Rebranding sieci Statoil na Circle K zakończony – Circle K już w całej Polsce
Proces zmiany nazwy Statoil na Circle K, który rozpoczął się w maju ubiegłego roku, dobiegł końca. Poza Polską, marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Danii, jak również w krajach bałtyckich. Cała sieć obecna jest w ponad 20 krajach na całym świecie.
– Zmiana nazwy całej sieci to złożony proces, który obejmuje wiele różnych obszarów. Dziś z całą pewnością możemy powiedzieć, że zakończył się on dla nas sukcesem. Potwierdza to zarówno duże zainteresowanie klientów, wysoki poziom rozpoznawalności marki, jak również rosnące wyniki sprzedaży na naszych stacjach. Żadna ze składowych tego sukcesu nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne zaangażowanie i wkład w przygotowania naszych pracowników – mówi Rafał Droździak, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska.
Circle K w Polsce obejmuje sieć 349 stacji we wszystkich regionach kraju i zatrudnia ok. 2000 osób, które aktywnie uczestniczyły w całym przedsięwzięciu. Na przestrzeni ostatniego roku kierownicy regionalni i kierownicy stacji wraz z poszczególnymi pracownikami organizowali na swoich stacjach tzw. „wielkie otwarcia”, czyli wydarzenia kulturalno-sportowe adresowane do lokalnych klientów. Ponadto w kampanii wspierającej cały proces o nazwie „Nowa nazwa – ci sami ludzie” zaangażowanych było sześciu pracowników z całej Polski, którzy stali się bohaterami spotów reklamowych.
Z optymizmem w przyszłość
- Poprzez zmianę nazwy z sukcesem zamknęliśmy pierwszy etap zaznaczania naszej obecności na polskim rynku i z wielkim entuzjazmem wyruszamy dalej. Chcemy trwale zapisać się w percepcji naszych klientów i sukcesywnie budować siłę naszej marki – dodaje Rafał Droździak.
W osiągnięciu tego celu ma pomóc m.in. współpraca z ambasadorami marki. W ostatnim czasie do tej roli Circle K zaprosiło Tomasza Kuchara, wielokrotnego rajdowego i wyścigowego mistrza Polski oraz Karolinę Pilarczyk, jedną z najlepszych zawodniczek w driftingu na świecie.
Ponadto Circle K po zmianie nazwy będzie kontynuować rozwój oferty gastronomicznej i sklepów convenience, ze szczególnym naciskiem na swoje flagowe koncepty, takie jak Real Hot Dogs czy Simply Great Coffee. Niedawno firma poszerzyła swoją ofertę o świeże pieczywo i ciastka w ramach konceptu Great Bakery, który jest już obecny na blisko 100 stacjach w całej Polsce.
Dlaczego zmiana nazwy miała miejsce akurat teraz?
Po zakupie Statoil Fuel & Retail w 2012 r. Grupa Alimentation Couche-Tard (właściciel Circle K) otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach. Zmiana marki pozostała bez wpływu na ofertę produktową sieci.