Rewolucja w jeździe samochodem elektrycznym: LEAF 30 kWh o zasięgu 250 km
Nissan po raz kolejny zmienia skalę osiągów i funkcjonalności oraz postrzeganie samochodów elektrycznych, tym razem prezentując zmodernizowany model LEAF 30 kWh o zasięgu 250 km, przewyższający pod tym względem wszystkich konkurentów w swoim segmencie.
To zasługujące na podziw osiągnięcie, które otwiera zupełnie nowe możliwości dla kierowców, wynika z zastosowania nowego akumulatora o pojemności 30 kWh. Akumulator ten jest jednym z elementów pakietu modernizacyjnego, który pojawi się w Nissanie LEAF 30 kWh, aby wzmocnić pozycję modelu jako najwydajniejszego i najpraktyczniejszego samochodu elektrycznego na świecie, oferowanego w najkorzystniejszej cenie. Wydłużenie zasięgu – obok licznych zmian stylistycznych, technologicznych i konstrukcyjnych – istotnie podniesie atrakcyjność Nissana LEAF. Dla milionów zmotoryzowanych stanie się on prawdziwą alternatywą dla pojazdu z silnikiem spalinowym, a jego pozycja najlepszego samochodu elektrycznego na świecie jeszcze bardziej się umocni.
Paul Willcox, prezes europejskiego oddziału Nissana powiedział: „LEAF, który jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie, teraz stał się jeszcze lepszy. Zasięg do 250 kilometrów sprawia, że samochodami elektrycznymi zainteresują się kolejne tysiące kierowców z całej Europy, w tym osoby, które dotychczas nie były do końca przekonane, czy samochód z takim napędem byłby dla nich odpowiedni. Dzięki wydłużonemu zasięgowi zdecydowanie więcej kierowców rozważy zakup modelu LEAF jako racjonalny wybór.”
Nowy akumulator, nowa technologia, taka sama prostota użytkowaniaNowy akumulator o pojemności 30 kWh zapewnia większy zasięg bez uszczerbku dla funkcjonalności wnętrza. LEAF dostępny w wersjach wyposażenia Acenta i Tekna ma także dokładnie takie same wymiary zewnętrzne, jak model z akumulatorem o pojemności 24 kWh, przy niewielkim wzroście masy, o 21 kilogramów. Efekt? Samochód, który pokona znacznie dłuższy dystans bez ładowania, oferujący taką samą funkcjonalność i walory użytkowe, jak poprzednie wersje.
Poprawę wydajności akumulatora uzyskano dzięki modyfikacji jego konstrukcji oraz zachodzących w nim procesów chemicznych, m.in. dzięki zastosowaniu węgla, azotu i magnezu na elektrodach oraz dzięki przejściu na układ ośmioogniwowy (wersja 24 kWh była zbudowana w układzie czteroogniwowym). Nissan jest tak przekonany o wydajności i niezawodności nowego akumulatora 30 kWh, że zdecydował się objąć go gwarancją na 8 lat lub 160 000 km przebiegu.
Ładowanie 30 kilowatogodzinowego akumulatora jest równie łatwe, jak w przypadku wersji 24 kilowatogodzinowej. Podobnie jak w obecnym modelu LEAF użytkownik będzie mógł korzystać z ładowarki domowej, publicznej lub ze stacji szybkiego ładowania (prądem trójfazowym o napięciu 400 V). Sieć takich stacji błyskawicznie rozwija się w całej Europie i jest najbardziej dostępną siecią ładowania samochodów elektrycznych.
Nowa technologia informatyczna zapewnia użytkownikowi większą kontrolęJedną z najbardziej cenionych i przydatnych cech Nissana LEAF jest możliwość interakcji samochodu z użytkownikiem oraz zdalnego sterowania funkcjami pojazdu za pośrednictwem NissanConnect EV. Zaawansowany system telematyczny, z którym można połączyć się przez smartfon, ułatwia życie, umożliwiając na przykład zaprogramowanie nagrzania kabiny zimą. NissanConnect EV nie tylko zwiększa komfort użytkowania, ale także wydłuża zasięg pojazdu, włączając ogrzewanie lub chłodzenie kabiny w czasie, kiedy samochód pobiera energię z sieci, a nie z akumulatora.
W Nissanie LEAF 30 kWh wprowadzono istotne udoskonalenia tej unikatowej technologii, zastępując dotychczasowy system CarWings nowym systemem NissanConnect EV, stworzonym specjalnie dla samochodów elektrycznych. Zachowano wszystkie cieszące się uznaniem elementy oryginalnego systemu, wprowadzając jednocześnie nowe funkcje, znacznie uproszczony proces aktywacji oraz nowe rozwiązania stylistyczne.
Jedną z wielu zaawansowanych funkcji systemu NissanConnect EV jest nowa „mapa ładowania”, dostarczająca informacji o lokalizacji stacji ładowania, a także o tym, które z nich są w danym momencie faktycznie dostępne.
Mapa jest w pełni zintegrowana z systemem multimedialnym NissanConnect EV nowej generacji, który oferuje także gruntownie zmodyfikowaną nawigację, przypominanie o terminach przeglądów i funkcję lokalizowania samochodu.
LEAF 30 kWh – jeszcze lepsza odmiana najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecieWszystkie egzemplarze Nissana LEAF z roku modelowego 2016 w wersji Acenta i Tekna są wyposażone w najnowszą wersję systemu multimedialnego NissanConnect EV. Oprócz nowego interfejsu i odbiornika radia cyfrowego w systemie zastosowano także duży, 7-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są mapy w różnej skali oraz poszczególne sekcje menu, które użytkownik przełącza, przesuwając palcem po wyświetlaczu.
LEAF 30 kWh wyróżnia się też kilkoma subtelnymi zmianami w nadwoziu, takimi jak nowa antena dachowa, zmodernizowane przednie i tylne światła oraz emblematy na kołach. Dostępny jest także nowy kolor – brązowy.
LEAF 30 kWh będzie produkowany tam, gdzie dotychczasowa wersja – w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii – a jego sprzedaż w Europie rozpocznie się w styczniu 2016 roku. Informacje o ostatecznych cenach i wyposażeniu na poszczególne rynki zostaną podane wkrótce.