Premiery Volkswagena podczas IAA 2011
Podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie (15 – 25 września) Volkswagen – największy europejski producent samochodów – przedstawia swoją najbardziej interesującą premierę tego roku - nowego up! oraz bogaty wachlarz innych, nowych modeli.
Światową premierę będą miały Beetle R Concept, Beetle Fender, Polo R-Line, Tiguan R-Line, Golf Cabriolet Exclusive i Phaeton Exclusive Concept. Po raz pierwszy przedstawiony zostanie we Frankfurcie także jednoosobowy elektryczny NILS – samochód przyszłości, a możliwości Volkswagena w dziedzinie sportu motorowego zaprezentuje Polo R WRC.
Marka Samochody Użytkowe Volkswagen reprezentowana jest przez aktualne spektrum popularnych modeli. Jednym z najciekawszych wydarzeń jest premiera Caddy Edition 30 i Amaroka z automatyczną skrzynią biegów. Interesujący jest również nadzwyczaj oszczędny Multivan BlueMotion.
Volkswagen prezentuje także ofertę nowych i innowacyjnych oryginalnych akcesoriów poszerzonych o produkty lifestyle. We Frankfurcie po raz pierwszy pokazane zostaną kolekcje akcesoriów dla Beetle i nowego up!.
Zestawienie nowości Volkswagena i Volkswagena Samochody Użytkowe:
up! – miejski up! ma wszystkie cechy przyszłego bestsellera (szczegóły w oddzielnej informacji prasowej)
New Small Family - 6 budzących emocje modeli studyjnych: przeznaczone na plaże całego świata: buggy up! i up! azzurra sailing team, zaprojektowany do miejskiej dżungli: cross up!, idealny na autostrady: GT up!, zasilany gazem ziemnym, niezwykle czysty: eco up! oraz miejski specjalista z napędem elektrycznym: e-up! (szczegóły w oddzielnej informacji prasowej)
NILS – prototyp jednoosobowego samochodu elektrycznego z odsłoniętymi kołami, zaprojektowanego dla osób dojeżdżających do pracy.
Beetle R Concept – studyjny, najbardziej sportowy Beetle w historii. Beetle Fender – ukłon w stronę gitar Fendera; studyjny model łączy świat samochodów ze światem muzyki.
Polo R-Line –Volkswagen będzie oferował pod koniec roku kompaktowe i dynamiczne Polo w wersji R-Line.
Tiguan R-Line – pierwsza generacja Tiguana R-Line stała się bestsellerem; na początku 2012 roku w salonach pojawi się nowa edycja tego SUVa w wersji R-Line.
Golf Cabriolet Exclusive – od 2012 roku wersja Exclusive będzie oferowana jako najwyższy wariant wyposażenia dla Golfa Cabriolet.
Phaeton Exclusive Concept – z okazji setnych urodzin (w 2012 roku) manufaktury Poltrona Frau powstał jeden z najszlachetniejszych Phaetonów wszechczasów.
Polo R WRC – tym rozwijającym moc 300 KM Polo Volkswagen chce w 2013 roku zdobyć tytuł rajdowego mistrza świata.
Caddy Edition 30 – Caddy pokazuje, jak może być wyposażony mały rodzinny van (szczegóły w oddzielnej informacji).
Amarok z automatyczną skrzynią biegów – uważany za najnowocześniejszego pickupa na rynku Amarok dostępny będzie teraz z automatyczną, 8-biegową przekładnią (szczegóły w oddzielnej informacji prasowej).
Multivan BlueMotion – jeszcze niedawno wydawało się to niemożliwe, aby duży van spalał tylko 6,4 l/100 km; teraz to już rzeczywistość (szczegóły w oddzielnej informacji prasowej).
NILS i przyszłość wielkich miast
Ważące 460 kg jednoosobowe auto z napędem elektrycznym zostało zaprojektowane z myślą o osobach dojeżdżających codziennie do pracy
Volkswagen przedstawia na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej samochód dla zurbanizowanego świata przyszłości: NILS. To jednoosobowe, elektryczne auto prezentuje nową, fascynującą formę indywidualnej mobilności. Nowoczesna koncepcja aluminiowego nadwozia Space-Frame, otwierane w górę drzwi i odsłonięte koła auta świadczą o jego dynamice, jednocześnie jednak pojazd ten będzie poruszał się absolutnie bez emisji substancji szkodliwych i hałasu.
Technicznie realny i ekonomicznie akceptowalny. „NILS jest pojazdem przyszłości. Sprawia wrażenie, jakby ktoś przeniósł go z roku 2030 do współczesności. W tym prototypie strategia zrównoważonego rozwoju, design i lifestyle łączą się w nowy, niespotykany sposób. To pojazd elektryczny wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne Volkswagena” - powiedział dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Marki Volkswagen. Prof. dr Jürgen Leohold, szef Działu Badań Koncernu Volkswagen omówił projekt ze strony badawczej: „Opierając się na szczegółowych analizach i badaniach nad rozwojem pojazdów, w ścisłej współpracy z marketingiem stwierdziliśmy, że przyszłościowe koncepcje samochodów z napędem elektrycznym będą odgrywać coraz większą rolę. Wraz z przełomem, jakim będzie wzrost popularności aut elektrycznych, pojawią się nowe grupy docelowe z nowymi wymaganiami. Nowe koncepcje pojazdów wraz z elektryfikacją istniejących modeli doprowadzą do popularyzacji elektrycznej mobilności.”
