Silniejszy rynek, silniejsza SKODA: duży wzrost wyników w lutym na całym świecie, czeska marka niezmiennie na czele w Polsce
W lutym rynek samochodów nowych w Polsce zwiększył się aż o 18,55% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Dobra tendencja lidera polskiego rynku utrzymuje się na całym świecie: miniony miesiąc był najlepszym lutym w całej historii ŠKODY.
Po rekordowym pierwszym miesiącu tego roku (najlepszy globalny wynik w styczniu w historii), ŠKODA kontynuuje swoją rewelacyjną formę na całym świecie, pobijając rekord dla kolejnego miesiąca: globalne dostawy dla marki zwiększyły się w tym miesiącu o 3,6% do 78 800 samochodów. Największy wpływ na tak doskonały wynik ma imponujący wzrost wyników modeli Fabia i Superb, odpowiednio o 42,7% i 65,7%. Marka szczególne tryumfy świętowała także w Polsce. Wobec wyjątkowo dynamicznego rozwoju całego rynku krajowego, ŠKODA utrzymała swoją pozycję najpopularniejszej marki wśród Polaków poprzez bardzo silny wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
W lutym w Polsce zarejestrowano według danych CEPiK aż 33 663 nowe samochody. 4 307 z nich to ŠKODY, co pozwala czeskiej marce utrzymać przez kolejny miesiąc wysoki udział w rynku: obecnie to aż 12,8%.
„ŠKODA nie mogła lepiej rozpocząć tego roku” – oznajmia Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. „Wyniki osiągnięte w styczniu i lutym dowodzą, w jak imponującym tempie rozwija się nasza marka. Modele Fabia i Superb cieszą się wielką popularnością na całym świecie. Sytuacja w Rosji i sąsiadujących krajach dalej jest jednak napięta”.
W Europie Zachodniej ŠKODA osiągnęła znaczący wzrost o 9,8% z 32 500 dostawami do Klientów (29 600 dostaw w lutym 2015). W Niemczech czeski producent zwiększył swój wynik o 14,7%, z wynikiem 12 100 dostarczonych aut, wzmacniając swoją pozycję największej marki importowej (luty 2015: 10 500 dostaw). Marka zanotowała też rekordowy, dwucyfrowy wzrost w Danii (1 100 samochodów, wzrost o 41,2%), Finlandii (1 000 samochodów, wzrost o 22,6%), Francji (1 800 samochodów, wzrost o 14%), Irlandii (1 500 samochodów, wzrost o 42,7%), Włoszech (wzrost o 26,4% do 1 800 samochodów), Holandii (wzrost o 52,6% do 1 200 samochodów), Norwegii (wzrost o 26,4% do 700 samochodów), Portugalii (wzrost o 69,8% do 300 samochodów), Hiszpanii (wzrost o 17,5% do 2 400 samochodów) oraz Szwecji (wzrost o 24,4% do 1 300 samochodów).
Sytuacja w Rosji pozostaje wyzwaniem dla przemysłu motoryzacyjnego. W lutym ŠKODA dostarczyła o 27,4% mniej samochodów niż rok temu (spadek z 5 600 do 4 100 dostarczonych samochodów).
W Europie Wschodniej, wyłączając rynek rosyjski, dostawy do Klientów zwiększyły się o 11,8% do 2 500 samochodów (2 200 w lutym 2015). Znaczne wzrosty zanotowały kraje bałtyckie (500 dostaw, wzrost o 10,6%), Bośnia (100 dostaw, wzrost o 26%), Rumunia (700 dostaw, wzrost o 8,8%) i Serbia (500 dostaw, wzrost o 7,6%).
ŠKODA utrzymuje bardzo silną pozycję w Europie Środkowej. Poziom dostaw zwiększył się w lutym o 6,3% do 15 400 samochodów (14 500 dostaw w lutym 2015). Na swoim rodzimym rynku marka osiągnęła znaczący wzrost o 13,6%, zwiększając na przestrzeni roku liczbę dostaw z 6 600 do 7 500 samochodów. W Słowenii wzrost wyniósł 13,1% (500 dostarczonych samochodów), na Słowacji 2,4% (do 1 400 samochodów).
Największym odbiorcą ŠKODY pozostają Chiny. W lutym czeska marka dostarczyła do tego kraju 18 500 samochodów, poprawiając swój zeszłoroczny wynik 17 700 sztuk o kolejne 4,6%. ŠKODA zanotowała także wzrost w wielu innych częściach świata: w Izraelu aż o 53,% (do 1 800 samochodów), Nowej Zelandii (100 samochodów, wzrost o 37,8%), Tajwanie (wzrost o 20,5% do 200 samochodów) i Turcji (wzrost o 37,8% do 1 800 dostarczonych egzemplarzy).
Dostawy ŠKODY do Klientów w lutym 2016 (w jednostkach, zaokrąglone, według modelu, zmiana procentowa w stosunku do lutego 2015):
ŠKODA Octavia (31 300; -2,1%),
ŠKODA Fabia (14 500; +42,7%),
ŠKODA Rapid (13 400; -17,0%),
ŠKODA Superb (9 300; +65,7%),
ŠKODA Yeti (7 400; +7,6%),
ŠKODA Citigo (sprzedawana tylko w Europie, 2 800; +2,2%).