Rozwój Volvo w Chinach
Otwarcie pierwszej fabryki Volvo w Chengdu, rozwój Volvo Cars China oraz zwiększenie sprzedaży na rynku chińskim do poziomu 200 tys. aut rocznie. To tylko niektóre z celów zaprezentowane przez Stefana Jacoby na konferencji w Pekinie dotyczącej strategii rozwoju Volvo w Chinach.
Rok 2010 dla Volvo zakończył się dużym sukcesem. Firma zanotowała wzrost o 11,2% globalnej sprzedaży detalicznej w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W sumie sprzedano 373 525 sztuk samochodów i odnotowano dodatni wynik finansowy we wszystkich kwartałach minionego roku, co pozwoliło osiągnąć lepszy od oczekiwanego wynik całoroczny.
Tak dobry zeszły rok pozwolił nam na opracowanie strategii rozwoju Volvo na rynku chińskim. Chiny, to obecnie drugi po Szwecji, rynek sprzedaży samochodów Volvo oraz bardzo ważny kierunek w budowaniu udanej przyszłości firmy - powiedział Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation.
Rozwój Volvo Cars China
W Chinach powstała całkowicie nowa struktura pod kierownictwem Freemana Shena, starszego wiceprezesa i prezesa Volvo Cars China Operations. Nową centralę Volvo Car China utworzono w Szanghaju. Obejmuje ona Centrum Technologiczne oraz wszystkie funkcje związane z zakupami, projektowaniem, sprzedażą, marketingiem, produkcją i finansami. By zrealizować pięcioletni plan rozwoju w Chinach rada i zespół kierowniczy podjęły następujące decyzje:
- Budowa fabryki w Chengdu, 1600 km na zachód od Szanghaju. W fabryce produkowane będą tylko auta Volvo. Decyzję o inwestycji podjęto przy założeniu rocznej produkcji 100 tys. samochodów i rozpoczęciu produkcji w 2013 r.
- Rozwój działalności w Chinach nie wywrze wpływu na działalność i zatrudnienie w Europie.
- Prowadzenie badań nad możliwościami zbudowania fabryki w Daqing w północno-wschodnich Chinach.
- Ustanowienie Szanghaju na centralę Volvo Car China i ośrodka rozwoju produktów, projektowania i zaopatrzenia. Volvo Car China będzie również wspierać szwedzki dział badań i rozwoju Volvo Corporation w zakresie prac nad pojazdami elektrycznymi i hybrydami.
- Koncentracja na zwiększeniu sprzedaży w Chinach oraz intensyfikacji działań z zakresu sprzedaży i marketingu, w tym rozwoju sieci salonów dealerskich ze 106 do 220 salonów w 2015 r.
- Optymalizacja sieci zaopatrzenia w Chinach z myślą o rynku globalnym.
- Zatrudnienie nowych pracowników zajmujących się rozwojem nowych produktów na rynek chiński oraz wsparciem lokalnej produkcji i zakupów.
Nad budową nowej fabryki Volvo w Chinach będzie czuwał Lars Danielson, były dyrektor generalny fabryki Volvo w Torslanda, który został mianowany wiceprezesem ds. systemów przemysłowych. Dzięki temu w fabrykach chińskich zadbamy o dokładne wdrożenie globalnego systemu produkcji i jakości Volvo. Mogę również zapewnić, że produkcja w Chinach nie wywrze żadnego wpływu na decyzje dotyczące wykorzystania zdolności produkcyjnych fabryk w Szwecji i Belgii – dodał, Stefan Jacoby.
Podstawową strategią Volvo Car Corporation jest dalsze umacnianie obecności na dojrzałych rynkach, jak Europa czy Ameryka, przy jednoczesnym penetrowaniu nowych rynków wschodzących
Nadal trzymamy się naszej zasady, że Geely to Geely, a Volvo to Volvo. Bardziej globalna i skoncentrowana marka premium pozwoli nam zrealizować naszą wizję rozwijającej się i rentownej firmy Volvo Car Corporation. Volvo dalej będzie wprowadzać na rynek innowacyjne i nowoczesne samochody, które będą godnymi rywalami dla konkurencji z segmentu Premium – dodał Li Shufu, Przewodniczący Rady Nadzorczej Volvo Car Corporation.