Seat liderem sprzedaży samochodów w Hiszpanii
SEAT zamyka jubileuszowy 60. rok istnienia firmy znakomitymi wynikami. Przez dziewięć z dwunastu miesięcy roku SEAT był najlepiej sprzedającą się marką samochodów na hiszpańskim rynku. Dzięki takim wynikom sprzedaży po przerwie trwającej od 1979 roku marka znów jest liderem krajowego rynku.
W 2010 roku w Hiszpanii zarejestrowano łącznie 982 015 nowych pojazdów, co stanowi wzrost o 3,1% w stosunku do poprzedniego roku. SEAT sprzedał w tym czasie 89 392 pojazdy, czyli o 6,7% więcej niż przed rokiem, odnotowując jednocześnie szybsze tempo wzrostu pod tym względem w porównaniu ze średnią dla całego rynku. Powyższe wyniki oznaczają także, że hiszpańska marka jako jedyna ma udział w rynku powyżej 9% (według raportu opublikowanego dziś przez stowarzyszenia producentów i dealerów Anfac i Ganvam).
Po zapoznaniu się z tymi wynikami prezes firmy James Muir stwierdził: „uzyskanie pozycji lidera na hiszpańskim rynku jest oznaką powrotu SEAT-a na należne mu miejsce. Ten sukces na krajowym rynku pomoże nam zwiększyć popularność marki na pozostałych rynkach w Europie, a także w pełni wykorzystać moce produkcyjne zakładów w Martorell”.
Najwyższy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem zanotowano w przypadku modeli SEAT-a ze średniego i wyższego segmentu. Sprzedaż Leona wzrosła o 5,1%, Altei – o 33,8%, Exeo – o 61,7% a sprzedaż Alhambry, czyli najmłodszego modelu w ofercie marki – o 73,1%. Inny nowy model – obecna na rynku od 2010 roku Ibiza ST – zdominowała sprzedaż w grupie pojazdów rodzinnych o szczególnych walorach użytkowych, uzyskując udział w rynku bliski 50%.
„Exeo okazał się fundamentem naszego sukcesu, ponieważ dodatkowa sprzedaż osiągnięta dzięki temu modelowi wyniosła SEAT-a na szczyt rankingu sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje też ogromnie popularna Ibiza, która od 2001 roku zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów i pierwsze miejsce w swoim segmencie” – powiedział dyrektor zarządzający SEAT Spain Vicente Adrián.
SEAT jest liderem rynku nie tylko w ogólnej klasyfikacji. Produkty hiszpańskiej marki są też bestsellerami w segmencie pojazdów o obniżonej emisji spalin, który stanowi 11,5% rynku, zaś SEAT Ibiza jest najchętniej kupowanym modelem z emisją CO2 poniżej 130 g/km.