Renault zaostrza kryteria znaku ochrony środowiska eco2
Od 1995 roku Renault angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska, polegające na uwzględnianiu wpływu na środowisko wszystkich rodzajów działalności koncernu, na każdym etapie cyklu życia samochodu.
Najważniejszym elementem tych działań jest samochód w 100% elektryczny. Do połowy 2012 roku koncern będzie oferował pełną gamę pojazdów elektrycznych składającą się z czterech modeli.
- Z okazji czwartej rocznicy powstania znaku ochrony środowiska eco2 Renault zaostrzyło kryteria przyznawania tego znaku poszczególnym modelom koncernu.
- Według brytyjskiej organizacji pozarządowej Environmental Investment Organisation (EIO) Renault zajmuje pierwsze miejsce w sektorze samochodowym wśród producentów emitujących najmniej dwutlenku węgla. Prowadzi również politykę informacyjną w zakresie poziomu śladu węglowego.
Zaostrzenie kryteriów przyznawania znaku eco2
Poza pracami nad rozwojem gamy samochodów elektrycznych w cenie, która będzie osiągalna dla wszystkich, Renault pragnie zmniejszać niekorzystny wpływ na środowisko, jaki ma przemysł samochodowy - na każdym etapie życia pojazdów. Z okazji czwartej rocznicy znaku ochrony środowiska eco2 Renault zaostrza kryteria, według których ocenia się samochody Renault i Dacia pod względem zużycia paliwa i wpływu na środowisko.
Surowsze kryteria przyznawania znaku eco2 będą obecnie wyglądać następująco:
- samochód jest produkowany w fabryce z certyfikatem ISO 14001 (bez zmian),
- emisja CO2 musi być niższa niż 120 g na kilometr (poprzednio 140 g) lub samochód jest napędzany biopaliwami,
- więcej niż 7% zastosowanych w produkcji samochodu tworzyw sztucznych musi pochodzić z recyklingu (poprzednio 5%) i po zakończeniu cyklu życiu samochodu 95% całkowitej jego masy musi nadawać się do recyklingu.
Sztandarowym samochodem polityki ochrony środowiska koncernu jest Twingo dCi. W modelu tym emisję CO2 podczas eksploatacji samochodu zmniejszono w ciągu dwóch lat ze 104 do 90 g/km (spadek o ponad 13%).
Ślad węglowy – ambitne zobowiązanie
Ślad węglowy jest sumą gazów cieplarnianych emitowanych podczas całego życia samochodu – od wydobycia surowców do końca życia pojazdu. W ramach nowej strategii Renault 2016 – Drive the Change – koncern zamierza zmniejszyć o 10% swój ślad węglowy do 2013 r., a w latach 2013–2016 dodatkowo o 10%. Renault nieustannie dba o zmniejszanie emisji dwutlenku węgla w samochodach. W gamie europejskiej emisja CO2 powinna zmniejszyć się średnio z obecnych 135 g/km do 120 g/km w 2013 r., a w 2016 spaść poniżej 100 g/km.
Działania te, podejmowane przez koncern dobrowolnie, spotkały się z dowodem uznania w postaci pierwszego miejsca dla Renault w klasyfikacji brytyjskiej organizacji pozarządowej Environmental Investment Organisation (EIO), oceniającej przedsiębiorstwa samochodowe emitujące najmniej dwutlenku węgla w Europie.
W kwietniu 2011 r. Renault zdobyło również Europejską Nagrodę Zrównoważonej Energii w kategorii produkcji dzięki swojemu zakładowi w Tangerze.