Poznań Motor Show 2018: ekspozycja ŠKODY pod znakiem elektromobilności i rozwiniętych technologii
Tegoroczna edycja największych polskich targów motoryzacyjnych w Polsce będzie stanowiła ekskluzywną szansę spojrzenia w przyszłość ŠKODY. Gwiazdą stoiska będzie zwłaszcza koncepcyjny model VISION E prezentujący wizję elektromobilnej przyszłości marki. Marka zaprezentuje także nową odsłonę ŠKODY FABIA, najpopularniejszego samochodu na polskim rynku oraz swoje bestsellerowe SUV-y.
Elektryfikacja i prezentacja rozwiniętych technologicznie systemów bezpieczeństwa – oto dwa główne aspekty, które zdecydowała się uwypuklić marka podczas Poznań Motor Show. W ramach swojej długofalowej strategii, do 2025 roku marka zamierza wprowadzić aż dziesięć modeli elektrycznych. Ich zapowiedzią jest imponująca ŠKODA VISION E.
Po światowej premierze w Szanghaju i europejskiej prezentacji na targach IAA we Frankfurcie we wrześniu 2017 roku, goście stoiska ŠKODY jako jedni z pierwszych na świecie będą mogli zobaczyć koncepcyjny model VISION E w jeszcze bardziej dopracowanej, najnowszej formie. Pierwszy napędzany wyłącznie energią elektryczną, autonomiczny projekt marki zapowiada model, który już wkrótce będzie rzeczywistością. Łączy przy tym w kreatywny sposób wszystkie dobre cechy, które tworzą każdą ŠKODĘ: emocjonujący design i ponadprzeciętną ilość efektywnie rozplanowanej przestrzeni.
Imponujący projekt wskazuje na przyszłość wyglądu modeli ŠKODY, w którym przejmujące, wyraziste linie łączą się z najnowocześniejszymi technikami oświetleniowymi. Otwierające się przeciwlegle dwie pary drzwi szerokim gestem zapraszają do kabiny ustanawiającej nowe standardy komfortu i innowacji technologicznej. Obok cyfrowego panelu deski rozdzielczej oraz centralnego ekranu dotykowego, który pozwala kierowcy i jego współpasażerowi obsługiwać funkcje i usługi ŠKODA Connect, w VISION E każdy z pasażerów ma także do dyspozycji swój własny wyświetlacz. Urządzenia te zawierają wiele przydatnych funkcji, takich jak dostęp do informacji na temat samochodu, systemów rozrywki i zsynchronizowanych urządzeń przenośnych.
Elektryczne silniki o systemowej mocy 306 KM napędzają wszystkie cztery koła. VISION E wyróżnia się swoimi osiągami wśród samochodów elektrycznych: dysponuje zasięgiem aż 500 km i jest w stanie osiągnąć nawet 180 km/h. Samochód oferuje przy tym autonomię prowadzenia trzeciego stopnia. Oznacza to, że na trasach szybkiego ruchu VISION E potrafi samodzielnie przyspieszyć, spowolnić, sterować kierownicą oraz omijać przeszkody.
Na stoisku ŠKODY w hali 3A zaprezentowanych zostanie wiele nowych modeli marki. Obok VISION E oraz odświeżonego modelu FABIA w wersjach hatchback i COMBI zaprezentowane zostaną także nowe SUV-y: KODIAQ w wersji STYLE oraz specjalnych SCOUT i SPORTLINE, a także najnowszy modeli marki w tym segmencie, KAROQ. Sportowe geny ŠKODY przybliży najszybsza OCTAVIA w historii – OCTAVIA RS 245 oraz ŠKODA SUPERB nawiązująca do zaangażowania marki w kultowy francuski wyścig kolarski Tour de France. Kompleksowy przekrój przez aktywności ŠKODY uzupełni obecność cieszącego się dużą popularnością w Polsce modelu OCTAVIA w specjalnej wersji SPORTLINE.
Modele marki ŠKODA mogą poszczycić się zastosowaniem wielu nowoczesnych technologii, zwłaszcza zaś na polu systemów bezpieczeństwa wspierających kierowcę. Wśród systemów znajdujących się w poszczególnych modelach marki ŠKODA, znaleźć można rozwiązania znane z wyższych segmentów samochodowego rynku – wspomnieć można chociażby system kamer AREA VIEW, BLIND SPOT DETECT (funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach) czy PEDESTRIAN MONITOR, system proaktywnej ochrony pieszych. Goście tegorocznej edycji Poznań Motor Show będą mieli okazję nie tylko zapoznać się z wieloma systemami bezpieczeństwa stosowanymi w autach najpopularniejszej marki w Polsce, ale i doświadczyć wielu z nich na własnej skórze w zewnętrznej strefie „Bezpieczeństwo klasy S”.
Na ulokowanej na Placu Marka ekspozycji mierzącej 3800 m2, zaplanowano 3 różne strefy: place manewrowe, strefę symulatorów zdarzeń drogowych oraz strefę technologiczną.
„W ŠKODZIE przez cały czas dzieje się niesamowicie wiele rzeczy. Przed gośćmi Poznań Motor Show otwieramy ten świat fascynującego, dynamicznego rozwoju, dając im szansę do poznania wszystkich nowości, w tym także tych technologicznych, znajdujących się w ofercie marki” – mówi Klaudyna Gorzan, kierownik ds. PR marki ŠKODA.