Według dr. Ulricha Hackenberga: „Celem projektu NILS jest wypracowanie technicznie realnego i ekonomicznie akceptowalnego projektu pojazdu, który dzięki elektrycznemu napędowi uczyni indywidualną mobilność bardziej efektywną i przyjazną dla środowiska.” Uzupełniając ta wypowiedź prof. dr Jürgen Leohold powiedział: „Dział Badań Koncernu intensywnie analizował kwestię transportu osób dojeżdżających do pracy ze wszystkimi zjawiskami towarzyszącymi. Celem było opracowanie rozwiązania, które uczyniłoby ten transport bardziej ekologicznym. Wyniki prac udostępniliśmy Działowi Rozwoju.”
Połączone know-how. Zdaniem dr. Hackenberga: „Ścisła współpraca z Działem Rozwoju koncernu umożliwia realizację rzeczywiście przyszłościowych projektów pojazdów. Wyciągamy korzyści ze ścisłej współpracy poszczególnych działów przedsiębiorstwa, do których należy także Volkswagen Design Center w Poczdamie. To tam, pod kierownictwem Thomasa Ingenlath powstał NILS jako zupełnie nowa interpretacja designu Volkswagena. Ten prototyp to obraz przyszłości marki i motoryzacji. NILS nie jest żadnym „ćwiczeniem”, lecz czymś bardzo konkretnym. Mimo kompaktowych wymiarów prototyp ten spełnia na przykład wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa nowoczesnych samochodów. Zatem osoby podróżujące do pracy będą przemieszczały się zarówno w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, jak i bardzo bezpiecznie.”
NILS z zasięgiem 65 kilometrów i prędkością maksymalną 130 km/h będzie idealnym autem dla większości osób dojeżdżających do pracy z przedmieść. Według niemieckiego Urzędu Statystycznego 73,9 procent osób mieszkających z dala od swoich miejsc pracy pokonuje trasy poniżej 25 kilometrów. NILS ma zatem wszelkie predyspozycje, by stać się samochodem przyszłości.
NILS definiuje nowy segment
Elektryczny napęd zmienia mobilność. Samochody od dawna są odzwierciedleniem swoich czasów, ich stylistyka i standardy technologiczne prezentują status quo danej epoki. Przykładem może być Volkswagen: na przełomie tysiącleci w dziedzinie napędu rozpoczął się okres downsizingu. Jednocześnie wprowadzona została nowa jakość stylistyki, zdominowana przez maksymalną czystość i precyzję. Teraz jesteśmy świadkami kolejnego kroku: przygotowania do wprowadzenia napędu elektrycznego. Liczne modele koncernu wyższych klas są już dostępne z napędem hybrydowym, w którym silnik elektryczny wspiera konwencjonalny układ napędowy. Coraz wyraźniej technologie napędu o zmniejszonym poziomie emisji szkodliwych substancji torują sobie drogę do najpopularniejszych segmentów samochodów.
W 2013 roku zadebiutuje Golf z napędem elektrycznym. Pierwsze popularne modele z napędem czysto elektrycznym są już prawie gotowe do produkcji seryjnej. Golf, najczęściej kupowany samochód na świecie, zadebiutuje w 2013 roku z napędem elektrycznym (Blue-e-Motion). Elektryczny napęd pozwala na wprowadzenie całkiem nowych koncepcji. Dzięki nim powstaną pojazdy, które w sposób bardziej konkretny niż kiedykolwiek będą dostosowane do specjalnych profili wymagań. Jednym z tych profili są wymagania osób dojeżdżające codziennie z miejsca zamieszkania do pracy, których są miliony w okolicach wielkich miast. Publiczne środki transportu z wielu przyczyn rzadko są optymalnym rozwiązaniem. W Niemczech, według Federalnego Urzędu Statystycznego, około 60 procent tych osób korzysta z samochodu, ponad 90 procent z nich podróżuje pojedynczo. Pojazd niegenerujący emisji, jak NILS, byłby dla takich osób nowym, ekologicznym rozwiązaniem kwestii dojazdu do pracy.
NILS nie zajmuje dużo miejsca na drodze
Węższy, niższy, krótszy, inny. Model studyjny jest bardzo kompaktowym autem, który zajmuje niezwykle mało miejsca na drodze. Jego długość wynosi 3,04 m, czyli jest o całe 50 centymetrów krótszy, niż nowy Volkswagen up!. Szerokość NILSa od koła do koła to 1,39 m, sama karoseria ma szerokość tylko 0,86 m. Na wysokość prototyp mierzy 1,2 m. Jest zatem niższy od Porsche 911, który ma 1,31 m wysokości.
Projekt stylistyczny powstał w Poczdamie. Ważniejszy niż wymiary jest kształt nadwozia. Jego podstawowy zarys nawiązuje do bolidów Formuły 1: kierowca na środku, silnik z tyłu, koła na zewnątrz. Na 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich nałożone są opony 115/80 (z przodu) i 125/80 (z tyłu).
