Renault na salonie w Genewie
Renault na salonie samochodowym Geneva Motor Show 2011 w skrócie:
Premiera dwóch nowych samochodów koncepcyjnych w Genewie - Captur i R-Space, w ślad za samochodem studyjnym DeZir, wpisuje się w kontynuację procesu odnowy designu Renault, który odgrywa zasadniczą rolę w umocnieniu marki w ramach planu Renault 2016 - Drive the Change.
Samochody elektryczne dla wszystkich stanowią podstawę strategii Renault. Wraz z zaprezentowaniem Kangoo Maxi Z.E., ogłoszeniem ceny podstawowej Twizy i informacją o osiąganym zasięgu Kangoo Z.E. i Fluence Z.E. – rewolucja elektryczna stała się rzeczywistością.
Renault czerpie ze swojej bogatej historii zwracając się ku przyszłości i proponując dostępne dla wszystkich innowacje technologiczne.
NOWY DESIGN - PRZEDE WSZYSTKIM LICZĄ SIĘ EMOCJE
Marka Renault jest skoncentrowana na człowieku i jego potrzebach, więc to, że oparłem nową strategię designu Renault na kolejnych etapach życia naszych klientów, było całkowicie naturalne. Każdy z nich ilustruje inny concept-car: kiedy zakochują się, odkrywają świat, zakładają rodzinę, pracują, korzystają z rozrywek i osiągają życiową mądrość. DeZir symbolizował zakochanie, Captur - odkrywanie świata, wraz z R-SPACE nadchodzi czas na założenie rodziny.
Laurens van den Acker - dyrektor ds. designu
CAPTUR: NA DRODZE DO PRZYGODY!
Odkrywanie świata we dwoje
CAPTUR czerpie z formalnego języka wprowadzonego przez concept-car DeZir, a jednocześnie kładzie nacisk na technologie i większą funkcjonalność, ale nadal pozostaje bardzo zmysłowy.
Axel Breun - dyrektor ds. designu samochodów koncepcyjnych i pokazowych
Innowacyjne auto o wysokich osiągach i umiarkowanym spalaniu
- Koncepcyjny silnik wysokoprężny twin-turbo, opracowany na bazie nowego 1.6 Energy dCi 130
- Podwójne doładowanie - moc 118 kW (160 KM) z pojemności 1,6 litra
- Nowy samoblokujący mechanizm różnicowy
- Emisja CO2 wynosząca zaledwie 99 g/km
- Visio-system
R-SPACE: DUŻO MIEJSCA DLA KAŻDEGO
Założenie rodziny
R-Space połączył w sobie elementy przez długi czas uznawane za przeciwstawne: rodzinny charakter i sportowe zacięcie, funkcjonalność i zmysłowość - powiedział Axel Breun, dyrektor ds. designu samochodów koncepcyjnych i pokazowych. - Odpowiada on oczekiwaniom dużej części współczesnego społeczeństwa.
Ekologiczny samochód rodzinny
- 3-cylindrowy benzynowy silnik koncepcyjny o pojemności 900 cm3 turbo z wtryskiem bezpośrednim, opracowany na bazie nowej generacji silników Renault, Energy TCe: niższa pojemność skokowa i zaawansowane technologie zapewniające wyższą moc i niski poziom emisji CO2
- Silnik współpracujący ze skrzynią EDC (Efficient Dual Clutch) zapewnia moc 110 KM, moment obrotowy 160 Nm i emisję na poziomie 95 g CO2 /km
Nowa strategia w zakresie designu
- Więź między marką i jej klientami przeżywającymi różne doświadczenia życiowe: kiedy zakochują się, odkrywają świat, zakładają rodzinę, pracują, korzystają z rozrywek i osiągają mądrość życiową.
- Strategia, której centralnym elementem jest człowiek i jego potrzeby, opierająca się na prostych, zmysłowych i ciepłych formach.
- Nowy kanon stylistyczny marki, który będzie stopniowo wprowadzany w przyszłych samochodach Renault.
