SEAT TOLEDO "Wyostrzony" sedan
Pokazana po raz pierwszy na Targach Motoryzacyjnych w Madrycie, w maju, ta najsilniejsza wersja sedana Toledo jest teraz wyposażona w silnik 1.8 20VT 180 KM (132 kW) i sześciobiegową skrzynię biegów. Silnik ten zastępuje wersję 2.3 V5 o mocy 170 KM na rynku hiszpańskim, dzięki czemu model ten uzyskuje dodatkowe 10 KM.
Pokazana po raz pierwszy na Targach Motoryzacyjnych w Madrycie, w maju, ta najsilniejsza wersja sedana Toledo jest teraz wyposażona w silnik 1.8 20VT 180 KM (132 kW) i sześciobiegową skrzynię biegów. Silnik ten zastępuje wersję 2.3 V5 o mocy 170 KM na rynku hiszpańskim, dzięki czemu model ten uzyskuje dodatkowe 10 KM.
Gama Toledo obejmuje teraz sześć silników – trzy benzynowe i trzy diesle – oraz trzy poziomy wykończenia i wyposażenia: Stella, Sport i Signo.
Nowy Toledo 20VT z silnikiem 1,8 litra o mocy 180 KM jest sprzedawany zarówno w wersji Sport, jak i Signo i przerasta wycofywany model V5 170 KM na wszystkich frontach. Prędkość maksymalna została zwiększona do 229 km/h, a przyspieszenie skrócone do zaledwie 8 sekund, zaś kilometr ze startu zatrzymanego auto pokonuje w 28,5 sekundy. W modelu V5 odpowiednie parametry wynosiły 225 km/h, 8,6 sekundy i 29,4 sekundy.
Godne uwagi jest to, że doskonałe osiągi uzyskano bez uszczerbku dla zużycia paliwa, które jest również lepsze niż w przypadku V5. Nowy silnik Toledo 1.8 20VT zużywa 11,8 litra paliwa na 100 km jazdy miejskiej, a w cyklu kombinowanym 8,5 litra/100 km. Dla porównania, zużycie paliwa przez V5 wynosi odpowiednio 12,4 litra/100 km i 8,7 litra/100 km.
Osiągający 150 KM (110 kW), silnik 1.9 TDi jest najsilniejszą wersją silnika wysokoprężnego i oferowany jest również w wersjach Signo i Sport. Współpracujący z sześciobiegową skrzynią biegów, osiąga on prędkość maksymalną 215 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,9 sekundy i zużywa tylko 4,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim.
Bogatsze wyposażenie we wszystkich wersjach
W tym roku Toledo dodaje kilka atrakcyjnych elementów do listy wyposażenia standardowego – jak np. nowoczesny system Electronic Stability Programme (ESP), który występuje we wszystkich wersjach Sport i Signo – jako wyposażenie dodatkowe oferowany jest tylko w wersji Stella. Toledo posiada również jako wyposażenie standardowe możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera we wszystkich wersjach. Poduszkę można dezaktywować, przekręcając kluczyk od stacyjki w zamku znajdującym się w schowku przed fotelem pasażera. Model 2002 posiada również nową tapicerkę, zmienione kołpaki kół, felgi aluminiowe nowej konstrukcji, nowy system nawigacji i nową kolorystykę.
Wszystkie wersje z systemem ESP zostały również wyposażone w awaryjny układ wspomagania hamowania (EBA – Emergency Brake Assistance). W sytuacji krytycznej wielu kierowców nie wykorzystuje w pełni zdolności hamowania pojazdu: nawet jeśli szybko reagują, nie są w stanie wystarczająco silnie nacisnąć na pedał hamulca. System EBA gwarantuje większą skuteczność hamowania.
Trzy atrakcyjne możliwości do wyboru
Stella, z lepszym wyposażeniem. Występująca z trzema silnikami – 1.6 16V o mocy 105 KM oraz TDi o mocy 90 i 110 KM – Stella jest standardowo wyposażona w poduszkę dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, klimatyzację, system ABS, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, wspomaganie układu kierowniczego, zdalnie sterowany zamek centralny, regulację wysokości siedziska fotela kierowcy, lampy przeciwmgielne, elektrycznie podgrzewane lusterka drzwiowe oraz radioodbiornik z odtwarzaczem CD Aura z ośmioma głośnikami (4x20W).
Wyposażenie dodatkowe oferowane w wersji Stella obejmuje obecnie automatyczną klimatyzację (poprzednio dostępną tylko w najwyższym standardzie wyposażenia), system ESP, alarm wolumetryczny, wycieraczki z detektorem deszczu, elektryczny szyberdach, system nawigacji, zestaw montażowy do telefonu komórkowego oraz zmieniacz płyt CD w bagażniku.
Signo, bardziej luksusowo i ekskluzywnie. Signo bazuje na standardzie Stella, który uzupełniony został o system ESP, klimatyzację, 15-calowe felgi aluminiowe, alarm wolumetryczny, wycieraczki z detektorem deszczu, roleta na tylną szybę oraz gniazdo 12V w bagażniku. Nowy Toledo 1.8 20VT 180 KM w wersji Signo jest wyposażony w 16-calowe felgi aluminiowe oraz trzyramienne koło kierownicy pokryte skórą.
We wszystkich modelach w wersji Signo możliwe jest również zastosowanie dodatkowego pakietu wyposażenia Executive, na który składają się: 16-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane sportowe przednie fotele, tapicerka Alcantara i skórzana, elektryczne lusterka drzwiowe z pozycją parkowania oraz układ cruise control.
Wyposażenie dodatkowe w wersji Signo obejmuje układ cruise control, dwa systemy nawigacji do wyboru, zmieniacz na sześć płyt CD, elektryczny szyberdach i zestaw montażowy do telefonu komórkowego.
Sport, wariant dynamiczny. Jak przystało na nazwę, samochody w tej wersji są napędzane najmocniejszymi silnikami z gamy Toledo – nowym silnikiem benzynowym o mocy 180 KM oraz silnikami TDi o mocy 110 i 150 KM. Ponadto wyposażenie wersji Sport obejmuje system ESP, klimatyzację, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, przednie fotele sportowe i sportowe zawieszenie, alarm wolumetryczny oraz komputer pokładowy z wykończeniem Stella. Samochody w wersji Sport posiadają również zderzaki w kolorze nadwozia.
Przy tak pełnej liście wyposażenia standardowego, jedynym elementem dodatkowym w wersji Sport jest lakier metalik.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company S.A.</strong>