Czysta, niepowtarzalna stylistyka NILSa powstała w Volkswagen Design Center w Poczdamie. Stylista Thomas Ingenlath, szef Centrum, tak powiedział o tym samochodzie: „NILS pod względem wizualnym ma być wyjątkowym zjawiskiem i przenosić wizję motoryzacyjnej przyszłości do czasów dzisiejszych. Z jednej strony samochód ten musi obrazować kwestię ekologiczną, z drugiej strony ma wyglądać przyszłościowo i sprawiać przyjemność. Myślę, że udało nam się to zrealizować. Mimo że mamy tu do czynienia z całkowicie nową koncepcją nadwozia, NILS pod każdym względem nawiązuje do DNA designu Volkswagena.” Przykładem są zderzaki z obramowaniem i elementami w czarnym kolorze, które wcale nieprzypadkowo przypominają nowego up!.
Stylista Thomas Ingenlath dodaje: „Szczególnie cieszy mnie, że udało nam się zrealizować w tym koncepcyjnym aucie pomysł dwóch oszklonych drzwi otwieranych w górę. Dzięki temu uzyskaliśmy duże, przeźroczyste powierzchnie, a jednocześnie zapewnione zostało wygodne wsiadanie i wysiadanie na ciasnych parkingach.”
NILS jest idealnie dostosowany do krótkich dystansów
65 kilometrów i 130 km/h. Mimo, a może właśnie dlatego, że NILS jest tak kompaktowy i lekki (460 kg), sprawia wiele przyjemności. To dynamiczne i rozwijające 130 km/h auto rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 11 sekund. Na uzyskanie takich osiągów wystarcza 15 kW mocy nominalnej silnika elektrycznego względnie 25 kW krótkotrwałej mocy maksymalnej. Silnik zasilany jest energią z akumulatora litowo-jonowego. Zależnie od sposobu jazdy pojemność akumulatora (5,3 kWh) wystarcza na przejechanie nawet 65 kilometrów. Akumulator tej wielkości jest stosunkowo niedrogi, a jego pojemność jest wystarczająca dla tego rodzaju auta. Prototyp może być ładowany z gniazdka 230 V (maksymalny czas ładowania 2 godziny) lub na stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Gniazdo do podłączania znajduje się pod modułem tylnych świateł.
Silnik elektryczny o masie 19 kilogramów. Przy konstrukcji elektrycznego układu napędowego inżynierowie mogli oprzeć się na doświadczeniach zebranych przez Volkswagena przy projektowaniu modeli studyjnych L1 i XL1 oraz przyszłych samochodów seryjnych, takich jak Golf Blue-e-Motion czy up! Blue-e-Motion. Ważący 19 kilogramów silnik elektryczny tworzy, wraz z przekładnią i akumulatorem, serce układu napędowego. Za zarządzanie energią odpowiedzialny jest wysokowydajny falownik impulsowy, który razem z przetwornikiem DC/DC 12-woltowej sieci elektrycznej i urządzeniem ładującym jest połączony w jeden zintegrowany napęd. Siły napędowe przenoszone są na tylną oś. Wszystkie komponenty układu napędowego umieszczone są w elemencie nośnym wykonanym z aluminium, wbudowanym w tylną część NILSa.
Miejsce na torby z zakupami. Silnik, akumulator i wszystkie inne podzespoły są tak wbudowane, że ponad nimi znalazło się jeszcze miejsce na mały, ale praktyczny bagażnik. Podobnie jak w Golfie, pokrywę bagażnika otwiera się naciskając logo VW. W NILSie pokrywa w kolorze nadwozia otwiera się w górę powyżej modułu świateł tylnych. Przestrzeń bagażnika jest tak zaprojektowana, że mieszczą się w niej klasyczne zakupy.
NILS jest sportowy i zwrotny
Optymalny rozdział obciążeń. Lekki NILS z czysto mechanicznym układem kierowniczym i umieszczonym centralnie fotelem kubełkowym zachowuje się jak samochód sportowy. Silnik elektryczny rozwija natychmiast maksymalny moment obrotowy 130 Nm, który jest przenoszony na tylną oś przez jednostopniową przekładnię. Za prowadzenie kół i amortyzowanie odpowiedzialne są osie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi. Elektroniczny program kontroli stabilności jazdy gwarantuje, że przy całej swojej zwrotności NILS zawsze będzie utrzymywał obrany kurs. Bardzo dobry rozdział masy pomiędzy przednią a tylną osią powoduje, że ESP rzadko będzie musiał interweniować.
NILS na życzenie przyspiesza i hamuje automatycznie
Innowacyjna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Kolejnym ważnym elektronicznym asystentem w NILSie jest funkcja awaryjnego hamowania w mieście. System przy użyciu czujnika laserowego (w przednim znaczku VW) obserwuje przez cały czas, czy nie występuje zagrożenie kolizją i w przypadku jego stwierdzenia automatycznie przyhamowuje auto. Zależnie od prędkości jazdy i sytuacji funkcja awaryjnego hamowania pozwoli zredukować prędkość minimalizując skutki w momencie zderzenia, a w niektórych przypadkach nawet uniknąć wypadku.
