Przyszłość klasy kompaktowej: nowy Opel Astra i system Opel OnStar
Światowa premiera nowego Opla Astry będzie miała miejsce na targach IAA we Frankfurcie, które odbędą się w dniach 17–27 września. Ten nowy model, wyróżniający się nową, sportową stylistyką, jest jakościowym skokiem w segmencie kompaktowym pod względem efektywności, łączności z Internetem oraz wyposażenia na poziomie klasy premium. Stoisko D09 w hali 8.0, w kształcie Astry Galaxy, zajmuje ponad 3300 metrów kwadratowych, a jego centralnym punktem jest kolejna generacja bestsellera marki Opel.
Światowa premiera nowego Opla Astry będzie miała miejsce na targach IAA we Frankfurcie, które odbędą się w dniach 17–27 września. Ten nowy model, wyróżniający się nową, sportową stylistyką, jest jakościowym skokiem w segmencie kompaktowym pod względem efektywności, łączności z Internetem oraz wyposażenia na poziomie klasy premium. Stoisko D09 w hali 8.0, w kształcie Astry Galaxy, zajmuje ponad 3300 metrów kwadratowych, a jego centralnym punktem jest kolejna generacja bestsellera marki Opel.
Zaprojektowana od podstaw Astra o lekkiej konstrukcji jest napędzana wyłącznie silnikami najnowszej generacji. Samochód wyposażono w liczne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich — w tym przełomowe nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® — są bezkonkurencyjne lub stanowią zupełną nowość w tym segmencie. Astra jest również pierwszym modelem Opla oferowanym z systemem Opel OnStar od samego początku obecności na rynku — to druga z głównych atrakcji na IAA. Ten osobisty opiekun kierowcy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i łączności przez całą dobę oraz sprawia, że prowadzenie samochodu jest bardziej komfortowe. W modelu po raz pierwszy wprowadzono także system multimedialny IntelliLink nowej generacji, wyposażony w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiające integrację ze smartfonem.
„Astra wprowadza markę Opel w nową erę. Dwa lata temu we Frankfurcie prezentowaliśmy wizjonerską Monzę Concept, której najważniejszymi cechami były pełna efektywność oraz kompleksowy i unikatowy system łączności z Internetem. Teraz prezentujemy zupełnie nową generację Astry, w której zrealizowano wiele pomysłów z przełomowego pojazdu studyjnego. Nowa Astra jest bardziej efektywna, lżejsza i bardziej komfortowa od wszystkich swoich poprzedniczek. Dzięki systemowi Opel OnStar oraz nowej generacji systemów multimedialnych IntelliLink wprowadza ona klasę kompaktową na wyższy poziom w zakresie pokładowej łączności i integracji ze smartfonem. Zapraszamy na nasze fascynujące stoisko Astra Galaxy na targach IAA” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.
Astra nie będzie oczywiście jedynym modelem na ekspozycji. Na przestronnym stoisku Opla goście targów będą mogli obejrzeć około 30 samochodów. Na tych, którzy chcieliby lepiej poznać Opla i aktywność marki na różnych polach, czekać będą eksperci z zespołu odpowiedzialnego za produkty, działu szkolenia zawodowego, Centrum Informacji dla Klientów, Opel Banku oraz wielu innych działów. Odpowiedzą oni na pytania gości i udzielą im informacji. Na czas otwarcia targów dla publiczności firma Opel przygotowała jeszcze jedną atrakcję: na stoisku pojawią się znane postaci z Bundesligi, a zatem ekspozycję Astra Galaxy na IAA warto odwiedzić więcej niż raz.
Jakościowy skok Opla w klasie kompaktowej: nowy Opel Astra
Lżejsza, oszczędniejsza, zwrotniejsza i jeszcze bardziej komfortowa — wzorcem dla 11. generacji kompaktowego Opla była wizjonerska Monza Concept zaprezentowana na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 2013 roku. Każdy podzespół tego samochodu świadczy o dążeniu do zwiększenia efektywności. Także nowa Astra w pełni odpowiada temu zamierzeniu: w zależności od wersji i wyposażenia jest ona nawet o 200 kilogramów lżejsza od modelu poprzedniej generacji, głównie za sprawą zupełnie nowej architektury. Końcowym efektem „kuracji odchudzającej” jest poprawa zwrotności i komfortu prowadzenia. Jazda nową Astrą to jeszcze większa przyjemność.
