Raport o zimowych awariach samochodów, czyli co warto sprawdzić przed długim weekendem
Starter przygotowując się do długiego weekendu majowego opracował raport podsumowujący awarie samochodów, które zdarzyły się podczas ostatniej długotrwałej zimy. Z raportu wynika, że z 11.598 wezwań otrzymanych między 1 grudnia 2012 roku a 31 marca 2013 roku najwięcej, bo aż 25 proc. wszystkich awarii pojazdów, dotyczyło problemów z akumulatorem.
Na drugim miejscu znalazły się kłopoty z silnikiem (21 proc.). Na liście najczęstszych awarii trzecie miejsce zajęły usterki kół (9 proc.). Skuteczność udanych napraw na drodze, przy awariach do których wysłano mobilne warsztaty Startera wyniosła 89,5 proc!
Raport firmy Starter podaje, że w 97 proc. problemy z akumulatorem polegały po prostu na jego wyładowaniu. Z kolei, najczęściej spotykanymi usterkami silnika były usterki mechaniczne (85 proc.), awarie układu smarowania (5 proc.), usterki układu doładowania (5 proc.) i pomniejsze awarie (5 proc.). Natomiast częste przebicia opon w 99 proc. dotyczyły awarii ogumienia.
„Mając na uwadze statystyki zimowych awarii, warto odpowiednio przygotować nasze pojazdy do nadchodzącego długiego weekendu majowego. Dobrze przygotowany samochód zdecydowanie rzadziej będzie potrzebował pomocy mechanika. Jeśli już dojdzie do awarii, warto pamiętać, że samodzielne naprawianie samochodu na drodze może być niebezpieczne. Lepiej mieć spokojną głowę podczas dalekiej podróży posiadając pakiet assistance drogowego i być pewnym, że w każdej chwili można zadzwonić do fachowców. Dzięki nabytemu w ostatnich latach doświadczeniu oraz wiedzy ADAC, niemieckiego partnera firmy, mechanicy mobilnych warsztatów Startera mogą zaradzić niemal 90% awariom, naprawiając auta już na drodze” – powiedział Marek Zefirian, prezes zarządu Starter Sp. z o.o.
W przypadku, gdy natychmiastowa naprawa na drodze jest niemożliwa, pracownicy firmy Starter w ramach pakietu Starter Assistance Classic odholują pojazd do pobliskiego warsztatu. Posiadacz samochodu może liczyć na bezpłatną pomoc tyle razy w ciągu roku, ile razy zajdzie taka potrzeba, a samochód będzie naprawiony bezpośrednio na drodze zarówno pod domem, jak i w trasie. W pakiecie tym nie ma limitu wieku na samochód, czyli klient zapłaci taką samą kwotę, niezależnie od wieku auta. Assistance firm konkurencyjnych bardzo często nie obejmuje wszystkich zdarzeń, np. zatrzaśnięcia kluczyków, wlania niewłaściwego paliwa do baku, czy przebicia opony. W przypadku Starter Assistance Classic mobilny serwis przyjedzie na miejsce zdarzenia niezależnie od rodzaju awarii.
Natomiast wyjątkowość wzbogaconej wersji pakietu Starter Assistance Comfort polega na tym, że klient sam wybiera limit holowania, a także opcję i liczbę dni samochodu zastępczego. Kierowcy samodzielnie konfigurują zakres usług assistance, dopasowując go do swoich potrzeb i zasobności portfela. Posiadacze pakietu Starter Assistance Comfort mogą liczyć na pomoc w całej Europie.
Cena za pakiet Starter Assistance Classic wynosi 129 zł rocznie, zaś za Starter Assistance Comfort klient zapłaci od 179 zł rocznie.
Starter Sp. z o.o. to ogólnopolska firma świadcząca profesjonalne usługi assistance drogowego. Jej największym i strategicznym udziałowcem jest niemieckie ADAC znane w Polsce między innymi z publikowanych cyklicznie raportów awaryjności. Jako jedyna firma w Polsce, Starter gwarantuje assistance z naprawą samochodu bezpośrednio na drodze. Jest to możliwe dzięki dużej grupie przeszkolonych mechaników i własnej sieci samochodów patrolowych wyposażonych w specjalistyczne narzędzia i urządzenia diagnostyczne. Od 13 lat Starter świadczy usługi dla producentów samochodów, obsługując ich assistance gwarancyjne, a we wrześniu 2012 r. wprowadziła na rynek nowe, atrakcyjne pakiety assistance dla klientów indywidualnych.