Automatyczna regulacja odległości. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście stanowi rozszerzenie oprogramowania automatycznej regulacji odległości (ACC). Zatem NILS jest wyposażony także w ACC. System ten mierzy czujnikiem laserowym odległość i prędkość względną jadącego z przodu pojazdu i automatycznie dostosowuje prędkość NILSa. Kierowca może wcześniej wybrać (jak w tradycyjnym tempomacie) żądaną odległość i prędkość. ACC jest obsługiwane przyciskami wielofunkcyjnymi na kierownicy. Dwa przyciski ze strzałkami służą do zmiany prędkości i odległości od jadącego z przodu pojazdu. Między tymi dwoma przyciskami znajduje się kolejny przycisk aktywujący lub dezaktywujący ACC. System może działać w całym zakresie prędkości. W zależności od sytuacji do hamowania wykorzystywany jest także silnik elektryczny i system rekuperacji. Z ACC połączony jest również Front Assist. Ten aktywny przez cały czas układ ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, a przy prędkości do 30 km/h pomaga również uniknąć kolizji przez automatyczne zahamowanie auta.
Cyfrowe zegary
Wyświetlacz TFT. Zegary zostały specjalnie dostosowane do pojazdu elektrycznego. Podstawowym elementem jest 7-calowy wyświetlacz TFT. Na jego środku wyświetlana jest cyfrowo prędkość, przepływ energii prezentowany jest w formie diagramów belkowych, a kolejny diagram informuje o pozostałym zasięgu.
Przemyślany ekran dotykowy. Drugi centralny wyświetlacz ma formę podobną jak w nowym up!. To Portable Infotainment Device (PID). Umieszcza się go na słupku A, z prawej strony. Korzystając z ekranu dotykowego kierowca może sterować funkcjami Nawigacja, Radio, Media, Telefon, Komputer pokładowy oraz funkcją Eco w celu określenia zasięgu. Przy uruchomieniu silnika PID oblicza prognozowany zasięg i nie tylko pokazuje trasę na mapie, lecz także rysuje promień i cele, do których można dojechać bez ładowania akumulatora.
Proste tam, gdzie ma to sens. Aby obniżyć masę i koszty, niektóre elementy funkcyjne i obsługowe pracują bez elektrycznego wspomagania. Na przykład boczne lusterka ustawiane są manualnie, co przy mierzącym tylko 0,61 metra wnętrzu nie sprawia kierowcy żadnego problemu. Zrezygnowano ze wspomagania układu kierowniczego – w aucie, które waży niespełna 500 kilogramów wspomaganie nie jest konieczne. Całkowicie elektronicznie regulowane jest za to ogrzewanie i wentylacja. Dwoma suwakami kierowca ustawia temperaturę i dmuchawę, dwoma dalszymi - ustawienie wentylacji (kierunek strumienia powietrza) oraz ogrzewanie fotela. Z prawej strony kolumny kierownicy znajduje się przycisk Start-Stop silnika, jednocześnie tym okrągłym, poręcznym przełącznikiem ustawiana jest jednostopniowa przekładnia (D, N i R).
NILS stawia na karoserię Alu-Space-Frame
Bezpieczny jak duży samochód. Nadwozie Alu-Space-Frame zostało zaprojektowane jako niezwykle skuteczna klatka bezpieczeństwa. Surowa karoseria, to znaczy podstawowa konstrukcja bez części zewnętrznych i szyb, wykonana jest z aluminiowych elementów wytłaczanych, odlewów aluminiowych i blach aluminiowych. Rama dachu, a tym samym zawieszenie unoszonych drzwi, wytrzymały pałąk zabezpieczający przed skutkami dachowania, obszar bagażnika oraz przednia ściana podwozia oddzielająca silnik od wnętrza wykonane są z blach aluminiowych o wysokiej wytrzymałości. Ekstremalnie wytrzymałe są także aluminiowe elementy wytłaczane, które zastosowano w obrębie progów, profili poprzecznych oraz podłużnych (z przodu i z tyłu nadwozia). Wspornik zespołu napędowego i inne elementy wykonane są z odlewów aluminiowych. Wszystkie części montowane do nadwozia wykonano z tworzywa sztucznego i aluminium. Z odpornego na uderzenia tworzywa sztucznego wykonane są między innymi zderzaki i poszycie progów.
3-częściowe drzwi otwierające się w górę. Technicznym dziełem sztuki są drzwi. Ich ramy składają się z 3 elementów: części wewnętrznej, wzmocnienia na wypadek zderzenia i części zewnętrznej. Po zamknięciu gwarantują one optymalne bezpieczeństwo. Szyby w drzwiach wykonane są z lekkiego, odpornego za zadrapania powlekanego poliwęglanu. Przednia szyba jest wykonana z bezpiecznego szkła zespolonego.
Widzieć i być widzianym. W reflektorach, światłach tylnych i kierunkowskazach zastosowano elementy ksenonowe i diodowe. Za światła drogowe i mijania odpowiedzialne są 2 moduły bi-ksenonowe. Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej to białe i żółte diody. Światła dzienne znajdują się na przednich osłonach kół i służą jednocześnie jako światła pozycyjne przy parkowaniu. W akrylowym szkle świateł tylnych, przymocowanych do tyłu nadwozia jak małe skrzydła, światło jest generowane przez diody. Zużycie energii elektrycznej? Minimalne, takie jakie powinno być w elektrycznym samochodzie.
