Rusza produkcja najlepszego auta dostawczego w klasie: pierwszy egzemplarz nowego Sprintera zjeżdża z taśmy
Po pokonaniu ponad 8 mln km jazd testowych i zainwestowaniu 25 mln euro w rozwój zakładów w Düsseldorfie oraz Ludwigsfelde pierwszy seryjny egzemplarz nowego Sprintera opuszcza fabrykę w Düsseldorfie. Tym samym oddział Mercedes-Benz Vans otwiera następny rozdział w pełnej sukcesów historii Sprintera i po raz kolejny ustanawia standardy w segmencie aut dostawczych. Nowy model oferuje pięć innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, jako pierwszy spełnia normę emisji Euro VI, a dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa - nawet 6,3 l/100 km - jest najbardziej oszczędny w klasie. Na tle konkurencji imponuje również dynamiczną stylizacją.
Z tych względów uruchomieniu produkcji seryjnej nowego modelu towarzyszyła uroczysta ceremonia, w której uczestniczyli: Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans, dr Sascha Paasche, szef inżynierów Mercedes-Benz Vans, Rainer Ruess, szef produkcji Mercedes-Benz Vans, oraz Martin Kelterer, dyrektor fabryki Mercedes-Benz w Düsseldorfie.
Tuż przed rozpoczęciem produkcji Volker Mornhinweg powiedział: "Nowy Mercedes-Benz Sprinter po raz kolejny pozwolił nam podnieść poprzeczkę w segmencie aut dostawczych. Reprezentowany przez niego poziom bezpieczeństwa, wydajności i jakości jest nieosiągalny dla innych modeli w klasie. Nowy Sprinter to model globalny i bardzo się cieszę, że możemy wszyscy kontynuować historię jego sukcesu."
Martin Kelterer, dyrektor fabryki, dodał: "To wyjątkowy dzień dla naszego zakładu. Wszyscy ciężko pracowaliśmy, przygotowując się do rozpoczęcia seryjnej produkcji nowego Sprintera. Mamy zmotywowany i wykwalifikowany zespół, którego członkowie są bardzo zaangażowani w swoje zadania. Dziękuję za wasze poświęcenie i życzę nam wszystkim wspaniałego sukcesu!".
Imponujący od samego początku - historia Sprintera
Od momentu debiutu w 1995 roku Mercedes-Benz Sprinter stał się marką samą dla siebie, i to na całym świecie. Model od początku ustanowił klasowe wzorce w dziedzinie systemów wspomagania i bezpieczeństwa. W 1995 roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent zamontował system ABS w aucie dostawczym - właśnie w Sprinterze. Kolejną nowością było wprowadzenie układu ESP w roku 2002. Następny pionierski krok oddziału Mercedes-Benz Vans to przekształcenie ESP w system ADAPTIVE ESP (2006). Wszystkie te elementy przyczyniły się do rynkowego sukcesu Sprintera. W ciągu minionych 18 lat znalazł on na całym świecie około 2,5 mln nabywców. To prawdziwy samochód globalny i kluczowy filar strategii wzrostu Mercedes-Benz Vans, znanej pod hasłem "Vans goes global" (pol. auta dostawcze na globalną skalę). Polega ona na systematycznej globalizacji działalności handlowej i wykorzystaniu potencjału handlowego nowych, rosnących rynków.
Sprinter reprezentuje segment aut o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 t i plasuje się na granicy pomiędzy samochodami dostawczymi a ciężarówkami. Jego innowacyjna koncepcja spotyka się ze znakomitym odbiorem klientów nie tylko na rynkach europejskich, ale i na innych kontynentach - obecnie model oferowany jest w tysiącach wariantów w ponad 130 krajach.
Globalny status Sprintera odzwierciedlają także miejsca jego produkcji. Poza zakładami w Düsseldorfie i Ludwigsfelde w Niemczech jest on wytwarzany także w Charleston w Karolinie Południowej, González Catan (Argentyna) i Fuzhou (Chiny). Przygotowania do montażu Sprintera Classic trwają także w fabryce GAZ w Niżnym Nowogrodzie. W efekcie dostawcze Mercedesy zyskają jeszcze szerszy dostęp do dynamicznie rozwijającego się rynku rosyjskiego.