Przyszłość motoryzacji wg Toyoty
Toyota wprowadza na najbliższe 35 lat ambitny sześciopunktowy plan popularyzacji energetyki i motoryzacji opartej na wodorowych ogniwach paliwowych oraz maksymalnego ograniczania wpływu swojej działalności na środowisko.
Toyota wprowadza na najbliższe 35 lat ambitny sześciopunktowy plan popularyzacji energetyki i motoryzacji opartej na wodorowych ogniwach paliwowych oraz maksymalnego ograniczania wpływu swojej działalności na środowisko.
Toyota Motor Corporation ogłosiła, że do 2050 roku zamierza wyeliminować z procesu produkcji emisję CO2 oraz ograniczyć o 90% emisję spalin swoich nowych samochodów. Kluczem do realizacji tego celu jest popularyzacja samochodów na wodorowe ogniwa paliwowe oraz oparcie działalności na odnawialnych źródłach energii, energetyce wodorowej i recyclingu surowców. Ponadto Toyota zamierza radykalnie ograniczyć zużycie wody w procesie produkcji.
Do 2020 roku firma zamierza osiągnąć roczny poziom sprzedaży 30 tys. samochodów na ogniwa paliwowe oraz 1,5 mln hybryd. Obecnie łączna sprzedaż samochodów hybrydowych wynosi ponad 8 mln – za 5 lat ma przekroczyć 15 mln. W 2017 roku Toyota rozpocznie sprzedaż autobusów napędzanych wodorem. Do 2020 roku, przed rozpoczęciem Igrzysk Olimpijskich w Tokio, w systemie komunikacji miejskiej stolicy będzie działało 100 takich pojazdów.
W dłuższej perspektywie Toyota zamierza skupić się na poprawie efektywności silników elektrycznych, dalszym rozwoju ogniw paliwowych oraz na rozbudowie oferty modeli napędzanych wodorem. Eliminacja emisji CO2 ma objąć wszystkie etapy życia samochodu – od pozyskiwania surowców i energii, przez tworzenie materiałów i części, montaż, transport gotowych samochodów, po ich utylizację i recycling.