Światowa premiera studyjnego Beetle R Concept
Beetle R Concept ze zmodyfikowanym przodem i tyłem oraz 20-calowymi obręczami kół
Garbus jest jednym z trzech najpopularniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek powstały, sprzedano już 22,5 mln egzemplarzy. To legenda z najbardziej znanym motoryzacyjnym designem na całej kuli ziemskiej. W sierpniu do sprzedaży trafiła w Polsce trzecia generacja, zaprojektowana całkowicie od nowa. Jest ona bardziej zuchwała, bardziej sportowa i męska niż kiedykolwiek wcześniej. Cena wyjściowa to 68.990 zł. To o 2.000 zł mniej od jego poprzednika z porównywalnym silnikiem, ponadto nowy garbus jest seryjnie bardzo dobrze wyposażony, m.in. w ESP, tempomat, klimatyzację czy radio z ośmioma głośnikami.
Nowy model, dostępny jest w wersjach Beetle, Design i Sport, początkowo będzie oferowany z dwoma mocnymi i efektywnymi silnikami 1.2 TSI o mocy 105 KM i 2.0 TSI o mocy 200 KM. Sukcesywnie oferowane będą kolejne silniki – benzynowy TSI o mocy 160 KM oraz dwa wysokoprężne z turbodoładowaniem TDI o mocy 105 KM i 140 KM.
Podczas IAA we Frankfurcie Volkswagen prezentuje po raz pierwszy Beetle R Concept. Tak jak Golf R i Scirocco R, także wersja „R” Beetle powstała poza bramami zakładów w Wolfsburgu, mianowicie w halach należącej do Volkswagena spółki Volkswagen R GmbH. Beetle R Concept jest jeszcze modelem studyjnym. Jednak kto zna Beetla 2.0 TSI (147 kW/200 KM) wie, jakie możliwości tkwią w tym nowym modelu. Beetle R mógłby śmiało konkurować pod względem potencjału mocy z Golfem R i Scirocco R.
Wygląd zewnętrzny. Prezentowany Beetle R Concept pokryty jest lakierem Seriousgrey. Model studyjny wyposażono w 20-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, jakie montowane są również w Golfie R i Scirocco R, jednak tam średnica obręczy wynosi 18 i 19 cali. Pod pięcioma potrójnymi ramionami ukryte są niebieskie zaciski hamulców w stylu „R”.
Nowe, szersze zderzaki. Styliści zmodyfikowali zderzaki, które są teraz o 30 mm szersze. Z przodu moduł zderzaka składa się z 3 wlotów powietrza pokrytych kontrastowym, czarnym lakierem. Środkowy wlot powietrza zaopatruje silnik w tlen, dwa zewnętrzne służą do chłodzenia hamulców. Przedni czarny spojler jest wykonany jako płaski splitter (z chromowaną listwą) - tego rodzaju spojlery są zazwyczaj stosowane w samochodach wyścigowych. Aby utrzymać optymalną temperaturę silnika także w ekstremalnych warunkach, w masce silnika z prawej i lewej strony wykonano otwory wentylacyjne.
W tylnym zderzaku widoczne są wyloty powietrza wynikające z aerodynamicznej koncepcji Beetle R Concept, która obejmuje także dyfuzor w dolnej części zderzaka. Dyfuzor wraz z ozdobionym czarną krawędzią tylnym spojlerem, znacznie większym niż w seryjnych modelach o mocy maksymalnie 200 KM, gwarantuje idealny docisk tylnej osi. Układ wydechowy zakończony jest dwoma chromowanymi, podwójnymi końcówkami.
Po bokach zderzaki przechodzą w samonośne błotniki, które są o 15 milimetrów szersze, niż w wersji standardowej. Progi pokryte są czarnym, błyszczącym lakierem i posiadają chromowaną listwę. Takim samym lakierem pokryty jest dach, przylegająca do niego górna część tylnej pokrywy, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki w drzwiach.
Wnętrze. Jak we wszystkich modelach „R”, wnętrze jest w pełni zgodne ze sportowym charakterem samochodu. Kubełkowe fotele, z ergonomicznymi wkładkami Ergopads z popielatego nubuku, obszyte są czarną skóra Nappa z wytłoczonym logo R; szwy są w kolorze niebieskim Space.
Błyszczący, czarny lakier zastosowany na zewnątrz, został użyty także we wnętrzu, między innymi w aplikacjach na tablicy rozdzielczej oraz elementach ozdobnych wokół dźwigni zmiany biegów. Zegary mają formę typową dla modeli „R”. Na środku, jak w samochodach sportowych, umieszczono obrotomierz, dodatkowe wskaźniki - nad konsolą środkową. Listwy progowe zdobi logo R. Na pedałach znajdują się nakładki ze szczotkowanego aluminium.
Legendarny amerykański Fender zainspirował projektantów Beetla
Beetle jest pierwszym samochodem w Europie, który można zamówić z systemem nagłośnieniowym producenta gitar i wzmacniaczy Fender. Podczas IAA we Frankfurcie Volkswagen prezentuje model studyjny – ekskluzywny Beetle Fender – ze zindywidualizowanym wyglądem oraz takimi rozwiązaniami, jak wejście gitarowe do systemu nagłośnieniowego, pozwalające na podłączenie gitary elektrycznej.
