Renault na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie
Z okazji 64 Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie Renault po raz pierwszy zaprezentuje publiczności FRENDZY, czwarty concept-car odzwierciedlający wprowadzoną rok temu strategię designu marki. Po symbolizującym zakochanie DeZir, odkrywaniu świata dzięki Captur, zakładaniu rodziny z R-Space, wraz z FRENDZY przyszedł czas na wkroczenie w świat pracy. Ten elektryczny samochód jest w założeniu dwufunkcyjny – jako pojazd dostawczy oraz osobowy i spełnia oczekiwania zarówno użytkowników prowadzących działalność gospodarczą jak i rodzin.
Od samochodu koncepcyjnego do produkcji seryjnej jest tylko jeden krok, co doskonale widać na przykładzie Renault na tym Salonie. Nowe Renault Twingo jest pierwszym produkowanym seryjnie samochodem, w którym wykorzystano pewne elementy stylistyczne z samochodów koncepcyjnych marki. Sympatyczny i pełen ekspresji przód oraz bogate możliwości personalizacji przyciągną z pewnością nowych klientów spoza dotychczasowej grupy docelowej. Ten modułowy i praktyczny samochód miejski posiada wyjątkowo obszerne wnętrze. Porusza się równie swobodnie po mieście co w trasie i dysponuje odpowiednimi silnikami o bardzo dobrych osiągach i coraz niższym zużyciu paliwa.
Salon Frankfurcki jest dla Renault również okazją do zaprezentowania nowości w zakresie strategii w dziedzinie silników. Po wprowadzeniu silników Energy dCi 130 i 2.0 Energy dCi 130 oraz 150, gama silników Energy powiększyła się o kolejne dwie jednostki: Energy TCe 115, silnik benzynowy o pojemności 1,2 l oraz Energy dCi 110, całkowicie nową wersję bloku 1,5 dCi. Oferta silników Renault Energy opiera się na innowacyjnych rozwiązaniach ukierunkowanych na osiągi oraz obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.
W ramach planu strategicznego Renault 2016 – Drive The Change – Grupa Renault dąży do zmniejszenia o 10% swojego śladu węglowego w skali światowej do roku 2013 oraz o kolejne 10% w latach 2013 - 2016. Oprócz udoskonaleń wprowadzanych w modelach z silnikami spalinowymi, Renault jest jedynym producentem samochodów oferującym kompletną gamę samochodów elektrycznych przystępnych dla wszystkich. Na miesiąc przed pojawieniem się w sieci sprzedaży i na drogach pierwszych modeli o zerowej emisji (Z.E.) wszystko jest już gotowe, aby ułatwić klientom przestawienie się na samochody elektryczne.
Niniejszym Renault dotrzymuje złożonej obietnicy: jakość naszych samochodów osiągnęła poziom oceniany przez ADAC jako „dobry”, czy wręcz „doskonały”; wprowadzamy na rynek nowe silniki benzynowe i wysokoprężne Energy, w których wykorzystaliśmy nasze doświadczenie z Formuły 1, dzięki czemu możemy zaproponować samochody o bezkonkurencyjnym zużyciu paliwa i emisji CO2 w poszczególnych segmentach. W tym roku wprowadzimy również nasze trzy pierwsze samochody elektryczne, na które klienci już teraz mogą się zapisywać. Renault dotrzymuje również obietnicy w dziedzinie stylistyki - prezentujemy nowy concept-car i Nowe Twingo, pierwszy seryjny samochód zainspirowany naszą strategią w zakresie designu. To dopiero początek nowej epopei Renault. W 2012 roku wprowadzimy 9 nowych modeli, a 10 kolejnych poddamy restylingowi - Carlos Tavarès, Dyrektor Generalny ds. Operacyjnych Renault.