Rekordowy rok w Polsce dla Mitsubishi
Miniony rok okazał się dla Mitsubishi Motors w Polsce najlepszym od początku działalności firmy pod względem liczby sprzedanych samochodów. Do klientów trafiło bowiem 10 019 aut – o 11% więcej niż w 2009 roku.
Co więcej, od października do grudnia 2010 roku każdy miesiąc kończył się rekordem sprzedaży. W grudniu klienci wyjechali z salonów 1358 samochodami ze znakiem Trzech Diamentów, co przewyższa dotychczasowy miesięczny rekord z listopada 2010 o 3% i stanowi prawie 90% wzrost w porównaniu do grudnia 2009.
Liderem sprzedaży w 2010 roku był Outlander – najpopularniejszy SUV w naszym kraju, na drugim miejscu uplasował się Lancer a na trzecie miejsce awansował nowy crossover Mitsubishi ASX. Ten samochód, wprowadzony do sprzedaży w lipcu ubiegłego roku, błyskawicznie zdobył sympatię klientów oraz znakomite opinie dziennikarzy i w grudniu stał się bestsellerem miesiąca.
Świetnie radzi sobie pickup L200, który w minionym roku stał się najlepiej sprzedającym się autem z tego segmentu w Polsce i w przeciwieństwie do wielu konkurentów zwiększył sprzedaż w grudniu aż o 50%.
Styczeń – grudzień
Od stycznia do grudnia sprzedano 10 019 aut Mitsubishi, co stanowi wzrost o 11% w stosunku do 9032 samochodów sprzedanych w tym samym okresie 2009 roku. „Ten świetny rezultat uzyskaliśmy dzięki wysiłkom menadżerów i pracowników naszej firmy oraz wszystkich stacji dilerskich. Dziękuję za to zaangażowanie oraz zaufanie wszystkich klientów i niezwykle cieszę się ze spektakularnych sukcesów nowego crossovera ASX, Outlandera i L200.” – komentuje Arkadiusz Tomala - dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi.
W ciągu ubiegłego roku najpopularniejszym Mitsubishi był Outlander, który trafił do 3429 klientów notując niemal 9% wzrost sprzedaży.
Na drugim miejscu uplasował się Lancer - sprzedano 2890 takich aut – 972 Lancery Sedan, 1867 Lancerów Sportback i 51 Lancerów Evolution.
Na trzecie miejsce w rankingu błyskawicznie awansował nowy, produkowany w Japonii crossover Mitsubishi ASX. Jak pokazują opinie użytkowników nowy ASX przekonał do siebie klientów ciekawą stylistyką, oszczędnymi jednostkami napędowymi, znakomitymi własnościami jezdnymi i funkcjonalnym wnętrzem. Od rozpoczęcia sprzedaży w lipcu do końca 2010 roku tym autem wyjechało z salonów aż 1744 klientów.
W minionym roku sprzedano 1173 Colty – 1006 aut 5-drzwiowych i 167 3-drzwiowych.
O 9% więcej klientów zdecydowało się na zakup pickupa Mitsubishi L200, który zyskał 624 nowych właścicieli.
„Dzięki nowoczesnemu napędowi na 4 koła, który pozwala na wykorzystywanie go zarówno w terenie, jak i na drogach utwardzonych, funkcjonalności i znakomitym parametrom terenowym, ten samochód cieszy się świetną opinią właścicieli małych firm i dużych klientów instytucjonalnych: firm z sektora budowlanego, telekomunikacyjnego i energetycznego, służb ratowniczych i leśnych.” – podkreśla Adam Męciński - dyrektor sprzedaży i marketingu MMC Car Poland.
Grudzień
W grudniu sprzedano 1358 aut – o prawie 90% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Ten rezultat o 3% przekracza dotychczasowy rekord, zanotowany w listopadzie 2010 roku.
W grudniu na pierwszym miejscu w tabeli sprzedaży po raz pierwszy pojawił się nowy crossover ASX, trafiając do 523 klientów. To także miesięczny rekord sprzedaży tego modelu, który debiutował zaledwie 6 miesięcy wcześniej.
W ubiegłym miesiącu na drugim miejscu uplasował się Outlander, na zakup którego zdecydowały się 363 osoby, co stanowi niemal 25% wzrost w stosunku do grudnia 2009 roku.
Trzecie miejsce zajął Lancer - sprzedano 284 takie auta (102 Sedany, 177 Sportbacków (o 8% więcej niż w grudniu 2009) i 5 Lancerów Evolution (o niemal 70% więcej).
Colt znalazł się na czwartym miejscu w rankingu sprzedaży i trafił do 110 nowych właścicieli. Sprzedano 100 aut 5-drzwiowych (o 22% więcej niż w grudniu 2009) i 10 samochodów 3-drzwiowych.
O 50% zwiększyła się w grudniu sprzedaż pickupa Mitsubishi L200 – sprzedano 63 takie pojazdy (w grudniu 2009 roku - 42 auta).
Ponad dwukrotnie więcej klientów wyjechało z salonów terenowym Mitsubishi Pajero, dobrze znanym klientom dzięki 12 zwycięstwom w słynnym rajdzie Dakar.