Przyjazny dla środowiska i portfela: Mercedes B 200 Natural Gas Drive
O 16 proc. niższa emisja CO2, spaliny znacznie czystsze niż w przypadku wersji zasilanych benzyną i olejem napędowym oraz o około 50 proc. niższe koszty paliwa – za napędzanym gazem ziemnym Mercedesem B 200 Natural Gas Drive przemawiają bezwzględne argumenty. Najnowsza wersja Klasy B zostanie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu (od 27 września do 14 października br.).
B 200 Natural Gas Drive to pierwsza wersja Klasy B wykorzystująca modularną konstrukcję "ENERGY SPACE": częściowo podwójna podłoga pod tylną kanapą umożliwia zastosowanie jednego większego i dwóch mniejszych zbiorników gazu ziemnego o łącznej pojemności 125 l (co odpowiada masie około 21 kg). Dzięki inteligentnej metodzie zabudowy, nadwozie B 200 Natural Gas Drive mieści pięć osób i nadal może pochwalić się pojemnym bagażnikiem.
W trybie zasilania gazem ziemnym zużycie paliwa modelu B 200 Natural Gas Drive o mocy 115 kW (156 KM) wynosi jedynie 4,2 kg/100 km, a emisja CO2 - 115 g/km. W porównaniu do benzynowej odmiany B 200 BlueEFFICIENCY, emisja CO2 spadła o 16 proc. Nowy model spełnia już normę emisji spalin Euro 6, obowiązującą dla aut z silnikami benzynowymi od 1 września 2014 r.
Ale B 200 Natural Gas Drive jest przyjazny nie tylko dla środowiska. Gdy porównać wydatki na paliwo, koszt pokonania 1 km okazuje się w jego przypadku o około 50 proc. niższy niż w przypadku modelu zasilanego silnikiem benzynowym, i to przy zachowaniu niemal jednakowych osiągów. B 200 Natural Gas Drive osiąga prędkość 200 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s.
Układ napędowy samochodu pracuje zgodnie z koncepcją monovalent+, co oznacza, że jego silnik jest niemal wyłącznie zasilany gazem. Zasięg w tym trybie wynosi około 500 km. Z myślą o nagłych sytuacjach, na pokładzie zamontowano także 12-litrowy zbiornik na benzynę. Gdy tylko skończy się gaz, tryb zasilania automatycznie (i niezauważalnie) przełącza się na benzynę.
Menu komputera pokładowego B 200 Natural Gas Drive zostało rozbudowane – jego ekran wyświetla informacje o aktualnym trybie pracy napędu. W trybie zasilania gazem kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji komputera. Dane o zasięgu i poziomie paliwa w zbiorniku podawane są również w trybie benzynowym.
Z zewnątrz B 200 Natural Gas Drive od pozostałych wersji Klasy B odróżniają subtelne detale - przede wszystkim charakterystyczny przedni zderzak i światła LED do jazdy dziennej.
Pojazdy zasilane gazem ziemnym są przyjazne dla środowiska i reprezentują transport zrównoważony - poza gazem ziemnym, mogą być bowiem zasilane biogazem, a nawet gazem wytwarzanym syntetycznie. Ten ostatni powstaje z „nadmiaru” energii pochodzącej z kolektorów słonecznych lub elektrowni wiatrowych, a w przyszłości może pomóc w rozwiązaniu problemów napotkanych przy wykorzystaniu energii ze źródeł alternatywnych. W związku z tym, model B 200 Natural Gas Drive może być uważany za pojazd bezemisyjny.
Mercedes B 200 Natural Gas Drive zostanie zaprezentowany podczas jesiennego salonu samochodowego w Paryżu (Paris Motor Show) i będzie dostępny z opcjonalną przekładnią manualną lub ze zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową 7G-DCT. Auto trafi do dealerów na początku 2013 r.
Wraz z B 200 Natural Gas Drive, gama aut Mercedes-Benz wzbogaca się o szczególnie ekonomiczny i ekologiczny wariant Klasy B. Od momentu debiutu w listopadzie 2011 r., nowa Klasa B cieszy się nieustającą popularnością - do końca czerwca klienci na całym świecie kupili już ponad 70 tys. egzemplarzy modelu.