Produkcja Klasy C przekroczyła granicę miliona sztuk
Milion samochodów w niecałe trzy lata - to nowy rekord w produkcji samochodów osobowych Mercedes-Benz, który wyznaczyła aktualna Klasa C oferowana w trzech wersjach: jako limuzyna, kombi i Sportcoupé.
<strong>
- Limuzyna, kombi, Sportcoupé: sukces rodziny Klasy C
- Dynamiczna, elegancka stylistyka, innowacyjna koncepcja bezpieczeństwa
- Prof. Jürgen Hubbert: „Marka zawdzięcza Klasie C rozwój sprzedaży, powodzenie ofensywy produktowej, efektywność systemu produkcyjnego."
Milion samochodów w niecałe trzy lata - to nowy rekord w produkcji samochodów osobowych Mercedes-Benz, który wyznaczyła aktualna Klasa C oferowana w trzech wersjach: jako limuzyna, kombi i Sportcoupé.
</strong>
Nigdy przedtem nie wyprodukowano tyle aut jednego modelu marki Mercedes-Benz w tak krótkim czasie. Jubileuszowy samochód, brylantowosrebrną Klasę C 200 KOMPRESSOR, przekazali dnia 13.03.2003 klientom w centrum obsługi klienta zakładu DaimlerChrysler Sindelfingen prof. Jürgen Hubbert, odpowiedzialny w zarządzie DaimlerChrysler AG za Mercedes Car Group, oraz Hans-Heinrich Weingarten, kierownik zakładu Sindelfingen.
Hubbert: „Ten model pokazuje, że jesteśmy na właściwej drodze."
„Milion samochodów Klasy C w okresie krótszym niż trzy lata to dla naszego przedsiębiorstwa ważny kamień milowy. Potwierdza on nie tylko utrzymujący się sukces tego modelu, ale jest również istotnym gwarantem wzrostu sprzedaży marki Mercedes-Benz", mówi prof. Hubbert. „Milionowa Klasa C świadczy też o długotrwałym strategicznym sukcesie naszej ofensywy produktowej i efektywności systemu produkcyjnego Mercedes-Benz". Przedsiębiorstwo zrealizowało w Klasie C po raz pierwszy konsekwentnie ideę rodziny modelu opartego na jednej platformie tworząc wersje: limuzyna, kombi i Sportcoupé. „Sukces Klasy C pokazuje, że nasza strategia dla marki Mercedes-Benz jest właściwa. Zamierzamy ją konsekwentnie realizować również w przypadku innych modeli", uzupełnia prof. Hubbert.
Dynamiczny design, innowacyjna koncepcja bezpieczeństwa, bogata oferta wyposażenia, atrakcyjna paleta silników
Klasa C łączy w sobie dynamiczny, elegancki design i bogatą ofertę wyposażenia z innowacyjną koncepcją bezpieczeństwa, spełniającą najwyższe standardy. W czerwcu 2002 Klasa C wyróżniona została po serii testów zderzeniowych przez organizację Euro-NCAP (NCAP: New Car Assessment Programme) pięcioma gwiazdkami, najwyższą oceną według normy NCAP. Permanentny napęd na cztery koła 4MATIC poszerza od jesieni 2002 roku ofertę Klasy C, co zapewnia dalszy wzrost bezpieczeństwa, lepsze utrzymywanie toru jazdy, większą dynamikę i komfort jazdy. Z paletą silników, składającą się w przypadku limuzyny i wersji kombi z pięciu silników benzynowych i czterech wysokoprężnych CDI, oferujących spektrum mocy wynoszące od 105 do 260 kW, Klasa C spełnia najbardziej zróżnicowane oczekiwania klientów. Również Sportcoupé oferuje przy czterech silnikach benzynowych i dwóch jednostkach wysokoprężnych szeroki wachlarz mocy, sięgający od 105 do 260 kW.
Limuzyna i wersja kombi zwiększają sprzedaż, Sportcoupé odnosi natychmiastowy sukces
Podjęta przed 20 laty decyzja o ulokowaniu modelu 190 w klasie średniej wytyczyła marce Mercedes-Benz nowy kierunek rozwoju i stanowiła podwalinę trwałego sukcesu Klasy C. „Dzięki Klasie C, naszemu najlepiej sprzedającemu się modelowi, ulokowaliśmy skutecznie doskonały samochód w średniej klasie. Obecnie Klasa C wyznacza w swoim segmencie technologiczne standardy", wyjaśnia prof. Hubbert. Wersja Sportcoupé Klasy C, która po raz pierwszy zaprezentowana została publiczności na salonie samochodowym w Paryżu 2000 i sprzedawana jest od wiosny 2001 roku, odniosła ze sprzedażą 146.000 egzemplarzy światowy sukces natychmiast zyskując względy nabywców. „Poprzez Sportcoupé pokazaliśmy ponownie, jaki potencjał sprzedaży dla marki Mercedes-Benz drzemie w tej niszy ", mówi prof. Hubbert. Druga generacja kombi Klasy C, którą przedsiębiorstwo zaprezentowało na Detroit Motor Show 2001, wyraźnie rozbudowała sukces poprzedniej wersji tego modelu, znajdując od chwili uruchomienia produkcji wiosną 2001 roku 137.000 nabywców na całym świecie. Limuzyna Klasy C, sprzedana na całym świecie w 717.000 egzemplarzy od chwili rozpoczęcia jej sprzedaży w maju 2000 roku, kontynuowała historię sukcesu poprzednich modeli. Największym rynkiem dla rodziny Klasy C są Niemcy ze sprzedażą 360.000 aut, następnie USA, gdzie sprzedano do tej pory łącznie 149.000 pojazdów Klasy C. W pozostałych krajach Europy Zachodniej sprzedanych zostało łącznie 320.000 samochodów.
Konsekwentna realizacja zasad systemu produkcyjnego Mercedes-Benz
W zakładzie DaimlerChrysler Sindelfingen wytwarzana jest Klasa C jako limuzyna i Sportcoupé, w zakładzie DaimlerChrysler w Bremie z taśmy schodzą limuzyny i wersje kombi. Produkowane dla niektórych rynków limuzyny Klasy C z kierownicą po prawej stronie pochodzą z zakładu DaimlerChrysler w East London (Afryka Południowa). Wraz z uruchomieniem produkcji Mercedesa Klasy C na wiosnę 2000 roku DaimlerChrysler wprowadził po raz pierwszy konsekwentnie zasadę systemu produkcyjnego Mercedes-Benz (MPS). „System produkcyjny Mercedes-Benz cieszy się dużą aprobatą wśród naszej załogi i realizuje całkowicie postawione mu zadanie polegające na podniesieniu stopnia dojrzałości produktu oraz wydajności", podkreśla prof. Hubbert. Po zaledwie sześciu miesiącach produkcja Klasy C osiągnęła wielkości, dla których potrzebne było jeszcze przy poprzednim modelu dwa razy więcej czasu.
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>