Rekordowa sprzedaż Chevroleta na świecie w pierwszym półroczu 2011
W pierwszych sześciu miesiącach 2011 roku Chevrolet sprzedał 2,35 miliona pojazdów na całym świecie, co stanowi najlepszy wynik osiągnięty przez markę w jej 100-letniej historii.
„Założony w Stanach Zjednoczonych przez szwajcarskiego emigranta, Chevrolet powstał z myślą o światowych rynkach” mówi Joel Ewanick, dyrektor GM ds. marketingu globalnego. „Sto lat później, podstawy stworzone przez Louisa Chevroleta wciąż kształtują naszą firmę i pozwalają Chevroletowi na oferowanie klientom znakomitych produktów i usług w ponad 120 krajach na całym świecie”.
W pierwszym półroczu 2011 roku Chevrolet sprzedał o 286 499 samochodów więcej niż w tym samym okresie 2010 roku, co stanowi 14% wzrost. Co więcej, Chevrolet osiągnął rekordową sprzedaż w wielu krajach, w tym na kluczowych rynkach: w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii, Danii, Ekwadorze, Francji, Afryce Południowej i Turcji.
W pierwszym półroczu 2011 roku Chevrolet odnotował wzrosty sprzedaży na wszystkich pięciu głównych rynkach, w tym:
w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż wzrosła o 16% po dziewięciu kolejnych miesiącach wzrostów sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem
w Brazylii, gdzie sprzedaż wzrosła o 0,4% względem ustanowionego w 2010 roku najlepszego tempa sprzedaży
w Chinach, gdzie sprzedaż wzrosła o 15%, ustanawiając najlepszy w historii wynik marki w pierwszym półroczu
w Rosji, gdzie sprzedaż była większa o 54%, a Chevrolet wciąż jest najlepiej sprzedającą się globalną marką w tym kraju
w Kanadzie, gdzie sprzedaż wzrosła o 8%
Potencjał dalszego wzrostu sprzedaży Chevroleta wykazują rozwijające się rynki Brazylii, Rosji oraz Chin, które stanowią trzy z pięciu głównych rynków. Wspólna siła sprzedaży Chevroleta w krajach „BRIC”, w tym w Indiach, jest niezrównana.
Nowe produkty Chevroleta wyznaczają tempo
Dużą część ogólnoświatowej sprzedaży Chevroleta można przypisać gamie nowych modeli, takich jak kompaktowy Chevrolet Cruze, miejski Spark, całkowicie nowy Aveo czy siedmiomiejscowy Orlando. Wkrótce dołączą do nich Chevrolet Malibu oraz całkowicie nowy pick-up Colorado, który pojawi się w sprzedaży w kolejnych miesiącach tego roku.
Chevrolet sprzedał 330 000 samochodów Cruze na całym świecie w pierwszym kwartale 2011 roku, co oznacza 132% wzrost w porównaniu do tego samego okresu w 2010 roku. Duża część wzrostu miała miejsce w Chinach oraz Stanach Zjednoczonych, gdzie w czerwcu Cruze był najczęściej sprzedawanym samochodem osobowym. Od wprowadzenia na rynek w 2009 roku, model Cruze na całym świecie został sprzedany w ilości ponad 800 000 egzemplarzy, a przekroczenie 1 miliona spodziewane jest przed końcem 2012 roku.
„Sukces Cruze'a pokazuje, co jest możliwe, gdy słucha się swoich klientów” mówi Mary Barra, starszy wiceprezes GM ds. globalnego rozwoju produktu. „Oferując kierowcom więcej niż się spodziewają po kompaktowym samochodzie, Cruze przedefiniował światowy segment i jest na drodze do pozyskania miliona nowych klientów dla Chevroleta. Podczas wprowadzania na światowe rynki nowych modeli, takich jak Orlando, Colorado, Malibu, Spark czy Aveo, stosujemy to samo ukierunkowane na klienta podejście”.
Chevrolet sprzedał ponad 220 000 miejskich Sparków na całym świecie od wprowadzenia tego modelu do sprzedaży w grudniu 2009 roku. W pierwszym półroczu 2011 roku zostało sprzedanych ponad 100 000 Sparków, czyli o 110% więcej niż rok wcześniej – głównie dzięki zapotrzebowaniu w Korei Południowej, Meksyku oraz Uzbekistanie.
W pierwszej połowie 2011 roku Chevrolet sprzedał ponad 150 000 egzemplarzy modelu Aveo, w tym również zupełnie nowego Aveo, który na części rynków nosi nazwę Sonic. Premiera nowego Aveo miała miejsce w Korei w marcu tego roku i obecnie model ten jest sprzedawany w prawie 30 krajach.