19-calowe obręcze kół i skórzane pokrycie dachu. Na zewnątrz Beetle Fender pokryty jest czarnym lakierem o wysokim połysku. Delikatna czerwona linia okala boczne szyby. Linię w podobnym stylu znajdziemy także na elektrycznej gitarze Fender Telecaster uszlachetnionej przez Volkswagen Design.
W wyglądzie Beetle Fender dominuje chrom i aluminium. Chromowane są osłony lusterek zewnętrznych, klamki w drzwiach, listwa poniżej bocznych okien, aplikacje w progach, znaczek VW i końcówki rur wydechowych, rozmieszczone tak samo, jak kiedyś w Garbusie. Kołpaki i pierścienie 19-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Circle wykonane są z toczonego na połysk aluminium. Podstawowa konstrukcja obręczy ma kolor czerwony. Felgi są wysunięte o 10 mm na zewnątrz. W porównaniu z wersją seryjną nadwozie Beetle Fender jest obniżone o około 30 mm, w związku z czym koła mocniej wypełniają nadkola. Dwa kolejne małe, lecz eleganckie detale to plakietka w kształcie kostki gitarowej na masce silnika i oryginalne, chromowane logo Fender na tylnej klapie poniżej logo VW.
Wnętrze z Dash Pad w stylu gitar elektrycznych. Niezwykle efektownie prezentuje się wnętrze. W oczy rzuca się Dash Pad w wersji Sunburst - dwukolorowego drewna znanego z wielu gitar marki Fender. Poziomy element tablicy rozdzielczej rozpościerającej się między kierowcą a pasażerem, stanowi wizualny pomost do świata muzyki rockowej.
Samochód wyposażony jest w najwyższej jakości system audio. Jest to system nagłośnieniowy firmy Fender z dodatkowym wzmacniaczem lampowym, umieszczonym w doskonale widocznym miejscu – na górze tablicy rozdzielczej. Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest złącze w bagażniku, do którego można podłączyć gitarę elektryczną, której dźwięk będzie emitowany przez subwoofer wbudowany w bagażniku.
Systemem nagłaśniającym steruje się przy użyciu zespołu obsługowego systemu radia i nawigacji RNS 510 (m. in. z ekranem dotykowym i twardym dyskiem 30 GB). Pokrętła RNS 510 mają nowy kształt, podobnie jak regulatory temperatury, klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby i siedzeń – są wykonane z jasnego metalu i przypominają pokrętła stosowane od dziesięcioleci we wzmacniaczach gitarowych i basowych. Podobne metalowe pokrętło służy do regulacji lusterek. Z prawej strony dźwigni selekcyjnej DSG znajduje się uchwyt na kostki gitarowe, w którym ułożone są trzy kostki z nadrukowaną sylwetką Beetle. Pas przed kieszeniami w drzwiach nawiązuje do napisu Fender.
Jak na razie Beetle Fender jest tylko modelem studyjnym, jednak model Beetle z systemem nagłaśniającym Fender można zamawiać już teraz.
Soundsystem Fender i oświetlenie. System nagłośnieniowy składa się z dwóch głośników wysokotonowych umieszczonych koło okien, w miejscach, w których mocowane są lusterka oraz dwóch głośników w poszyciu bocznym. W głośnikach zastosowano magnesy neodymowe i kopułki z tkaniny. W przednich drzwiach znajdują się głośniki niskotonowe z podwójną cewką drgającą, do których przyporządkowane są dwa głośniki niskotonowe z pojedynczą cewką w tylnym poszyciu drzwi. Dodatkowo w bagażniku, w zamkniętym bass-box umieszczono subwoofer z podwójną cewką drgającą. Sercem systemu jest 10-kanałowy wzmacniacz z końcówkami mocy Class A/B i mocą wyjściową 400 W. Pakiet zawiera również oświetlenie Ambient, zastosowane po raz pierwszy w Volkswagenie w takiej formie. Za pomocą pokrętła można ustawić oświetlenie wnętrza w jednym z trzech dostępnych kolorów: czerwonym, białym i niebieskim. Oświetlenie to zamontowane jest w górnej części drzwi i dookoła głośników w drzwiach.
Pierwsze Polo z wyposażeniem R-Line
Nowe Polo R-Line pojawi się na rynku pod koniec roku
Volkswagen Polo jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej klasie w Niemczech w roku 2011. W ogólnym rankingu nowo zarejestrowanych samochodów w Niemczech zajmuje on trzecie miejsce po Golfie (1) i Passacie (2). Także w Europie Polo znajduje się na 3. miejscu wśród nowych aut.
Teraz Volkswagen prezentuje, jako światową premierę, Polo R-Line – nowego członka rodziny R-Line, do której należy już Golf, Scirocco, Passat CC i Touareg. Taką wersję wyposażenia Volkswagen oferuje dla Polo po raz pierwszy, ale pasuje ona idealnie do dynamicznego charakteru nowej generacji tego modelu.
Nowe Polo R-Line można zamawiać z prawie każdym wariantem silnika. Na rynku model ten z nowym pakietem wyposażenia pojawi się pod koniec roku.
