Seat pokazał w Hiszpanii nową stylistykę marki
SEAT po raz pierwszy w Hiszpanii zaprezentował styl przyszłych modeli. Na salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie firma pokazała dwa najnowsze prototypy IBE i IBX, będące zapowiedzią nowego wzornictwa, rozwiązań technicznych i podejścia SEAT-a do elektrycznej mobilności, które będzie realizowane w przyszłych modelach tej marki.
Obydwa pojazdy należą do tej samej rodziny modeli i zostały zaprojektowane pod kątem wymagań użytkowników samochodów miejskich, jakie pojawią się w najbliższej przyszłości. IBE to sportowe coupé, które już na ostatnim Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu wyróżniono jako najlepszy prototyp z napędem elektrycznym. IBX znany z prezentacji w Genewie to samochód łączący możliwości pojazdu sportowo-użytkowego ze stylem coupé, wyposażony w napęd hybrydowy najnowszej generacji.
Szef SEAT-a James Muir wyjaśnił: „obydwa samochody koncepcyjne są zapowiedzią rozwiązań stylistycznych nowych modeli naszej marki oraz potwierdzają, że SEAT jest zainteresowany elektryczną mobilnością. W każdym z nich zastosowano odmienne podejście do tego zagadnienia – IBE¬ jest napędzany tylko silnikiem elektrycznym, natomiast IBX to hybryda z możliwością ładowania akumulatorów z domowego gniazdka elektrycznego – ale obydwa samochody potwierdzają troskę SEAT-a o środowisko naturalne”.
„Koncepcja „enjoyneering” zaproponowana przez SEAT-a trafi także na dynamiczny i wymagający chiński rynek. Będziemy sprzedawać modele produkowane w naszych zakładach w Martorell. Przyszłość SEAT-a rysuje się we wspaniałych barwach” – zapewnił Muir.
Hiszpański producent należy obecnie do najbardziej ekologicznie uświadomionych na rynku. Koncepcja ECOMOTIVE rozwinęła się w odnoszącą sukcesy serię pojazdów charakteryzujących się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Na stoisku SEAT-a w Barcelonie można zobaczyć ekologiczne wersje modeli Ibiza, Leon, Altea XL i Alhambra.
SEAT w pełni wykorzystał przywilej zajęcia całego pawilonu i zaprezentował aż 18 pojazdów, w tym nowego Leona FR i Alhambrę 4WD, które trafią na rynek już na przełomie wiosny i lata. Oferowana od niedawna Ibiza Spotify, czyli bestseller SEAT-a z dodatkowym wyposażeniem muzycznym, oraz zupełnie nowa seria COPA z jeszcze bogatszym wyposażeniem wszystkich czterodrzwiowych modeli dostępnym w wyjątkowo konkurencyjnej cenie to tylko niektóre z propozycji, które uczyniły z SEAT-a czołową markę na hiszpańskim rynku w 2010 roku i w pierwszym kwartale 2011 roku.