SEAT rośnie w siłę - sprzedaż szybuje w górę o 25%!
Wyniki SEAT-a poszybowały wysoko w górę. Sprzedaż hiszpańskiej marki przez ostatnie 3 lata wzrosła aż o 25%, a fabryka w Martorell produkuje najwięcej samochodów od 2001 roku.
SEAT jest w swojej szczytowej formie. Jego światowa sprzedaż bije kolejne rekordy, wprowadzając na drogi coraz więcej śródziemnomorskiego klimatu. Również w Polsce dynamiczne samochody spod tego znaku przyciągają coraz więcej kierowców. W 2015 roku na naszym rynku na emocje w stylu SEAT-a zdecydowało się 7 300 Klientów, wybierając głównie modele Leon i Ibiza. Co więcej, największa z rodziny Alhambra nadal pozostaje numerem 1 w swoim segmencie.
Cały miniony rok SEAT zamknął wzrostem już po raz trzeci z rzędu. Jego dostawy samochodów po raz pierwszy od 2007 roku złamały barierę 400 000 pojazdów na całym świecie, co dało przyrost o 25% w stosunku do 2012 roku. Jest to najlepszy wynik sprzedaży w ciągu ostatnich ośmiu lat.
Podobnie jak polscy kierowcy, reszta świata również doceniła dynamikę i praktyczność Leona – jego wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku wyniósł 4,4% do 160 900 szt. Młodzieżowa i energiczna Ibiza odnotowała przyrost o 2,4% i dotarła łącznie do 153 600 Klientów. Na rynku rodzinnych minivanów pozycję największej gwiazdy utrzymała Alhambra – jej sprzedaż wzrosła o 17,2% i wspięła się do 27 000 szt.
W rodzinnej Hiszpanii SEAT dostarczył w 2015 roku 77 200 aut, wzrastając o 14,3%. We Włoszech marka sprzedała 15 900 samochodów (+22,1%), w Niemczech 87 800 pojazdów (+3,8%), a w Meksyku 24 100 swoich modeli (+13,2%). Ponadto, marka osiągnęła swój najlepszy wynik w historii sprzedaży w Szwajcarii, Czechach, Danii, Turcji, Izraelu, Tunezji i Maroku.
Wysoka sprzedaż to niezwykły impuls rozwoju dla SEAT-a. Luca de Meo, szef marki, wyjaśnił, że„najważniejszym wydarzeniem nowego roku będzie wprowadzenie pierwszego kompaktowego SUV-a w historii firmy” - ma on wjechać do salonów w połowie roku. „Nowy SUV zostanie trzecim głównym filarem marki, wraz z Leonem i Ibizą, pozwalając nam na podbicie najszybciej rozwijającego się segmentu w ostatnich latach” – dodał Luca de Meo.
Dyrektor ds. jakości marki SEAT, Joaquín Serra, podkreślił również znaczenie nowej jakości hiszpańskich modeli – „Projekt, jakość i efektywność kosztowa są naszymi kluczowymi elementami. Dział Jakości jest mocno zaangażowany w każdy krok tworzenia samochodu – od jego szkicu, przez rozwój, aż po produkcję i obsługę posprzedażną. Wyzwaniem dla naszego całego zespołu jest jakość bliska doskonałości”.
SEAT rozwija skrzydła nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. W każdym zakątku jest kojarzony z niepowtarzalnym charakterem i wzorcowym designem, a jego styl docenia coraz więcej kierowców.