2011: SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY STAJE SIĘ RZECZYWISTOŚCIĄ
Hasło "Drive the Change" zwięźle oddaje nową ambicję marki Renault, która chce stać się pionierem ekologicznych środków transportu dla wszystkich, aby samochód stał się dla człowieka czynnikiem postępu. Samochód przez długi czas był uważany za przedmiot marzeń, czy wręcz pasji i źródło wolności. Nadal jest tak postrzegany na rynkach wschodzących, ale w coraz mniejszym stopniu w krajach rozwiniętych, gdzie często wysuwa się pod jego adresem liczne zarzuty. Pojawienie się samochodu elektrycznego jest unikalną okazją do ponownego połączenia marzeń i rzeczywistości, funkcjonalności i ucieczki od codzienności, rozsądku i pasji. Dla Renault jest to również unikalna okazja odegrania roli pioniera w tej drugiej rewolucji motoryzacyjnej od czasów wynalezienia silnika spalinowego.
Stephen Norman - dyrektor marketingu i komunikacji na świat
KANGOO MAXI Z.E. WZBOGACA GAMĘ RENAULT Z.E.
- Przedłużona wersja Kangoo Z.E., uzupełniająca gamę samochodów elektrycznych Renault, dostępnych cenowo dla wszystkich: Kangoo Z.E., Fluence Z.E., Twizy i ZOE
- Kangoo Maxi Z.E. w sprzedaży pod koniec 2011 roku w cenie od 21 200 euro netto (bez uwzględnienia ulg podatkowych)
- Cena wynajmu akumulatora taka sama jak w Kangoo Z.E. : 72 euro netto miesięcznie z limitem przebiegu 15 tys. km rocznie
- Dostępne w wersji 2-miejscowej (maks. objętość ładunkowa: 4,6 m3) i 5-miejscowej (do przewozu osób)
- Produkowane w zakładzie M.C.A. (Maubeuge Construction Automobile) - Francja
TWIZY, DOSTĘPNE W CENIE OD 6 990 euro brutto
- Twizy - pierwszy w 100% elektryczny pojazd stanowiący doskonałe rozwiązanie do jazdy po mieście.
- Trafi na rynek pod koniec 2011 roku i będzie oferowany w bezkonkurencyjnej cenie od 6 990 euro brutto (bez uwzględnienia ulg podatkowych)
- Cena wynajmu akumulatora 45 euro brutto miesięcznie z limitem przebiegu 7 500 km rocznie.
ZASIĘG DO 200 KM
- Zasięg dostosowany do większości codziennych potrzeb i zastosowań.
- Innowacyjne technologie zapewniające optymalny zasięg samochodu elektrycznego:
- Układ odzyskiwania energii podczas hamowania
- System wstępnej klimatyzacji (wstępnego ogrzewania lub schładzania kabiny).
- Funkcja Eco Mode
- Zasady eko-jazdy Driving eco2 pozwalające zwiększyć zasięg nawet o 35 km
- Informacje ułatwiające optymalne zarządzanie zasięgiem auta:
- Specjalny wskaźnik podaje poziom naładowania akumulatora.
- Komputer pokładowy, podający aktualny zasięg auta w kilometrach, średnie i chwilowe zużycie prądu w kWh oraz pozostały zapas kWh.
- Miernik oszczędności energii, informujący kierowcę o tempie zużycia energii (wysokie, normalne, niskie).
- Inteligentny system nawigacji « Carminat TomTom Live » (w standardzie w modelu Fluence Z.E.), który będzie lokalizował najbliższe punkty ładowania akumulatorów.
Gama usług gwarantujących bezstresową jazdę
- Gwarancja dostępności środka transportu niezależnie od celu podróży: krótkoterminowego wynajmu pojazdów spalinowych na preferencyjnych warunkach na dalekie trasy.
- Gwarancja dostępności środka transportu w razie rozładowania akumulatora: całodobowa usługa assistance przez 7 dni w tygodniu.
- Umowy serwisowe dostosowane do samochodów elektrycznych umożliwiające kontrolę kosztów.
MARKA PRZYSZŁOŚCI, DUMNA ZE SWOJEJ PRZESZŁOŚCI...
