RUSZA SPRZEDAŻ ARKTYCZNEGO PALIWA STATOIL
16 listopada br. stacje Statoil w Polsce rozpoczną sprzedaż oleju napędowego arktyczny DieselGold, specjalnie przygotowanego na zimę dzięki gwarantowanej temperaturze blokady zimnego filtra (CFPP) –32°C. Równolegle oferowane będą także zimowe gatunki paliw SupraDiesel, SupraGaz, Suprema 98 i EuroSuper 95.
Statoil Fuel & Retail Polska (SFR Polska) jest jedyną firmą paliwową na rynku polskim, która rokrocznie oferuje olej napędowy o tzw. klasie arktycznej na wszystkich swoich stacjach segmentu Premium przez cały okres jesienno-zimowy tj. od 16 listopada do końca lutego. Listę 265 stacji Statoil, na których dystrybuowany jest arktyczny DieselGold można znaleźć na stronie www.statoil.pl.
To charakteryzujące się unikatowym składem paliwo musi być przechowywane - zarówno na stacjach jak i w bazach paliwowych - w osobnych zbiornikach. Arktyczny DieselGold wymaga również dodatkowego nadzoru podczas całego procesu transportu i dystrybucji. Wszystko po to, aby zapewnić klientom produkt najwyższej jakości - mówi Krzysztof Starzec, Dyrektor Działu Paliw SFR Polska.
Skład arktycznego DieselGold został skomponowany tak, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe - temperaturę mętnienia (CP) -22°C oraz temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) co najmniej -32°C. Dzięki takim właściwościom, uruchomienie pojazdu napędzanego tym paliwem będzie możliwe nawet przy spadku temperatury otoczenia do -45°C .
Dzięki formule opartej na oleju napędowym tzw. klasy arktycznej oraz specjalnemu pakietowi dodatków uszlachetniających, arktyczny DieselGold zapewnia najlepszą dostępną na rynku ochronę przed mrozami i minimalizuje ryzyko unieruchomienia pojazdu podczas bardzo niskich temperatur – tłumaczy Rafał Droździak, Kierownik ds. Rozwoju Kategorii Paliw.
Zimą, gdy temperatura spada poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać kryształki parafin, które powodują, że paliwo mętnieje. Temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia (CP). W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin łączą się w większe cząsteczki, które blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca swobodny dopływ paliwa do silnika i może doprowadzić do unieruchomienia samochodu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy bezproblemowy przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra (CFPP).
Standardowe paliwa zimowe dostępne na polskim rynku najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Dzięki nim parametry niskotemperaturowe tych paliw zostają jedynie polepszone, nie gwarantując jednak bezproblemowej eksploatacji samochodów w przypadku wystąpienia temperatur poniżej –15°C.
Paliwa zimowe: SupraDiesel, SupraGaz, Suprema 98, EuroSuper 95
Na wszystkich stacjach Statoil w Polsce oferowana będzie szeroka gama paliw zimowych. Olej napędowy zimowy SupraDiesel zapewni bezproblemową eksploatację w typowych zimowych warunkach, również skład zimowego SupraGazu dobrano tak, aby w trakcie eksploatacji pojazdu w trudnych warunkach atmosferycznych ilość gazu bardziej lotnego (propanu) była odpowiednio większa, dzięki czemu silnik może pracować równomiernie i wydajnie. W sprzedaży dostępne będą także zimowe gatunki benzyn o zmodyfikowanej formule - zwiększonej prężności par i wyższemu indeksowi lotności - ułatwiające rozruch i zapewniające prawidłową eksploatację silnika w ujemnych temperaturach – zimowa Suprema 98 i zimowa EuroSuper 95.