Rekordowa sprzedaż Chevroleta w Europie
W 2010 roku Chevrolet sprzedał 477 194* pojazdów, co stanowi wzrost o 12 procent w stosunku do 2009 roku i historycznie drugi najlepszy wynik osiągnięty przez tę amerykańską markę w Europie**. Udział Chevroleta w rynku europejskim wzrastał osiągając najwyższą wartość 2,5 procent. Rok 2010 zakończył się rekordowymi wynikami udziału w rynku czwartego kwartału (2,7 procent) oraz miesiąca grudnia (3 procent). Na przestrzeni całego roku całkowity udział w rynku wzrósł ogółem w 21 poszczególnych krajach europejskich.
W roku 2010 Chevrolet ustanowił rekordy w kategoriach udziału w rynku jedenastu krajach europejskich, w tym czterech w Europie Zachodniej (Austria, Dania, Portugalia, Hiszpania) oraz siedmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Rumunia, Słowenia, Turcja, Uzbekistan). W Rosji Chevrolet utrzymał swoją wiodącą pozycję wśród producentów zagranicznych i stabilny udział w rynku wynoszący 5,9 procent.
W Polsce Chevrolet zakończył 2010 rok rekordową sprzedażą samochodów odkąd ponownie wszedł na polski rynek w 2004 roku. Łącznie sprzedaż Chevroleta w całym 2010 roku wyniosła 6 170 sztuk, czyli o 472 samochody więcej niż w 2009 roku. Jest to wzrost o 8,3 procent.
„Nasze mocne wyniki stworzyły doskonałą scenerię dla roku obchodów stulecia istnienia firmy” – powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Dzięki siedmiu nowym premierom zaplanowanym na rok obecny mamy fantastyczną okazję, aby wynieść Chevroleta na kolejny poziom w Europie”.
Europejscy klienci Chevroleta mogą przygotować się na nowego, rodzinnego vana o nazwie Orlando, SUVa Captivę nowej generacji, zupełnie nowe Aveo (w wersji 4-drzwiowej sedan oraz 5-drzwiowej hatchback) oraz kompaktowego 5-drzwiowego Cruze’a w wersji hatchback. Ofertę rozszerzać będzie model Corvette Grand Sport oraz wersje coupe i convertible legendarnego, nowego Camaro, które od miesięcy zajmuje najwyższe miejsca amerykańskich rankingów samochodów sportowych. Pod koniec roku w europejskich salonach dostępny będzie utytułowany Volt, samochód z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu.
„Dotychczas nasza oferta modeli obejmowała mniej niż 30 procent rynku europejskiego” – wyjaśnia Brannon. „Dzięki naszym siedmiu „Samochodom na stulecie”, kilku nowym silnikom diesela i benzynowym będziemy w stanie konkurować w ponad połowie segmentów rynkowych”.
Chevrolet znany jest lepiej ze względu na wytwarzane przez siebie samochody sportowe, takie jak Corvette, jej najlepiej sprzedającym się w Europie w roku 2010 modelem był samochód mini o nazwie Spark. Wprowadzony do sprzedaży na początku roku Spark szybko wspiął się na 4. miejsce w europejskim segmencie pojazdów mini, zdobywając udział w rynku na poziomie 7 procent.
*Wstępne dane rejestracyjne
**Europa = Europa ogółem, w tym Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia