Rekordowe wyniki ŠKODY w 2015 roku
Już kolejny rok z rzędu ŠKODA pobija swoje rekordy: w minionym roku dostarczyła Klientom na całym świecie o 1,8% więcej samochodów niż w 2014 (1 055 500 egzemplarzy), dochody ze sprzedaży wzrosły natomiast o 6,2% do 12,5 miliarda euro. Zysk operacyjny wzrósł o 12% do 915 milionów euro. Czeski producent planuje dalszą ekspansję, czego potwierdzeniem są już osiągnięte jeszcze lepsze wyniki na początku bieżącego roku. Kluczową rolę w rozwoju marki odegra przyszły model z segmentu SUV.
„2015 był dobrym rokiem dla ŠKODY. Pomimo wyzwań stawianych przez rynek, firma pozostawała na pierwotnie założonym kursie przez cały rok fiskalny, kończąc go z nowymi rekordami dostaw, dochodów i zysków” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY Bernhard Maier. „ŠKODA wchodzi na nowy poziom – nasz sukces będzie kontynuowany”. Komentując obecny rok Maier przyznaje: „Przemysł motoryzacyjny jako całość stoi przed wielkimi wyzwaniami. W tym środowisku ŠKODA będzie kontynuowała wzrost swoich wyników przez cały 2016 rok, skupiając się na planie rozwoju „Strategii 2025”.
Obejmuje ona alternatywne rozwiązania mobilne, cyfryzację mobilności indywidualnej z nowymi możliwościami oferowanymi Klientom oraz rozwój naszej gamy modeli z segmentu SUV.” Jedną z aktywności ŠKODY tej jesieni będzie premiera nowego, dużego modelu typu SUV, który wzmocni pozycję marki w tej bardzo ważnej klasie pojazdów.
ŠKODA wyznaczyła nowe rekordy dochodów i zysków. Dochody ze sprzedaży wzrosły do 12,5 miliarda euro – to o 6,2% więcej niż w roku 2014, gdy wyniosły 11,8 miliarda euro. Zysk operacyjny zwiększył się aż o 12% do 915 milionów euro (w 2014 wyniósł 817 milionów euro), zwiększył się też jego udział w całkowitym obrocie handlowym z 7% do 7,3%.
„Na zwiększenie zysków złożyły się wzrost sprzedaży, lepsza kombinacja sprzedanych wersji modelowych i optymalizacja kosztów materiałów” – wyjaśnia dyrektor finansowy ŠKODY, Winfried Krause.
Zysk netto wzrósł o 9,2% do 846 milionów euro (775 milionów euro w 2014 roku), zysk po opodatkowaniu wyniósł 708 milionów euro (665 milionów w 2014 roku, wzrost o 6,5%). Równolegle, ŠKODA przeznaczyła w tym czasie na inwestycje 591 milionów euro (w 2014 roku przeznaczyła 698 milionów euro).
W 2015 ŠKODA dostarczyła największą liczbę samochodów w ciągu roku w swojej historii: aż 1 055 500 egzemplarzy do Klientów na całym świecie. To o 18 300 samochodów więcej, co daje wzrost o 1,8% w stosunku do roku 2014 (1 037 200 dostaw).
Miniony rok był kolejnym zdominowanym w ŠKODZIE przez największą kampanię modelową w historii marki. Szczególnym wydarzeniem była premiera rynkowa nowej generacji ŠKODY Superb. Okazałe wymiary i niezrównana przestronność kabiny pozycjonują nową generację flagowego modelu czeskiej marki w górnej części klasy średniej.
Obok tradycyjnych wartości funkcjonalności, ponadprzeciętnej pojemności i wyjątkowo korzystnego stosunku ceny do jakości, które przyniosły ŠKODZIE globalny sukces, nowy Superb zapowiada nowy rozdział historii marki pod względem designu i technologii.
„Sukces ŠKODY w roku finansowym 2015 jest przykładem doskonałej pracy całego zespołu. Dziękujemy naszym pracownikom za ich osobiste oddanie. Chciałbym przekazać też podziękowania związkowi zawodowemu KOVO, który kolejny rok konstruktywnie wspierał naszą firmę w stabilnym rozwoju” – powiedział członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za HR, Bohdan Wojnar.
Świetna koniunktura marki kontynuowana jest w roku 2016. Do końca lutego globalny wynik ŠKODY zdążył wzrosnąć o 4,5% do 170 300 samochodów, osiągając kolejny rekord dostaw dla pierwszych dwóch miesięcy roku.
W nadchodzących miesiącach ŠKODA podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej, wkraczając w nową fazę rozwoju gamy modelowej. Na początku marca studialny SUV ŠKODA VisionS świętował swoją światową premierę na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie.
Ten przełomowy model nie tylko demonstruje kierunek rozwoju języka stylistycznego marki, ale i wykorzystuje najważniejsze z technologii, które ŠKODA będzie rozwijała przez nadchodzące lata, szczególny nacisk kładąc na mobilność elektryczną, synchronizację i systemy wspomagające bezpieczeństwo i komfort.
Premiera ta zapowiada kampanię modelową ŠKODY w segmencie SUV. W nadchodzących latach czeska firma będzie wzmacniała swoją pozycję w tym mającym strategiczne znaczenie segmencie. Zaprezentuje ona seryjną wersję swojego dużego modelu tego typu już tej jesieni podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.