ROZWÓJ DZIAŁALNOŚCI SPRZEDAŻOWEJ MITSUBISHI MOTORS W ROSJI
Firmy Mitsubishi Corporation (MC), Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oraz Rolf Group ogłosiły, iż doszły do porozumienia w sprawie reorganizacji struktury kapitałowej firmy Rolf Import, dystrybutora samochodów, części i akcesoriów MMC w Rosji, poprzez włączenie w strukturę inwestycji MMC.
Na mocy umowy, MC i MMC przejmą po 9% udziałów Rolf Import. W związku z tym firmy MC, Rolf Group i MMC mają obecnie odpowiednio 49%, 42% i 9% udziałów w nowej firmie Rolf Import.
Rosyjski rynek samochodowy wyszedł już z kryzysu po upadku banku inwestycyjnego Lehman Brothers, a w 2012 roku sprzedano tu rekordową liczbę około 2,9 miliona pojazdów. Oczekuje się, iż w ujęciu średnio lub długoterminowym rynek dodatkowo umocni się w oparciu o stabilny wzrost ekonomiczny w Rosji. Pojazdy MMC, głównie modele SUV, cieszą się niesłabnącą popularnością; w 2012 roku sprzedano w Rosji 74 tysiące aut.
Firma Rolf Group odpowiada za sprzedaż i dystrybucję samochodów MMC w Rosji od 1992 roku. W roku 2004 działania prowadzone w imieniu MMC zostały przekazane firmie Rolf Import, która specjalizuje się wyłącznie w pojazdach koncernu MMC. W roku 2009 do spółki dołączyła firma MC, natomiast zmiany dokonane wraz z Rolf Group na poziomie zarządzania, sprzedaży i dystrybucji doprowadziły do wzrostu sprzedaży oraz stworzenia silnego wizerunku marki. Udział firmy MMC w tym przedsięwzięciu przyczyni się do poprawy wydajności w zakresie planowania produktu i pozwoli na szybsze wyjście naprzeciw potrzebom rynkowym, co w konsekwencji przyczyni się do zwiększenia sprzedaży na rynku w Rosji.
W maju 2008 roku firma MMC wraz z koncernem PSA Peugeot Citroën otworzyła fabrykę w miejscowości Kaluga w Rosji. Zakład rozpoczął produkcję nowego modelu Outlander przeznaczonego na rosyjski rynek w listopadzie 2012 roku. MMC planuje rozszerzyć gamę aut wytwarzanych w Rosji, m.in. o model Pajero Sport. Dzięki inwestycji w Rolf Import, firma MMC będzie promowała swoje działania biznesowe poprzez skonsolidowanie produkcji i funkcji marketingu.