Samochód prowadzi się lepiej również dzięki zespołowi napędowemu nowej Astry, w której montowane są jednostki napędowe zupełnie nowej klasy, o mocy od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM. Silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności do 1,6 litra charakteryzują się najwyższą sprawnością, elastycznością, wysoką kulturą pracy oraz niską emisją hałasu. Zupełnie nowy silnik 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo debiutuje wraz z nową Astrą. Czterocylindrowa jednostka o lekkiej, w całości aluminiowej konstrukcji rozwija moc 92 kW/125 KM lub 110 kW/150 KM i maksymalny moment obrotowy do 245 Nm. W zależności od mocy zużycie paliwa w cyklu mieszanym udało się ograniczyć do 4,9 l/100 km (emisja CO2: 114 g/km). Trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM to najbardziej oszczędna jednostka benzynowa w ofercie, zużywająca zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów (emisja CO2: 96 g/km). Wszystkie wersje „supercichego diesla” 1.6 CDTI o mocy 70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM lub 100 kW/136 KM, współpracujące z 6?biegowymi przekładniami manualnymi, emitują CO2 w ilości poniżej 100 g/km. W przypadku najoszczędniejszej z nich zużycie paliwa i emisja CO2 wynoszą odpowiednio 3,4 l/100 km i 90 g/km.
Stylistycznie nowa Astra również jest podporządkowana zasadzie pełnej efektywności. Ewolucja koncepcji stylistyki Opla — czyli „rzeźbiarskiego artyzmu połączonego z niemiecką precyzją” — sprawia, że nowa Astra przyciąga wzrok lżejszą i bardziej sportową sylwetką. Z przodu nowo zaprojektowana podwójna listwa oraz osłona chłodnicy płynnie przechodzą w matrycowe reflektory o zdecydowanych konturach. Najbardziej wyrazistym stylistycznym detalem jest przedzielony słupek C, wywołujący wrażenie, że dach unosi się nad resztą nadwozia. Mierzący 4,37 metra nowy model jest o prawie 5 centymetrów krótszy od poprzednika i o 2,5 centymetra niższy (do 1,48 metra). Dzięki smuklejszej, opływowej sylwetce podstawowa wersja nowej Astry osiąga wyjątkowo niski współczynnik oporu aerodynamicznego, który wynosi 0,285.
Mniejszy z zewnątrz, większy w środku: Inżynierom Opla należy się uznanie za rozwiązanie tej swoistej kwadratury koła. Pasażerowie na tylnej kanapie mają aż o 35 milimetrów więcej miejsca na nogi niż w poprzednim modelu. Również kokpit został podporządkowany idei efektywności: liczbę pokręteł i przycisków ograniczono do minimum, a większość funkcji multimedialnych przeniesiono na ekran dotykowy. Ergonomia sterowania pozostała na najwyższym poziomie przy znacznej poprawie przejrzystości deski rozdzielczej. Nagradzany system multimedialny IntelliLink znajduje się pośrodku konsoli centralnej, gdzie jego ekran jest doskonale widoczny i łatwo dostępny dla obsługującego go kierowcy.
Nowa Astra to przełom również w zakresie łączności i technologii zapewniających komfort i bezpieczeństwo: jest pierwszym nowym modelem Opla, który od początku obecności na rynku będzie oferowany z osobistym opiekunem kierowcy Opel OnStar. W Astrze debiutują także nowe wersje systemu IntelliLink, które można zintegrować ze smartfonem poprzez interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Inteligentne matrycowe reflektory LED IntelliLux w nowej Astrze, umożliwiające automatyczne maksymalne wykorzystanie świateł drogowych bez oślepiania innych kierowców, to jeszcze jedna nowość zwiększająca bezpieczeństwo. Samochód wyposażono również w wiele innowacyjnych systemów wspomagających kierowcę, współpracujących z przednią kamerą Opel Eye najnowszej generacji: bardziej rozbudowany i dokładniejszy system rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją z systemem automatycznego hamowania. Nowa generacja ergonomicznych foteli klasy premium z certyfikatem AGR (Akcji na rzecz zdrowych pleców) zapewnia dodatkowy komfort dzięki unikatowemu zestawowi funkcji regulacji podparcia bocznego, masażu, wentylacji i pamięci ustawień.
