Renault wyłącznym sponsorem pierwszej wystawy Philippe Starck w Polsce
Nowe hasło "Renault. Sztuka tworzenia samochodów" wysunęło na pierwszy plan najsilniejszy punkt marki: zdolności twórcze połączone z odkrywaniem nowych horyzontów. Renault bierze to co najlepsze z francuskiego ducha, czyli poważne podejście z dużą dozą nonkonformizmu, jak również przekraczanie przyjętych kanonów design´u. Philippe Starck, najwybitniejszy francuski designer jest marce Renault pod tym względem bardzo bliski.
Wystawa Philippe Starcka VANITY CASE (design, meble, architektura) będzie czynna od 18 listopada do 29 grudnia 2002. Towarzyszyć jej będzie ekspozycja Renault: Touch Design. Wyłącznym sponsorem wystawy jest Renault Polska.
Niejednokrotnie już firma Renault udowodniła swoją odwagę w kreowaniu nowych segmentów, przekraczaniu kanonów przyjętych w motoryzacji. Najnowsze modele takie jak Avantime, Vel Satis a teraz Megane II to samochody ignorujące "kody socjalne", auta dla osób pragnących się wyróżnić. Renault to pewien styl życia, samochody o osobowości opartej na pewnym zachowaniu intelektualnym, na pewnym stanie ducha: to oferta dla ludzi niezależnych, twórczych, szukających wyrafinowanego piękna i przyjemności, dla osób dążących do samorealizacji.
Renault nie chodzi o to, by jak dawniej produkować wszystko dla wszystkich, lecz by skupić się na dziedzinach, które zapewniają prawdziwą wartość dodaną: tworzeniu i zapewnieniu jakości. Prezes Louis Schweitzer: «Tak naprawdę nie znam nikogo, kto marzyłby o banalności. Niekiedy godzimy się na banalność, ale nigdy nie dążymy do
nijakości czy banalności. »
Podejście twórcze Renault jest pod wieloma względami zbliżone do spojrzenia Philippe
Starcka na przedmioty użytkowe. Jest to najwybitniejszy designer francuski, który zajmuje się projektowaniem wnętrz, mebli, przedmiotów i architektury. Zaprojektowane przez niego przedmioty są obiektami podziwu i pożądania. Choć często są produkowane masowo, pełnią funkcję zbliżoną do dzieł sztuki. Starck stworzył własny styl - nie do końca jednolity, ale rozpoznawalny. Bardziej niż forma łączą jego projekty metafora, pastisz i ironia. Ten mistrz marketingu często posuwa się do prowokacji. Wyraźnie bawi się tym, co robi, żongluje technologiami i «żelaznymi» zasadami wzornictwa, a my, odbiorcy, dostrzegamy to w gotowych produktach. Jak niewielu innych designerów, Starck dba o to, aby jego nazwisko widniało na produkcie, metce t opakowaniu. Na wystawie prezentowane są 72 prace Starcka z różnych dziedzin wzornictwa i architektury. Wszystkim obiektom towarzyszą teksty będące autorskimi komentarzami.
Renault również nie brakuje odwagi i chęci do wyróżnienia się:"Tak jak często dzieła Starcka tak i najnowsze modele Renault coraz częściej nazywane są odważnymi i kontrowersyjnymi. Zwłaszcza pod względem. designu zewnętrznego. We wnętrzu samochodu firma dąży zaś do uproszczenia złożonej rzeczywistości. Temu ma właśnie służyc koncepcja Touch Design. Została ona zaproponowana jako podejście filozoficzne i jednocześnie temat badań przez szefa design´u Patrick´a LeQuement. Jej owocem był concept car Talisman, a później wnętrze naszego premierowego samochoqu - Megane II. W Megane II została ona po raz pierwszy zaprezentowana w modelu seryjnym. Megane II przywodzi na myśl nowatorski design modeli Avantime i Vel Satis. Jawi się jako auto inne niż wszystkie w segmencie, w którym wiele samochodów jest do siebie podobnych, odwołując się zarówno do elementów emocjonalnych jak i racjonalnych. Jest to samochód o zdecydowanej osobowości i o wyraźnie sportowym duchu, widocznym zwłaszcza na miejscu kierowcy, zapewniający rzeczywistą przyjemność jazdy.
Jest solidny, a także charakteryzuje się wysoką jakością wykończenia widoczną w materiałach, zestawieniach i połączeniach. W jego wnętrzu wszystko tchnie nowoczesnością, powściągliwością i ergonomią. Megane II realizuje hasło «Touch Design» czyli «prostoty obsługi », które przyświecało przy podejmowaniu wszystkich decyzji podczas procesu projektowania.
*Organizatorem wystawy Philippe Starcka jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, przy współpracy z AFAA oraz Instytutem Francuskim w Warszawie.
ZDJĘCIA DZIĘKI UPRZEJMOŚCI AGENCJI PHILIPPE STARCK
<strong>Źródło: Renault Polska</strong>