Rekordowa sprzedaż Chevroleta na światowych rynkach w 2011 roku
Chevrolet sprzedał w 2011 roku 4,76 mln pojazdów na całym świecie, ustanawiając tym samym globalny rekord sprzedaży. W tym samym okresie koncern General Motors (NYSE: GM) dostarczył klientom na całym świecie ponad 9 mln pojazdów, czyli o 7,6% więcej, niż w roku 2010.
GM zyskał cztery dziesiąte punktu procentowego udziału w rynku, osiągając 11,9 procent światowego przemysłu samochodowego. Sprzedaż wzrosła we wszystkich czterech regionach raportowania (North America, South America, Europe i International Operations), a łącznie firma sprzedała w 2011 roku 9 025 942 samochodów w porównaniu do 8 385 484 w roku 2010.
Najlepsze wyniki zanotowano w Stanach Zjednoczonych, gdzie Chevrolet sprzedał łącznie 1 775 812 pojazdów – ponad 13% więcej niż w 2010 r. W Chinach w ręce klientów trafiła rekordowa liczba 595 068 samochodów, czyli o 9,5% więcej, niż rok wcześniej. Inne rynki, na których zanotowano duży wzrost sprzedaży liczonej rok do roku to, m.in.: Wietnam (79%), Rosja (49%), Turcja (30%) oraz Niemcy (21%).
„Imponujący wzrost wyników sprzedaży Chevroleta zarówno na ugruntowanych, jak i wschodzących rynkach to zasługa wprowadzenia do oferty nowej gamy produktów, które spełniają zróżnicowane potrzeby klientów na całym świecie”, powiedział Dan Akerson, prezes i dyrektor generalny GM. „Tak jak samochody Chevroleta, który ustanowił rekord sprzedaży, tak cała gama modelowa aut GM odpowiada na zapotrzebowania klientów, którzy szukają oszczędnych oraz atrakcyjnych samochodów”.
Chevrolet buduje swoją silną pozycję na globalnych rynkach, oferując modele takie jak Cruze, Aveo (Sonic), Spark, nowe Malibu, a także crossovery i pickupy, takie jak Orlando i Colorado, zaprojektowane pod kątem eksploatacji w różnych warunkach drogowych i zgodnie z wymaganiami klientów na całym świecie.
Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w 2011 roku był kompaktowy sedan Cruze, który trafił do ponad 670 000 klientów na całym świecie. Od debiutu tego modelu w 2009 roku sprzedano łącznie ponad 1,13 mln egzemplarzy. W Stanach Zjednoczonych Chevrolet uzyskał także status najlepiej sprzedającej się marki samochodów osobowych w roku 2011, co było między innymi zasługą modelu Cruze.
W roku 2011 Chevrolet zanotował rekordowe wyniki sprzedaży na ponad 15 rynkach, natomiast największy wzrost sprzedaży liczonej rok do roku osiągnięto w Peru (81%), Wietnamie (79%), Tajlandii (57%), Afryce Południowej (50%) i Izraelu (46%).
„Światowy sukces sprzedażowy Chevroleta to bez wątpienia zasługa między innymi nowej gamy modelowej”, powiedział Tim Lee, prezes GM International Operatons. „Wprowadzenie Chevroleta na rynek w Korei Południowej w połączeniu z doskonałymi wynikami sprzedaży w Chinach oraz na innych globalnych rynkach to dowód na to, że Chevrolet staje się marką pierwszego wyboru dla klientów na całym świecie”.
Wraz z wejściem Chevroleta w drugi wiek istnienia, marka kontynuuje swoją ekspansję na globalnych rynkach i już teraz sprzedaje ponad 60% wszystkich swoich pojazdów poza Stanami Zjednoczonymi.
„W 2012 roku planujemy uzupełnić naszą gamę o nowe atrakcyjne modele, a także dążymy do uzyskania dalszego wzrostu na wszystkich kluczowych rynkach”, powiedział Lee.
Dwa największe rynki dla GM w 2011 roku to Chiny, gdzie GM i strategiczni partnerzy zwiększyli sprzedaż o 8,3% w porównaniu z poprzednim rokiem do 2 547 203 pojazdów, oraz Stany Zjednoczone, gdzie GM sprzedało 2 503 820 pojazdów, czyli o 13,0% więcej, niż w roku 2010. GM pozostaje tym samym liderem rynku w obu tych państwach.