Renault Laguna poszerza paletę silników
Renault Laguna II wprowadza nowy silnik 2.0 T oraz poszerza ofertę o jednostkę 2.2 dCi 16V współpracującą z automatyczną skrzynią biegów.
<strong>
Po raz pierwszy prezentowana jest nowa wersja napędzana silnikiem 2.0 16V turbo, posiadająca dodatkowe elementy wyposażenia. Przeznaczona na dalekie trasy umiejętnie łączy komfort z doskonałymi walorami dynamicznymi. W październiku zostanie również wprowadzona Laguna II 2.2 dCi z automatyczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów Proactive, sterowaną impulsowo. Kwintesencja zaawansowanych technologii zapewniających niezrównane wrażenia i bezpieczeństwo
</strong>
Niezależnie od tego czy chodzi o zespoły napędowe, materiały czy elektronikę Laguna II stanowi kwintesencję najnowszych technologii, w wielu przypadkach stosowanych po raz pierwszy. Zapewniają one nowe doznania i funkcje w dziedzinie przyjemności jazdy, bezpieczeństwa (czynnego i biernego) oraz bezproblemowej eksploatacji. Należy tu przypomnieć, że Laguna II jako pierwszy samochód na rynku zdobyła maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach Euro Ncap.
Nowy powiew mocy i nowe doznania
Na Salonie Samochodowym Renault prezentuje wersję Laguny II wyposażoną w 4-cylindrowy silnik 2.0 16V turbo współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Jednostka została opracowana na bazie silnika oferowanego w Vel Satis et Avantime. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o podwójnym wlocie (Twin Scroll), rozwija wysoką moc 165 KM przy 5 000 obr/min, a jej maksymalny moment obrotowy został zwiększony do 270 Nm już od 3 250 obr/min (+ 8 % w stosunku do 250 Nm uprzednio). Dzięki optymalnym parametrom mocy i momentu obrotowego Laguna II 2.0 16V turbo zapewnia wysoką przyjemność jazdy już w niskich zakresach prędkości obrotowej. Przypomnijmy, że turbosprężarka Twin Scrol pozwala na zwiększenie sprawności silnika dzięki zawróceniu spalin do układu dolotowego. Podwójne amortyzowane koło zamachowe pozwala natomiast na zmniejszenie hałaśliwości pracy zespołu napędowego. Zmieniony kształt krzywek oraz napięcie paska rozrządu powodują zmniejszenie emisji hałasu przez rozrząd. Nowa jednostka napędowa pozwala Lagunie II w wersji hatchback osiągnąć na torze prędkość maksymalną 218 km/h i pokonać 1000 m ze startu zatrzymanego w zaledwie 29,4 s, spalając jedynie 8.2 l/100 km w pełnym cyklu
Nowe wyposażenie podnoszące komfort
Wersja 2.0 T 16V jest proponowana jako seria specjalna posiadająca dodatkowo nowe elementy wyposażenia. Posiada nowy wystrój wnętrza ze skóry łączonej z alcantarą, nowe 17-calowe obręcze Luxor, nowy niebieski kolor nadwozia oraz system nawigacji Carminat z aktywną monochromatyczną matrycą na miejscu ekranu 16/9. System ten dostarcza informacji o ruchu drogowym oraz proponuje optymalną trasę w zależności od ruchu. Poza funkcją prowadzenia posiada wbudowany radioodtwarzacz z dwoma niezależnymi tunerami. Pozwala to na wyszukiwanie nowej stacji bez przerywania emisji.
Laguna II 2.2 dCi oferowana z 5-przełożeniową skrzynią automatyczną Proactive
W październiku zostanie wprowadzona do sprzedaży Laguna II 2.2 dCi z automatyczną, 5-przełożeniową skrzynią Proactive ze sterowaniem impulsowym. Nowy zespół napędowy zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, wysokie osiągi, komfort w połączeniu z niskim zużyciem paliwa. Laguna II 2.2 dCi może poszczycić się doskonałymi osiągami : prędkość maksymalna 208 km/h, 1 000 m ze startu zatrzymanego w 31,8 s przy niskim zużyciu paliwa 7,6 l/100 km w pełnym cyklu.
<strong>Źródło: Renault Polska</strong>