprócz Tour de France i Tour of Spain ("Vuelta"), producent samochodów wspiera także inne międzynarodowe wyścigi i imprezy kolarskie. Rowery i akcesoria stanowią również część rozszerzonego asortymentu produktów marki.
Zaangażowanie ŠKODY w imprezy kolarskie podkreśla szczególny stosunek marki do rowerów. Ojcowie założyciele Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli historię sukcesu firmy 120 lat temu właśnie budową rowerów.
Tour de France jest najważniejszym kolarskim wyścigiem etapowym na świecie i jest uważany za trzecią co do wielkości na świecie imprezę sportową; zaraz po Pucharze Świata w piłce nożnej i Igrzyskach Olimpisjkich. W ubiegłym roku około 15 milionów kibiców dopingowało zawodników na trasie, a 1,4 miliarda ludzi oglądało wyścig w telewizji i Internecie.