Prototyp Deltawing na przyszłoroczny wyścig 24h Le Mans
Michelin ogłosił, że jako pierwszy duży partner techniczny grupy Project 56 wyposaży w swoje opony ich rewolucyjny prototyp DeltaWing, startujący w przyszłorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Michelin opracował opony, które przesuwają granice osiągów i doskonale wpisują się w innowacyjną strategię DeltaWing.
Strategia ta polega na zmniejszeniu o połowę masy, mocy, oporu aerodynamicznego i zużycia paliwa oraz liczby opon zużywanych przez prototypowy pojazd startujący w wyścigu na Le Mans przy jednoczesnym utrzymaniu jego prędkości i osiągów. Rozmiary opon Michelin dla projektu DeltaWing to 10/58-15 (przód) i 31/62-15 (tył).
Ponieważ to właśnie opony są najważniejszym elementem projektu DeltaWing, w pracach nad ogumieniem Michelin mocno czerpał ze swoich doświadczeń w wyścigach wytrzymałościowych. Czterokołowy prototyp DeltaWing jest oparty na trójwierzchołkowej bryle z wąsko rozstawionymi kołami na przedniej osi, szeroko rozstawionymi kołami na tylnej osi i znacznie obniżonym współczynniku oporu aerodynamicznego. Biorąc pod uwagę wyjątkową konstrukcję podwozia, przed oponami Michelin stoi prawdziwe wyzwanie.
DeltaWing to nowe, ekscytujące pole do eksploracji dla Michelin – powiedział Nick Shorrock, dyrektor sportowy Michelin. Obniżenie zużycia energii i materiałów, przy zachowaniu, a nawet zwiększeniu osiągów, ma szczególne znaczenie w kontekście zaspokajania potrzeb konsumentów na całym świecie.
Aby w pełni zrozumieć prędkość, obciążenia i nośność wymaganą od opon, inżynierowie Michelin ściśle współpracowali z zespołem DeltaWing na wszystkich etapach projektowania pojazdu.
Na międzynarodowym rynku, Michelin zajmuje pozycję lidera pod względem technologii i ekologii w sportach motorowych – powiedział właściciel zespołu Highcroft Racing i lider DeltaWing Duncan Dayton. Michelin wraz ze swoimi partnerskimi zespołami technicznymi odnosił zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans przez ostatnie 14 lat z rzędu.
W ciągu ostatnich trzech lat uczestnictwa w 24H Le Mans Michelin znacznie obniżył stopień zużywania się ogumienia i zmniejszył liczbę opon zużywanych przez zespoły partnerskie o ponad 20 procent. Michelin ma również bogate doświadczenie w wielokrotnych przejazdach na jednym komplecie opon w wyścigach wytrzymałościowych. Ich liczba sięgnęła już pięciu przejazdów bez zjazdu do boksu.
Bolid DeltaWing, zaprojektowany przez byłego głównego projektanta Lola Cars Bena Bowlby, powstaje w obiekcie All American Racers w Santa Ana, w Kalifornii pod czujnym okiem legendy wyścigów Dana Gurneya. Testowanie pojazdu na torze ma się rozpocząć pod koniec tego roku.
„Pozycja startowa nr 56” na Le Mans to specjalne zaproszenie Automobile Club de l'Ouest, organizatora corocznego 24-godzinnego wyścigu, której utworzenie miało na celu wspieranie innowacji i nowych technologii. Pojazd startujący z 56. pozycji na liście startowej może stanąć do wyścigu poza standardowymi klasyfikacjami technicznymi.
80. edycja 24H Le Mans odbędzie się w dniach 16-17 czerwca 2012 roku na torze Circuit de la Sarthe o długości 8,47 mili, położonego ok. 90 km na południowy zachód od Paryża.