Opierając się na swojej bogatej historii i solidnych francuskich korzeniach, marka Renault może śmiało stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie przyszłość i międzynarodowy rozwój. W 2011 roku firma świętuje pięćdziesięciolecie R4, trzeciego i najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie. R4 - innowacyjne, montowane w 27 krajach auto przypomina, że globalizacja w wykonaniu Renault nie zaczęła się wczoraj. Innym ukłonem w stronę historii marki jest model Wind w wersji Gordini i Mégane Coupé-Cabriolet Floride.
Béatrice Foucher - dyrektor ds. produktu
MARKA DUMNA ZE SWOJEJ PRZESZŁOŚCI...
- Obchody 50-lecia R4 w bieżącym roku.
- Kultowy samochód, który sprzedał się w ilości ponad 8 milionów sztuk.
- Symbol emancypacji i przygody w okresie powojennej prosperity.
- Pierwszy samochód, którym Renault podbiło świat, pod wieloma względami rewolucyjny, kwintesencja innowacji technologicznych.
... ZWRÓCONA KU PRZYSZŁOŚCI
DESIGN NIEODWRACALNIE KOJARZĄCY SIĘ Z PRZYJEMNOŚCIĄ
Mégane Coupé-Cabriolet Floride
- Mégane Coupé-Cabriolet Floride: seria limitowana, która pojawi się w sprzedaży w Europie 1 marca 2011 roku.
- Ukłon w stronę elegancji lat 60.– wyrafinowana, pełna energii stylistyka, żywiołowe i zarazem eleganckie kolory (nadwozie w pastelowym kolorze kości słoniowej, kolorystyka wnętrza to połączenie koloru kości słoniowej z czerwienią).
Wind Gordini
- Wind: trzeci samochód z gamy Renault w wersji Gordini o charakterystycznym designie (po Twingo R.S. i Clio R.S.)
- W sprzedaży już w lecie (w zależności od kraju).
Seria limitowana Monaco GP
- Nowa wersja Laguny Coupé Monaco GP.
- Seria limitowana Monaco GP poszerzona o dwa nowe modele: Mégane Coupé i Mégane R.S.
- W sprzedaży od marca 2011 roku w 14 krajach.
INNOWACJE DLA WSZYSTKICH, ABY SPEŁNIĆ POTRZEBY KAŻDEGO UŻYTKOWNIKA
SILNIK ENERGY dCi 130
Kwintesencja ekotechnologii pozwalająca pogodzić przyjemność prowadzenia z oszczędnym zużyciem paliwa
- Energy dCi 130: w sprzedaży na wiosnę 2011.
- Początkowo będzie dostępny w vanach z gamy Mégane - Scénic i Grand Scénic.
- Zużycie paliwa 4,42 l /100 km i emisja CO2 117 g /km w modelach Scénic i Grand Scénic.
- Bezkonkurencyjny stosunek osiągów do zużycia paliwa w tej kategorii.
Renault dostarcza silniki trzem zespołom Formuły 1
- W sezonie 2011 Renault Sport F1 dostarcza swoje silniki trzem stajniom (25% wszystkich teamów startujących w Formule 1): Lotus Renault GP, Red Bull Racing RENAULT i Team Lotus RENAULT.
- Nowe przepisy dotyczące silników F1, które wejdą w życie w 2013 roku, narzucające 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 l są dla Renault okazją do udowodnienia doskonałego poziomu technologicznego marki i rozwoju konstrukcji bardziej przyjaznych dla środowiska, nadających się do bezpośredniego zastosowania w samochodach produkowanych seryjnie.
Renault - zaawansowane rozwiązania w zakresie ochrony środowiska - zaostrzone kryteria eco2
- Wprowadzenie do sprzedaży samochodów elektrycznych, stanowiących podstawę polityki Renault eco2.
- Zaostrzenie w 2011 roku kryteriów uprawniających do znaku eco2:
- Emisja CO2 mniejsza lub równa 120 g/km.
- Powyżej 7% łącznej masy tworzyw sztucznych muszą stanowić tworzywa pochodzące z odzysku.