PSA Peugeot Citroën wybuduje fabrykę w Trnavie na Słowacji
Po przeanalizowaniu propozycji różnych krajów Europy Centralnej, Grupa PSA Peugeot Citroën podjęła decyzję o lokalizacji fabryki w Trnavie, oddalonej o 45 kilometrów od Bratysławy.
<strong>PSA Peugeot Citroën wybuduje na Słowacji nową fabrykę, która od 2006 r. roku uzupełni istniejącą strukturę przemysłową grupy.
Po przeanalizowaniu propozycji różnych krajów Europy Centralnej, Grupa PSA Peugeot Citroën podjęła decyzję o lokalizacji fabryki w Trnavie, oddalonej o 45 kilometrów od Bratysławy.
</strong>
Wybór Trnavy został podyktowany wieloma zaletami tego miejsca, między innymi :
• Położenie geograficzne w centrum Europy,
• Teren o powierzchni 190 hektarów z doskonałym zapleczem komunikacyjnym (kolej, autostrady),
• Możliwość utworzenia parku przemysłowego dla poddostawców w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki,
• Lokalna tradycja przemysłowa i dyspozycyjna wykwalifikowana siła robocza,
• Bezpośrednie sąsiedztwo rynków, na których grupa jest w pełni rozwoju.
Nowa fabryka zostanie uruchomiona w 2006 roku, wielkość produkcji wyniesie 300 000 samochodów w cyklu rocznym i zatrudni 3 500 osób. Fabryka będzie produkowała samochody na bazie platformy 1 grupy (samochody małe). Całkowita wartość inwestycji fabryki wynosi 700 milionów euro.
Fabryka przybliży produkcję samochodów do rynków gdzie obecność handlowa Grupy stale wzrasta : PSA Peugeot Citroen osiągnął 12,7 % udziałów rynkowych w 2002 roku w 6 krajach Europy Centralnej (Chorwacja, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja i Słowenia), w porównaniu do poziomu 5% z przed pięciu lat.
Nowa inwestycja uzupełni strukturę przemysłową Grupy, która w Europie ma 9 ośrodków przemysłowych zlokalizowanych we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii nie licząc jednostek powstałych przy współ pracy z innymi producentami. Przy współpracy PSA Peugeot Citroen i marki Toyota od 2005 roku będzie produkowany najmniejszy samochód gamy w fabryce powstającej w Kolinie w Czechach.
PSA Peugeot Citroen, realizuje politykę wzrostu, której celem jest osiągnąć poziom 4 milionów samochodów w 2006 roku w porównaniu do 3 267 000 samochodów sprzedanych w 2002 i 2 100 000 w 1997 roku.
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>