Rekordowa liczba 1,2 mln Chevroletów sprzedanych w trzecim kwartale 2011 r.
W trzecim kwartale tego roku Chevrolet sprzedał na całym świecie 1,2 mln samochodów, co jest najlepszym rezultatem w okresie od lipca do września w stuletniej historii marki. Z kolei w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 roku Chevrolet sprzedał 3,6 mln aut na całym świecie. Wynik ten znakomicie rokuje na przyszłość, zapowiadając osiągnięcie najlepszego w historii wyniku sprzedaży w roku kalendarzowym.
„Rekordowa sprzedaż w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku to potwierdzenie doskonałej jakości produktów i serwisu Chevroleta”, powiedział Chris Perry, wiceprezes Chevroleta ds. marketingu. „Sukces ten nie byłby możliwy bez nawiązania indywidualnego kontaktu z nowymi klientami – bez względu na to, gdzie mieszkają – oraz wysłuchania ich potrzeb, a następnie powitania ich w rodzinie Chevroleta”.
Sukces strategii zorientowanej na potrzeby klienta najlepiej ilustruje pomyślne wprowadzenie na rynek w Stanach Zjednoczonych kompaktowego sedana Cruze. W trzecim kwartale 2011 roku Chevrolet sprzedał ponad 175 000 sztuk tego modelu na całym świecie, co było główną zasługą wzrostu sprzedaży w USA i Chinach. Od momentu debiutu Chevroleta Cruze na początku 2009 roku sprzedano ponad 970 000 egzemplarzy tego modelu i szacuje się, że przed końcem października w ręce klientów trafi łącznie milion kluczyków do tego samochodu.
„W przeciągu niespełna trzech lat Cruze’a wybrało aż milion osób”, dodaje Perry. „Taki sukces możliwy był poprzez zaoferowanie klientom z całego świata czegoś więcej, niż się spodziewali po samochodzie kompaktowym. Podobne podejście zorientowane na potrzeby klienta zaoferujemy nabywcom każdego nowego Chevroleta, poczynając od samochodów osobowych, poprzez auta dostawcze, aż po modele typu Van i SUV”.
Cruze jest jednym z modeli wchodzących w skład odświeżonej gamy Chevroleta, obejmującej również m.in. model Spark, nowe Aveo oraz rodzinnego Orlando. Gamę wkrótce uzupełni całkowicie nowy Chevrolet Malibu – samochód segmentu D oferowany na rynkach całego świata – oraz nowy pickup Colorado, który wejdzie do sprzedaży pod koniec roku. Produkcja Malibu rozpoczęła się w tym tygodniu w fabryce w Korei, natomiast linia produkcyjna Colorado ruszyła na początku miesiąca w Tajlandii.
Chevrolet zanotował dwucyfrowe wzrosty sprzedaży za trzeci kwartał na 20 rynkach w Azji, Europie oraz Ameryce Północnej i Południowej (patrz tabelka).
W Polsce w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 roku nabywców znalazło 5 441 nowych Chevroletów, co oznacza 22% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Jest to najwyższy wynik sprzedaży w historii Chevroleta w naszym kraju. Rekordowy okazał się również sam III kwartał, kiedy to sprzedano 1 725 nowych Chevroletów, czyli o 26% więcej niż w tym samym czasie w 2010 roku (dane wg. Samaru).
Mocna pozycja Chevroleta na świecie pomogła marce osiągnąć najszybsze tempo rozwoju na tle rynku: sprzedaż Chevroleta wzrosła o 13,8% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku, natomiast cały rynek wzrósł o 3,9%. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku Chevrolet osiągnął trzykrotnie wyższy wzrost sprzedaży (14,4%) niż wzrost sprzedaży całego przemysłu motoryzacyjnego (4,5%).