Nowy standard komfortowej jazdy i łączności: Opel OnStar
Wprowadzając nową Astrę, firma Opel wchodzi w nową erę pokładowej łączności z Internetem. Pierwsze samochody z systemem Opel OnStar ruszyły w drogę już kilka dni temu. Ten osobisty opiekun kierowcy sprawia, że prowadzenie samochodu jest jeszcze bardziej komfortowe i odprężające. Obecnie stopniowo wprowadza się ten przełomowy system w osobowych modelach Opla. Początkowo będzie on dostępny na 13 europejskich rynkach, ale później znajdzie się w ofercie również w innych krajach. Klienci będą mogli korzystać z całej gamy usług Opel OnStar, w tym z systemu automatycznego reagowania na zderzenie, 24?godzinnego systemu przyjmowania zgłoszeń alarmowych, pomocy drogowej, pomocy w przypadku kradzieży samochodu oraz szybkiego łącza z Internetem przez punkt dostępowy 4G LTE Wi?Fi. Usługi te będą świadczone bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy od rejestracji. Firma Opel po raz kolejny daje w ten sposób dowód swojego zaangażowania w udostępnianie ekskluzywnych technologii szerszemu gronu odbiorców.
Kierowca pojazdu wyposażonego w system Opel OnStar może kontaktować się z doradcą w dowolnym momencie przez 365 dni w roku — wystarczy nacisnąć przycisk. Opel OnStar identyfikuje język kierowcy na podstawie ustawień pokładowego systemu multimedialnego. Użytkownik łączy się więc bezpośrednio z doradcą OnStar, który płynnie mówi w jego języku. Za pomocą aplikacji myOpel na smartfona kierowca może zdalnie sprawdzić dane dotyczące pojazdu, zlokalizować jego położenie, a także zablokować i odblokować centralny zamek. Zadaniem systemu Opel OnStar jest wyłącznie świadczenie usług oraz zapewnienie pomocy w sytuacjach awaryjnych. System nie jest przeznaczony do monitorowania ruchu pojazdu. Funkcję lokalizacji można wyłączyć, naciskając przycisk prywatności. Jedynie w przypadku wykrycia otwarcia poduszek powietrznych system automatycznie wyłącza maskowanie lokalizacji dla służb ratunkowych, gdyż wówczas priorytetem jest ratowanie życia!
Innowacje sprzed 50 lat: premiera bestsellera Kadett B na IAA
Realizacja wizjonerskich pomysłów oraz udostępnianie innowacyjnych technologii szerokiemu gronu użytkowników mają w przypadku marki Opel długą tradycję. Dokładnie 50 lat temu — pół wieku przed premierą najbardziej efektywnej Astry w historii — firma Opel wzbudziła sensację we Frankfurcie. Na targach IAA w 1965 roku producent przedstawił przodka dzisiejszej Astry — model Kadett B. Następca pierwszego powojennego Kadetta, od razu w momencie wprowadzenia na rynek, był dostępny w trzech wersjach nadwozia: dwu– lub czterodrzwiowego sedana, kombi oraz eleganckiego coupé. Model ten odniósł ogromny sukces. W kolejnych latach wyprodukowano go w liczbie 2,6 miliona egzemplarzy, a rajdowa wersja Kadetta święciła triumfy w sportach samochodowych.
Samochody i nie tylko: to wszystko oferuje Opel
Nowy kompaktowy Opel jest gwiazdą stoiska Astra Galaxy na targach IAA. Jednak na stanowisku numer D09 w hali 8.0 goście mogą dowiedzieć się jeszcze wielu innych ciekawych rzeczy o producencie pojazdów z Rüsselsheim. W tym roku firma Opel obchodzi 150?lecie szkoleń zawodowych. Każdy, kogo interesuje możliwość podjęcia pracy w firmie, może zwrócić się do specjalistów z odpowiedniego działu na stoisku w hali 8.0 lub w strefie „Praca i kariera na IAA 2015” w hali 4.0. Współwystawcami na stoisku Astry Galaxy (nr D09) są również Opel Bank, Opel Rent i firma oferująca ubezpieczenia samochodów marki Opel. Wszyscy klienci zainteresowani prywatnym wynajmem samochodów mogą zapoznać się z innowacyjnym programem współużytkowania samochodów CarUnity opracowanym przez firmę Opel. Na stoisku na targach IAA będą także dyżurowali specjaliści z programu „Certyfikowany samochód używany Opel” oraz z Centrum Informacji dla Klientów. Gości, którzy chcieliby mieć pamiątkę z odwiedzin na stoisku, firma Opel zaprasza do sklepu oferującego szeroki wybór produktów: od miniaturowych modeli samochodów do t?shirtów.