Nowe zderzaki i spojler. Do rozszerzonego wyposażenia seryjnego Polo R-Line należą 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Mallory, osłona chłodnicy pokryta czarnym, błyszczącym lakierem (z logo R-Line), specjalne sportowe zderzaki R-Line (w kolorze nadwozia, z tyłu z dużym dyfuzorem), chromowane końcówki rur wydechowych, spojler na krawędzi dachu oraz progi R-Line w kolorze nadwozia, światła do jazdy dziennej (w głównych reflektorach, poniżej chromowanej poprzeczki), reflektory przeciwmgielne (w przednim spojlerze) i diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Na życzenie dostępne jest sportowe zawieszenie, obniżające nadwozie o 15 milimetrów.
Wnętrze ze sportowymi siedzeniami i czarną podsufitką. Wnętrze Polo R-Line nawiązuje do modeli GTI. Sportowe fotele pokryte są szlachetną tkaniną Kyalami (opcjonalnie Alcantarą i materiałem skóropodobnym); wewnętrzne części boków w przednich fotelach wykonane są z mikrofibry San Remo. Przednie zagłówki noszą logo R-Line. Seryjna jest także czarna podsufitka, skórzana kierownica z aluminiową aplikacją i logo R-Line (chromowany napis na czarnym tle), czarne, błyszczące aplikacje, aluminiowe nakładki na pedały oraz listwy progowe z napisem R-Line.
Model specjalny. Prezentowany na IAA Polo R-Line posiada 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Mallory i pokryty jest specjalnym lakierem Fire Spark, który nie został jeszcze włączony do oferty.
Polo R-Line oferowane będzie w kolorach: perłowym czarnym Deep Black, metalicznych: srebrnym Reflex, szarym Pepper, niebieskim Shadow, Hot Orang oraz w kolorze białym Candy i czerwonym Flash.
Nowa generacja Tiguana R-Line pojawi się na rynku w 2012 roku
Najpopularniejszy niemiecki SUV z 19-calowymi kołami i sportowymi siedzeniami
Od momentu wprowadzenia na rynek Tiguan jest w Niemczech nieprzerwanie liderem w swoim segmencie. Ponadto od dawna cieszy się popularnością na całym świecie, ponieważ łączy w sobie zalety kompaktowego samochodu terenowego (wysoka pozycja siedząca, wytrzymała konstrukcja, niepowtarzalny wygląd, przestronne wnętrze) z cechami nowoczesnego samochodu osobowego, czyli z bezpieczeństwem i efektywnymi silnikami TDI i TSI.
Cały ten pakiet zalet, teraz w najnowszej generacji Tiguana, będzie dostępny znów w wersji R-Line. Wprowadzenie na rynek tego sportowego SUVa jest przewidziane na początek przyszłego roku. Wyposażenie Tiguana R-Line opiera się na wersji Sport & Style.
Seryjnie z 19-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich. Tiguana R-Line można rozpoznać po 19-calowych obręczach ze stopu metali lekkich, zderzakach w stylistyce „R”, logo R-Line na osłonie chłodnicy, tylnym dyfuzorze z czarnymi żebrami oraz tylnym spojlerze R-Line w kolorze nadwozia. Listwy na drzwiach są również lakierowane w kolorze nadwozia i ozdobione chromowanymi aplikacjami. Elementy poszerzające nadkola mają kolor czarny.
Sportowe przednie fotele to obowiązkowe wyposażenie R-Line. Do najważniejszych elementów wyposażenia wnętrza wszystkich R-line zaliczają się sportowe fotele. W Tiguanie R-line są one pokryte elegancką tkaniną Kyalami; opcjonalnie mogą być zamówione także ze skórą Vienna. Na zagłówkach wytłoczone jest logo R-Line. Logo to umieszczone jest także na wielofunkcyjnej kierownicy z aluminiową aplikacją. Każdy Tiguan w wersji R-Line posiada także nakładki na pedały ze stali szlachetnej, przednie listwy na progach z logo R-Line oraz czarną podsufitkę.
Golf Cabriolet Exclusive zadebiutuje latem 2012
Golf Cabriolet ze sportowymi fotelami pokrytymi Nappa Cool LeatherTego lata na rynku pojawił się Golf Cabriolet - czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem, dużym bagażnikiem i wszystkimi praktycznymi i technicznymi zaletami, które uczyniły Golfa najpopularniejszym samochodem na świecie. Teraz Volkswagen prezentuje Golfa Cabriolet Exclusive jako nową, najbogatszą wersję tego modelu. Po modelach Golf Variant, Eos, Passat CC i Touareg, Golf Cabriolet jest piątym Volkswagenem oferowanym w tej szlachetnej, ekskluzywnej wersji (zaprojektowanej przez Volkswagen R GmbH).
Dwukolorowe sportowe fotele pokryte skórą Nappa Cool Leather. Golf Cabriolet Exclusive wyposażony jest 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Salamanca, opcjonalnie oferowane są 18-calowe koła Charleston. Cechą charakterystyczną wersji Exclusive są sportowe skórzane siedzenia pokryte innowacyjną Nappa Cool Leather w wersji dwukolorowej – beżowy Pepper/czarny Titan. Tapicerka Cool Leather jest idealna dla kabrioletów, ponieważ latem nie nagrzewa się zbyt mocno od słońca.
W takiej samej kombinacji kolorystycznej wykonane jest poszycie drzwi oraz środkowy podłokietnik. Także na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego (z ozdobnymi szwami w kontrastowym kolorze) zastosowano Cool Leather. Pozostałymi elementami wyposażenia Exclusive są specjalne listwy progowe (Volkswagen Exclusive) i dywaniki, których kolor (czarny Titan) i obszycie (beżowy Pepper) są dopasowane do kolorystyki siedzeń.
Phaeton Exclusive Concept
Koncepcyjny Phaeton z pełnym skórzanym wyposażeniem od Poltrona Frau
Najszlachetniejsze wnętrze, jakie kiedykolwiek zaprojektowano dla Phaetona
Manufaktura Poltrona Frau, która w 2012 roku będzie obchodzić setną rocznicę założenia, należy do najbardziej znanych firm na świecie zajmujących się obróbką skóry. Poltrona Frau jest producentem mebli, ale skóry z etykietą tej firmy można spotkać nie tylko na najbardziej ekskluzywnych kanapach czy fotelach, lecz także w samochodach, samolotach i na jachtach. W związku ze 100-leciem istnienia włoskiej firmy Volkswagen uszlachetnił swój okręt flagowy skórą pochodzącą z Poltrona Frau i tak powstał Phaeton Exclusive Concept.
Wielokolorowa tapicerka skórzana i podsufitka z Alcantary. Pełna skórzana tapicerka Poltrona Frau (typ Agata) należy do najszlachetniejszych skór, jakie kiedykolwiek zastosowano w samochodzie. Fotele (z przodu z elektryczną regulacją w 9 płaszczyznach), aplikacje w drzwiach, tylna półka i środkowy przedni podłokietnik pokryte są beżową skórą, której kolor nosi nazwę Silkway. Jako kontrast w kolorze Anthrazit utrzymane są skórzane powierzchnie deski rozdzielczej, konsoli środkowej, krawędzi drzwi pod oknami, ramy drzwi oraz obszycia dywaników. Doskonale pasuje do tych kolorów podsufitka z Alcantary w odcieniu białym Alabaster i beżowym Silkway. Również bagażnik jest wyłożony tą kombinacją kolorów i materiałów. Białym lakierem Alabaster pokryte są wszystkie ważne elementy zamocowane do nadwozia.
We wnętrzu Volkswagen R GmbH zastosował ekskluzywny czarny lakier fortepianowy na aplikacje z drewna. Lakierem tym pokryty jest także zespół obsługowy klimatyzacji w tylnej części kabiny.
Prezentowany we Frankfurcie Phaeton Exclusive Concept 3.0 V6 TDI pokryty jest perłowym, niebieskim lakierem Luna. Tylne światła są przyciemnione. Auto wyposażone jest w 20-calowe koła ze stopu metali lekkich.
Volkswagen Motorsport prezentuje Polo R WRC
Polo R WRC w 2013 roku wystartuje w rajdowych mistrzostwach świata
Znak „R” łączy w Volkswagenie takie cechy, jak doskonałe prowadzenie, bezkompromisową dynamikę i maksymalny poziom bezpieczeństwa. „R” oznacza także transfer technologii z produkcji seryjnej do sportu motorowego. Przykładem jest prezentowane Polo R WRC, które w 2013 roku będzie reprezentować Volkswagena w rajdowych mistrzostwach świata.
Znowelizowany w 2011 roku regulamin rajdowych MŚ tworzy doskonałe warunki dla startu Polo. Regulamin zaleca 1,6-litrowe silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem i jest wyrazem tendencji do downsizingu – dyscypliny, w której Volkswagen z małymi, doładowywanymi i efektywnymi silnikami od dawna jest liderem. W połączeniu z wytycznymi, które przemawiają za efektywnością również po stronie kosztów, rajdowe mistrzostwa świata stanowią bardzo atrakcyjną scenę dla występów Volkswagena.
Silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem i mocą około 300 KM. Sercem Volkswagena Polo R WRC jest 1,6-litrowy silnik TSI, który z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem rozwija moc około 300 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Zgodnie z regulaminem, przy wysokich prędkościach obrotowych 33-milimetrowy ogranicznik ilości powietrza będzie odcinał dopływ powietrza do czterocylindrowej jednostki napędowej. Wprowadzony w 2011 roku regulamin dotyczący silników doskonale pasuje zatem do filozofii Volkswagena, mającej na celu zmniejszenie pojemności skokowej w celu podwyższenia efektywności i przy zachowaniu sportowych możliwości.
Jako układ przenoszenia napędu przewidziane jest zastosowanie sekwencyjnej przekładni. Polo R WRC będzie posiadało naturalnie klatkę bezpieczeństwa, napęd na wszystkie koła i zoptymalizowaną pod względem aerodynamiki karoserię. Zgodnie z regulaminem masa pustego pojazdu musi wynosić co najmniej 1200 kilogramów, a techniczna koncepcja samochodów biorących udział w rajdowych MŚ musi opierać się na nadwoziu seryjnym. Zabronione jest również stosowanie mocno rozwiniętych systemów ułatwiających jazdę. Celem jest rozsądne ograniczenie kosztów rozwoju samochodów startujących w rajdach.